BV en baby laten slapen AUB HELP

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door J27, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zal even in het kort vertellen waar ik graag wat meer duidelijkheid over zou willen hebben, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen:(.

Ik ben mama van een 7 maanden oude jongetje en ik geef exclusief bv.
    Hij krijgt nog geen vast voedsel, hij is wel "te zwaar" voor zn leeftijd.

Nou is het zo dat hij OF aan de borst in slaap valt OF door het rocken en swingen enz enz enz je kent het wel....
    Hij valt nooit zelf in slaap zonder 1 van de 2.
    Ik vind dat persoonlijk geen probleem, vermoeiend wel, maar ik vind het niet erg zolang hij zijn rust maar krijgt. Dat is voor mij echt heel erg belangrijk!!
    Maar mijn man vind dat hij zelf in slaap " hoort" te vallen en alleen in zn bedje. Owja hij slaapt bij mij ons op bed... daar heb ik ook geen probleem mee, manlief in principe ook niet maar het is voor hem wel een gevoelig puntje aangezien hij het niet helemaal normaal vind.
    Dat wil zeggen, niemand schijnt dat te doen :( .

Wij hebben vrienden die ook baby's hebben en die geven allen kv (fles) en zij komen natuurlijk met hun tips and tricks die niet passen bij mij en mijn zoontje.
    Hij weigert fles en speen, hij wil echt alleen de borst wat dat betreft.
    Wij hebben elke soort speen geprobeerd, op aanraden (dwangmatig) van anderen omdat zij dat normaal vinden en hoort bij een baby...
    Ik heb een heel kolfapparaat aangeschaft met alles erop en eraan, maar voor niks.

Bovendien doen zij hun baby op bed leggen met flesje en dat flesje maken ze heerlijk dmv koekjes enz erin te stoppen;)

Zij vinden het echt van het zotte hoe wij het doen en dat geeft mij wel een irritatie gevoel omdat ik zoiets heb van HALLO :(:(:(

Ik heb persoonlijk het idee dat het hand in hand gaat met bv dat de baby daarbij in slaap valt.
    Klinkt voor mij meer dan logisch?!
    Zodra ik hem wakker in bed wil leggen na de voeding, dat is ALS hij wakker blijft, dan is het meteen brandalarm!!!!!!!!!!!!
    Nou ik kan zo wel doorgaan met vertellen hoe en wat maar jullie krijgen het beeld wel geschetst denk ik :)

Dus please HELP HELP HELP hoe doen jullie dat en wat zijn de voor en nadelen van jullie techniek.
    Hoe leggen jullie de baby te slapen en hoe reageert de baby erop enz enz enz
    Elke informatie is nu handig en van belang.

Alvast mijn dank !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Kun je hem wel slapend weg leggen? Dan is er geen probleem toch? En voor wakker wegleggen hier hielp het goed om bij haar te blijven als ze een keer niet wilde gaan slapen. Dus lekker MN hand op haar buik soms zachtjes zingen

3. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Oh echt ik schrik ervan dat jouw man dat niet normaal vindt en zegt dat een baby zelf ik slaap moet vallen.
    Ja dat moet ooit, maar nu nog niet. Mijn dochter is 11 maanden krijgt borstvoeding en valt NOOIT zelf alleen in bed in slaap. Altijd geborgen tegen papa of mama. Dat is waar baby's behoefte aan hebben. Jij geeft je kindje dus wat nodig is in plaats van voor de makkelijke manier te kiezen (koekjes in de fles en fles mee in bed).

(Dat ging bij mijn oudste twee trouwens ook zo en die slapen nu toch echt elke avond zelf in hun eigen bed.)

Wel zou je een ledikant naast jullie bed kunnen zetten en hem daarin proberen over te leggen. Wij doen dat wel met onze dochter en dan slaap je zelf dieper en rust meer uit. Ook is het veiliger dan bij jullie in bed.

Misschien heb je nog vragen stel ze dan want je klinkt behoorlijk (sorry) wanhopig.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.154
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn bij de jongste na 9 maanden begonnen om hem wat meer te leren zelf in slaap te vallen. Uit ervaring bij de oudste, die na meer dan een jaar nog steeds om meerdere nachtvoedingen vroeg. Dat brak mij op... en zoon zelf ook! Hij had gewoon kringen onder zijn ogen. Pas nadat we hadden 'doorgepakt' (laten huilen dus) en hij een hele nacht doorsliep, merkten we echt goed het verschil.
    Omdat het met de oudste uiteindelijk zo'n probleem was geworden, zijn we bij de jongste eerder begonnen. Ik ben blij dat we dat gedaan hebben. Maar ik zeg erbij: voor oms voelde het 'goed'.

Ik denk dat het voor jou en je man belangrijk is om op één lijn te komen. Blijf dus praten. Jullie baby is niet alleen jouw zoon of alleen zijn zoon. Jullie zijn samen ouders en hebben allebei het beste voor jullie zoon voor ogen.

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Zoon van 1 jaar krijgt hier nog steeds bv op verzoek en slaapt bij ons. Eet ook wel andere dingen alleen heeft liefst toch bv haha.
    We doen het ook erg anders als de omgeving maar we hebben uiteindelijk besloten dat die anderen 'raar' zijn ;);) Ben wat 'medestanders' en onderbouwing gaan zoeken op ander forum over dragen en voeden. En samen met man tot conclusie gekomen dat we het goed vinden op deze manier. Als zl ouder is gaat hij echt wel naar zijn eigen kamer. Als hij er klaar voor is en enigzins doorslaapt.
    Het is natuurlijk voor een baby om veel aanraking en contact te willen en regelmatig drinken. En ik weet niet hoe die andere moeders dat doen hoor qua slaap, tig keer bed uit voor speentje/voeden... ik doe dat nu gewoon half slapend zonder mn warme bedje uit te hoeven haha.
    Als je man er niet geheel achter staat zou ik dat wel goed bespreken. Artikelen lezen over samen slapen en praten over hoe jullie erover denken en waarom. Dat half NL iets normaal vind hoeft het niet normaal te maken. Wereldwijd slapen heel veel meer kinderen wel bij hun ouders. Maar je moet er wel samen achter staan en niet dingen doen omdat de omgeving vind dat dat zo hoort.
    Je kan ook overwegen om van ledikantje cosleeper te maken en tegen jouw kant van het bed te zetten, heb je meer ruimte maar toch makkelijk voeden.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb mijn zoontje de eerste 8 of 9 maanden in slaap gevoed. De eerste paar maanden sliep hij in een co-sleeper naast ons, daarna hebben we hem op zn eigen kamertje gelegd. Maar nog steeds met in slaap voeden en dan slapend in bed.

Hij is nu 13 maanden en hij krijgt voor elk slaapje (inmiddels kv) een fles melk (en 's avonds pap). Hij valt niet meer in slaap, maar hij wordt er rustig van. Ik kan hem dan 'wakker' in zn bedje leggen en hij gaat lekker slapen.

7. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou tot voor kort kon dat wel, echt alsof ik een tikkende bom neer moest leggen zonder het af te laten gaan.... en sinds een week of 3 laat hij dat niet meer toe.
    Hij schrikt wakker als t ware en maak die grijp armen van geef mij de borst :(
    Ik probeer inderdaad hem te strelen, zachtjes zingen enz als hij wakker schrikt, maar dan heb ik als resultaat een hele boze baby dat totaal niet zo in slaap gaat vallen van zn lang zal ze leven niet!

Hij heeft ook echt een temperament waar je U tegen zegt.

8. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben bang dat hij toch beinvloed is door anderen.
    Hij vind het heus wel gezellig en knus enz maar hij is vooral bang omdat we niet weten hoe lang dit zo kan duren en vooral de reacties van andere ;)

Wij hebben zijn bedje naast die van ons en ik probeer hem dagelijks erin te leggen, hij maakt de raarste bewegingen erin en stoot zichzelf elke keer omdat hij zo wild bezig is.
    Daarna is hij t zat en zet hij t op een krijsen, geen gehuil, maar echt dat hysterisch gekrijs met stikken en rood aanlopen :(
    Hij bouwt het huilen nooit op, het is meteen volle toeren.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij overdag voor de rest nooit huilt, ik probeer op hem te reageren voordat t zover is.

Persoonlijk vind ik het echt normaalste zaak, ook omdat het gewoon zo goed aanvoelt om samen te slapen of dat hij aan de borst in slaap valt.
    Want andere kindjes die kv krijgen of de fles gaan ook naar bed met iets.

Toevallig ben ik "zijn fles" of zie ik dat verkeerd?

En dat heb jij goed opgemerkt, dat ik wanhopig ben haha :D ik kan nu eindelijk hulp krijgen want in mijn omgeving doet niemand aan bv en de tips die ik krijg zijn van een hele andere wereld!

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Toevallig heb ik hier laatst een topic geopend omdat ik helemaal gestoord wordt van alles wat ineens 'moet' volgens anderen.

Volg je gevoel en niet wat sommige mensen je opdringen! Ik ken weinig kinderen van 16 die nog door hun moeder in slaap worden gewiegd ;).

Misschien is het goed om eens op een rustig moment een open gesprek met je man te voeren? Wat ziin gedachtegang hierin is? Vind hij bijvoorbeeld dat het zo hoort omdat anderen dit vinden of is er een andere reden?

10. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe hebben jullie dat gedaan?
    Ik ben wel erg benieuwd!

Hij krijg nog 1 nachtvoeding en daar heb ik zelf geen last van dus van mij mag hij die nog rustig krijgen.

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Allereerst, trek je geen reet aan van wat anderen vinden of doen. Het gaat erom wat voor jullie werkt en goed voelt.
    En dat moeten jij en je man samen bepalen. Daar hebben we niks over te zeggen. Maar er is niks mis met aan de borst in slaap laten vallen. En ook in bed slapen bij jullie is prima, ze houden er vanzelf een keer mee op.

Ik geef borstvoeding op verzoek maar leg hem wel wakker in bed. Waarom? Geen idee, is vanaf het begin zo gelopen. Nu is hij 10 weken. Ik heb hem ingebakerd en hij wordt wakker zodra ik hem in wil bakeren.
    Maarja, ik heb zo'n eigenwijsje die ook wakker wordt als ik met hem ga wandelen en pas weer gaat slapen als we weer thuis zijn.

12. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou met je man gaan praten wat precies het probleem is en wat hij graag wil en wat jij graag wil.
    Als ik t zo lees, lijkt t namelijk meer dat jullie t willen veranderen alleen omdat andere mensen dat zeggen.
    Nee in slaap voeden is niet nodig, een baby kan prima in slaap vallen zonder papa en mama, maar als het geen probleem is voor jullie dan hoef je er ook niks aan te doen!

13. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig :D!!
    Ik vind dat echt zo leuk om te horen als een stel zo goed op 1 lijn staat en dus hierom geen stomme ruzies e.d krijgt " omdat dingen niet normaal zijn".

Nou ik zeg ook tegen hem dat ik het echt niet kan uithouden om hem telkens uit bed te halen en dan bv en dan dit zus zo dat blabla hele mikmak en dan nog overdag eruit zien als een mensachtig :$ !
    Dus dat voeden met 1 oogje open is dus hoe het hier nog eraan toe gaat totdat wij of op 1 lijn zitten wat dit betreft en dat hij lekker bij ons mag blijven of als wij een of ander theorie krijgen dat hier toegepast kan worden om het voor elkaar te krijgen dat hij alleen zal gaan slapen.

Ik weet nu wel dat het echt 1 grote oorlog word als wij hem in zn eigen bedje gaan proberen te laten slapen.
    Hij krijgt nog 1 nachtvoeding en soms 2.
    Dat ga ik dus echt niet volhouden :$

14. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik mag hopen van niet :p max 15 jaar haha!

Ja ik ben nu dus alle informatie en ervaringen van anderen aan het verzamelen zodat ik enigszins normaal over kan komen ipv een gestoorde die helemaal de weg kwijt is omdat ze haar kind geborgenheid aanbied wanneer het ernaar vraagt!

Dus jullie zullen mij enorm helpen.

Echt waar als t aan mij lag kon iedereen de boom in die mij wil vertellen hoe ik dingen wel of niet MOET doen omdat ZIJ het zo deden of weet ik veel wat voor andere geweldige reden.
    Maar ik moet nou eenmaal op 1 lijn kunnen staan wat dit betreft want anders is het ook niet meer gezellig :(:(

Maar inderdaad, mensen zouden eens meer tijd aan zichzelf moeten besteden ipv andere tot wanhoop te drijven en onzekerheid in te boezemen!

15. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie kleine mannetje!

Nou in het begin deden wij dat ook tenzij hij aan de borst in slaap viel, maar hij kreeg opeens last van maagzuur en kon dus zelden gelegd worden op zijn rug.
    En op buik mocht ook niet, dus hij raakte eraan gewend om zoveel bij mij te zijn.
    Bij ons ging het de eerste 3 weken prima en daarna begon het allemaal.

Haha klinkt bekend!
    Die van mij maakte t voor mij nog spannender door werkelijk alles andersom te doen.
    Ja mijn baby slaapt heerlijk in de auto Die van ons krijste letterlijk de boel bij elkaar totdat we op bestemming waren.
    Ja mijn baby slaapt in de maxicosiNope die van ons hield er totaal niet van om erin te liggen!
    Ja mijn baby slaapt met stofzuigen/white noise/muziek etc etcNope nope nope en nog eens NOPE hier geen sprake van!
    Ja mijn baby slaapt zodra wij lopen in de kinderwagenNooit meegemaakt!

Dus elke tip die ik kreeg sloeg werkelijk nergens op, nog steeds!
    Terwijl ik bij elke tip dacht YES nu gaan we het goed doen.
    Uiteindelijk ben ik lekker de kleine gaan volgen en sindsdien gaat het echt zoveel beter!

16. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant

Ik vind het van de zotte dat zij koekjes in de fles doen.
    Kennen zij het begrip zuigflescaries niet?
    Wat zullen die mensen straks vaak met hun kinderen bij de tda zitten.....

17. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond en vind het nog steeds geen enkel probleem dat ik hem zoveel moest/moet dragen en voeden enz enz
    Maar dat was ook weer een probleem voor anderen, ik kreeg constant te horen dat ik het niet goed deed want het was niet normaal hij moest maar wachten tot weet ik veel hoe laat en hij moest maar leren dat hij niet zoveel moest drinken.
    Of hij moet maar alleen leren zijn, alleen alleen en nog eens alleen. Alles moest hij maar alleen kunnen doen.
    Pfff......

18. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad!
    Maar ik ben weer zo iemand dat ik mijn mening voor mij houd totdat het word gevraagd en al helemaal als ik weet dat diegene zelf ook op de hoogte is van het een en ander.
    Want ze weten dat het slecht is, maar doen het toch want baby geniet van zijn flesje en dus geen gezeur en valt vervolgens ook in slaap erdoor.

19. J27

J27 Lid

17 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ga zo of morgen nog met hem erover hebben, nu eerst even informatie verzamelen zodat ik iets heb om het allemaal te onderbouwen haha :D

Hoe verloopt het naar bed brengen bij jullie?

20. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48

Deel Deze Pagina