bv de 2e keer ook zo makkelijk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dds, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi,

Ik heb mijn dochter 1 jaar en een week bv gegeven. Om eerlijk te zijn ging dit vrij makkelijk.
    Nu ben ik zwanger van de 2e en wil ik natuurlijk weer bv geven. Is de kans groot dat het nu weer zo makkelijk kan gaan?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lijkt mij wel. Juist omdat je al een goede ervaring hebt, ben je veel relaxter. Omdat je lang hebt gevoed en nog niet zo lang bent gestopt, zal je productie ook snel op gang komen.

3. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn zoontje 14 maanden gevoed. Heb eigenlijk nooit problemen gehad.
    Mijn dochtertje voed ik inmiddels alweer ruim 4 maanden. Maar ik moet wel zeggen dat ik het voeden deze keer wat bewerkelijker vind. Niet in de zin van pijn, heb wederom geen tepelkloven, pijn of andere narigheid gehad. Maar mijn dochter is een hele andere drinker dan mijn zoon. Hij dronk grote hoeveelheden en groeide enorm. Dochterlief neemt het liefst de hele dag door kleine slokjes, ze groeit prima, maar zeker niet zo explosief als mijn zoontje toentertijd. Ik merk dat ik hierdoor wel soms wat onzeker ben.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Je hebt iig al de nodige ervaring, dat scheelt echt een heleboel denk ik.

Hier ging het de eerste keer van begin tot eind super, geen enkel probleem. Allen erg veel melk in het begin.

De tweede keer gaat hier ook makkelijk, maar wel wat opstartprobleempjes gehad. Het duurde iets langer voor de melk op gang kwam (ondanks dat ik pas halverwege de zwangerschap ben gestopt met de bv) en heb spruw en borstontsteking gehad. Toch vind ik eht niet moeilijker dan de eerste keer. Toen was ik eerder onzeker of ik het goed deed en ben nu door de ervaring veel makkelijker ermee.
    Hou er wel rekening mee dat het vaak in het begin even investeren is, je weet al uit ervaring dat het steeds makkelijker wordt en geweldig goed en mooi is om te doen.

Geniet nog va je zwangerschap en straks van het weer voeden!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik had de eerste keer meer opstartproblemen dan de tweede keer. Bij Benjamin had ik op dag 2 al volop voeding :$! Hij groeit dus ook als kool en had ook op dag 2/3 al overgangsontlasting. Dat was wel heel fijn. Ook wel wat kloofjes, maar niet tot bloedens toe zoals bij Lucas. Heb dit keer wel spruw gehad, bij Lucas niet.
    Heb deze bv-periode de kolf ook nog niet uit de kast gehad!

Ik vind het ook wel wat bewerkelijker nu dan de vorige keer, omdat Lucas al rondhobbelt. Die ziet natuurlijk zijn kans schoon als ik zit te voeden om eens lekker het huis te verkennen ;) Resultaat: helaas overdag de tv aan tijdens het voeden, je moet wat.
    En het vergt wat meer van mij omdat je nu constant de hele dag met twee kids bezig bent, ook lijfelijk, vanwege je borstvoeding. Het is moeilijker om ze even uit te besteden, zeg maar.

Omdat ik thuisblijfmama ben, hoef ik ook niet te kolven en wil ik dat dus ook niet. Gevolg is wel dat ik moeilijk weg kan, maar dat is mijn eigen keuze.

Al met al gaat het dus wel prima! Komt vast goed hoor ;)

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Super!

Deel Deze Pagina