Melkblaren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ukkepuk79, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik geef mijn dochter van 4 wkn borstvoeding. Nu heb ik al wel 2 wkn melkblaren op beide tepels. Tenminste, ik neem aan dat het melkblaren zijn. Het zijn witte blaartjes/blaasjes. Op m'n rechtertepel zit een kleintje (speldenknop) in het midden, maar op mijn linkertepel heb ik een vrij grote. Gaan ze vanzelf weg of kan ik er iets aan doen om ze te laten verdwijnen?
    Groetjes Karin

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Karin,

Een melkblaar zou je in pricipe kunnen doorprikken of met een washandje openwrijven. Het is namelijk voor je borst niet echt goed om hem te laten zitten, want de melk uit de onderliggende uitgangetjes kan immers niet goed weg.
    Een echte melkblaar is een duidelijk wit blaasje dat ook tussen de voedingen door aanwezig blijft. Een klein vocht- of bloedblaasje is helder of bloederig en verdwijnt tussen de voedingen door.

Bij twijfel kun je een lactatiekundige uit jouw regio raadplegen. Je kunt haar vinden via www.nvlborstvoeding.nl

vr gr
    Linda

Deel Deze Pagina