Branderige tepels, en pijnlijk toeschietreflex

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beep, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Hoi meiden,

M'n meisje is nu 10 dagen oud, en ik geef sinds die tijd ook bv. Nu had ik wel al vrij snel last van wat tepelkloven, en branderige tepels. Volgens de kraamverpleegter zou het eventueel spruw kunnen zijn, omdat m'n tepels branderig aanvoelen, maar bij Tess is er niks te zien, en bij mij ook geen witte aanslag o.i.d. Ook had ik tijdens het voeden geen pijn. Maar nu heb ik wel behoorlijk pijn bij het aanleggen, bij het toeschietreflex. Echt een seconde of 20 het gevoel alsof er allemaal spelden in m'n tepel worden gestoken.

Wat denken jullie? Komt dit gewoon door de tepelkloven, of zou het toch spruw kunnen zijn. Die branderige tepels heb ik trouwens niet als ik eenmaal aan het voeden ben, alleen wel vrijwel constant tussen de voedingen door.

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    klinkt heeeel erg als spruw, ik had precies hetzelfde... alleen de doker heeft uiteindelijk een mini plekje bij tygo ontfrkt hrlrmaal achterin... ik zou ff lanngs de HA gaan!

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    ik heb eigenlijk altijd een pijnlijke tsr. bij het kolven, bij het voeden en gewoon de spontane lekkages zeg maar.

maar goed, mis. moet je even langs de ha?

4. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Heb toch maar de HA gebeld. Ik moet nu daktarin creme (of zoiets) gaan smeren, en tepelhoedjes gebruiken. Als dat niet helpt kan ik na het weekend langskomen. Nu maar hopen dat het helpt!

Deel Deze Pagina