Is er rond de 4,5 a 5 maanden ook een Bv dip? Tijn krijgt al een hele tijd 's-avonds rond een uur of 8 zijn laatste voeding. Maar ik kolf dan rond half 11 altijd nog een keer zo'n 180cc en dat gaat in de vriezer waar ook meer dan voldoende inzit Echter vanmorgen kwam hij a 2 uur om de borst vragen wat ik al raar vond, maar heb er steeds aan toe gegeven. Vanavond dacht ik, ik ga maar eens extra tussendoor kolven en ik kolfde zeker een stuk minder. 80cc Om half 11 haalde ik er 100cc uit. Mmmm...dit ben ik dus niet gewend. Zou het dus een dip zijn? Kwebbel
De 4 maanden dip is wel berucht. Mischien komt die bij jou wat verlaat ? Of mischien komt je cyclus weer op gang ? Ben je weer begonnen met hormonale anticonceptie ? Kan veel redenen hebben.
Mijn 4 maanden dip was heel heftig. Ik heb zelfs domperidon moeten gebruiken om hem op te krikken. Veel aanleggen en extra kolven wil goed helpen. Vergeet niet zelf ook extra te drinken.
Mijn cyclus was al weer na 6 weken op gang. Geen anticonceptie hier, wel een paar drukke werkdagen achter de rug. Misschien dat dat toch de oorzaak is. Momenteel drink ik extra, kolf extra en leg tijn extra aan. Vanmorgen nagekolft en kolfde toen nog 70cc na. Ik houd het gweoon even in de gaten. Bedankt voor jullie antwoord. Kwebbel
Hi Kwebbel! Ik geloof dat ik dit wel herken.... Ik moet nu op niet-werkdagen ook een keer kolven om te zorgen dat er balans blijft, want ik kolf op werkdagen nu minder dan Deane drinkt. Zou bij mij best iets te maken kunnen hebben met drukte (werk). Zal ook beter opletten dat ik genoeg drink! Hier ook geen anticonceptie en nu denk ik m'n 3e cyclus alweer. Nou ja, voorlopig gaat het allemaal nog wel, op mijn niet-werkdagen leg ik Deane wat vaker aan (eigenlijk geeft hij het zelf aan, dat hij wat vaker wil drinken) en zo regelen we in het weekend wat er door de week een beetje scheef begint te lopen. Om m'n productie op te krikken ben ik nu ook begonnen met 's avonds voor ik ga slapen even te kolven, heb gelezen dat dat zou moeten helpen. (Deane heeft z'n laatste voeding rond 20 uur, gaat om ongeveer 20.30 naar bed, ik 2 uurtjes later dus het is nu wel zo'n beetje mijn tijd) Ter info: hij drinkt nu op werkdagen 's ochtends en 's avonds een keer live (beide borsten 'leeg') en daartussen 3 keer 180 cc op het kdv. Daar is-ie dik tevreden mee en slaapt goed door.
Ja! Ik heb rond de 4 maanden ook een dip gehad. Moest 's avonds de melk eruit 'persen', want anders had mijn meisje niet genoeg. Het heeft zichzelf ook weer gestabiliseerd. Volgens mij heb ik overdag gewoon wat extra gegeven, om de melkproductie te stimuleren.
Heej Bri, Grappig dat het voor jouw ook herkenbaar is. Hoe jij het nu doet doe ik ook ongeveer zo. Echter als ik moet werken (had veel late diensten) kon ik Tijn nog drie keer zelf aanleggen en kolf ik op het werk twee keer. 'S-avonds kolfde ik al altijd nog een keer. Vandaar een overvolle vriezer , maar komt nu weer goed uit. Op mijn vrije dagen dus ook hier extra aanleggen. Ik heb er een goed gevoel over dat we hier ook weer doorkomen. Op naar de 6 maanden! Kwebbel
(even een reactie zodat dit topic weer wat aandacht krijgt... kom maar op met die tips!) Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat we de 6 maanden op volledig en uitsluitend BV gaan halen! Dan gaan we een maand met vakantie (dus volop gelegenheid tot live voeden) en daarna wil ik de dagvoedingen het liefst wat gaan afbouwen, zodat ik niet meer zoveel hoef te kolven. Het "'s avonds voor het slapen gaan" kolven lijkt nu eindelijk wat op te leveren, ik heb 's morgens vollere borsten dan een week geleden zodat ik 's morgens meer kan kolven. Maar ik ben nog steeds aan het interen op de diepvriesvoorraad. Ik zal eens uitrekenen of we het hiermee redden tot de vakantie...