constant achter eten vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lunaatje, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    ik geef momenteel bv in flesjes.
    ze hadden me gezegd voor de hoeveelheid dat je 150xzijn geboortegewicht (3.06) en dat delen door het aantal voedingen.
    dan kom ik op 60 ml per flesje.
    maar savonds komt hij veel meer af.
    dan heeft hij bv om 18.30 60 ml gedronken,nog geen uur later heeft hij terug honger.
    geef dan zen tutje(zuigbehoefte)maar dit wil hij niet.
    ik streel dan over zijn buikje(krampjes) dit helpt ook niet.
    hij blijft zijn hoofdje draaien met zen mondje open(borst) tongetje uitsteken,handjes naar mondje brengen.
    dus uiteindelijk geef ik hem terug 60 ml.
    en nog geen uur later komt hij weer terug.dit heeft hij elke avond.
    snachts slaapt hij dan wel 6 uur door.

nu begint hij dit smorgens (vanaf 6.00u) ook te doen.

is dit een voorraad opslagen (om langer te slapen)
    kan dit kwaad(gaat hij geen dikkerdje worden)
    mag ik dit blijven doen?
    normaal moet hij 460 ml per dag hebben,maar hij zit er dikwijls al veel boven.
    hij is nu 3 weken oud

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Ik weet dat er rekensommetjes bestaan om uit te rekenen hoeveel een kind ongeveer nodig heeft. echter hier kun je niet geheel op bouwen.

ik weet niet waarom je je kind niet aanlegt? echter wanneer een kind aan de borst drinkt bepaald het zelf hoeveel het nodig heeft dit kan zijn dat hij de ene voeding 120 cc drinkt en de voeding daarop maar 60 cc. verder denk ik dat 60 cc per keer voor een kind van 3 weken mogelijk wel te weinig is. volgens mij bouwen ze met flesvoeding geleidelijk op tot 100 cc. Ik zou je aanraden om eens een paar dagen per voeding 100 cc aan te bieden en te kijken wat hij drinkt.
    Je krijgt hier echt niet meteen een dik kind van.
    verder is het van belang dat hij goed groeit en voldoende plast. hier moet je goed op letten.
    wanneer het je onzeker maakt ga dan naar een inloopspreekuur van het consultatiebureau. zei zullen hem wegen en kunnen goed adviseren over hoeveelheid melk hij mag hebben.

Deel Deze Pagina