Zit ik naar concumeten tv te kijken gaat het over de Pil, spiraaltje, concooms enzo... Wordt er een vraag gesteld is BV geven en hoe veilig dat is tegen de zwangerschap... Zegt die vent op tv dat het net zo betrouwbaar is als de pil tot dat je ongesteld wordt..... Maar dat is toch niet zo? Je kan toch net zo snel weer zwanger raken als je niks gebruikt?
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/ Klopt wat die man zegt, al moet je wel aan een aantal voorwaarden voldoen zoals: - voeden op verzoek - geen speentje geven - er mag niet meer dan 5 of 6u tussen de voedingen zitten - alleen het eerste half jaar - alleen BV geeft (dus nog niet bijvoeden) - ? (weet niet meer ) Als je aan deze voorwaarden voldoet, dan is het erg safe, het schijnt zelfs even safe als de pil. Hier werkt het in ieder geval Als je BV op verzoek blijft geven dan worden vrouwen gemiddeld met 14,6 maanden voor het eerst weer ongesteld. Maar sommige vrouwen al eerder, andere vrouwen (veel) later. En er zijn natuurlijk de vrouwen die ondanks die voorwaarden wél zwanger worden (maar dat zijn dus echt uitzonderingen). Maar wel erg suf dat zo'n vent dat verkondigd zonder de mitsen en maren erbij te vermelden
Ik vertrouw dat toch niet helemaal. Slik momenteel cerazette een pil die je prima in combinatie met bv kunt nemen. Wil momenteel toch echt niet zwanger worden. Eerst dit mannetje maar eens groot krijgen.
Mijn vk zegt ook dat het beslist niet betrouwbaar is,zoals die man zegt,totdat je ongesteld word,maar daarvoor heb je dan toch eerst je eisprong en kun je dus al bevrucht raken....of ben ik nu gek? :S