Borstvoeding en eerst doorslapen nu niet meer

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mecha, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

hoi
    nou de titel zegt het al
    me meid sliep prima door op de bv
    die ze nog 100% van mij krijgt
    maar nu sinds 2 dagen word ze snachts weer wakker voor voeding
    gister sliep ze om 22.00 kwam ze om 2 uur
    daarna kwam ze weer om 6 uur.. ik hoorde wel haar buikkie borrelen en ze liet wat scheetjes ...

dus nu vraag ikme af is ze gewoon wakker geworden van de krampies en zoekt ze troost of heeft ze niet meer genoeg aan de bv om de nacht door te komen??
    help iemand hier ervaring mee??
    moet ik nu gaan bijvoeden snachts of moet ik het nog ff afwachten en kijken of het aanhoud of da het echt krampies zijn??

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook gehad, dochter die heeft tussen de 3 maanden en de 4 1/2 maanden ook doorgeslapen en daarna niet meer tot een paar nachten terug (en dan is het nog wisselend).
    Geen idee waar dat vanaf is gekomen. Meestal kwam ze dan 1 keer per nacht maar ook vaker 2 a 3 keer per nacht. Na een voeding sliep ze dan ook gelijk weer. Ik legde ze dan gewoon aan en viel zelf vaak dan ook mee in slaap.
    Ze heeft ook tot de 6 maanden volledig bv gekregen, nu nog gedeeltelijk.

3. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft dit ook gehad met een duur van ongeveer 1,5 week.
    Al erg vroeg gaan doorslapen (vanaf 7 weken ong.) en hierna altijd doorgeslapen tot aan de 11 a 12 weken ongeveer. Rond deze tijd kun je evt ook een sprongetje verwachten bij je kindje en heeft je kindje o.a. meer voeding nodig. Dit was bij mijn zoontje dus overduidelijk en heb hem dus 's nachts ook gevoed. (hij kwam dan tussen 03.00/04.00u.)
    Dit heeft ong. 1,5 week geduurd en hij slaapt nu weer heerlijk door!
    (zelfs wat langer nu; bijna het klokje rond ;) )

Check bij je kindje of het idd echt honger is, of eventueel krampjes o.i.d. wat je zelf al schreef.
    Oh, en kindjes kunnen hun sprongetjes krijgen rond de 8 weken en rond de 12 weken. Hierdoor kunnen ze ook wat uit hun doen zijn.

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

bedankt voor de snelle reacties.. ja ze is nu 11 weken dus misschien wel bij een sprongetje aangekomen en ik leg haar ook gewoon aan , maar ik dacht al misschien moet ik rijstebloem ofzo bijgeven :D
    maar ik ga het nog ff aankijken en hopen dat ze binnenkort weer gewoon doorslaapt :D

5. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Kijk het vooral nog even aan; geef je kindje de tijd! Kindjes geven het vaak zelf zo goed aan.
    En je kunt echt nog beter wachten met het toevoegen/geven van rijstebloem hoor! Heeft je kindje nu met 11 weken nog helemaal niet nodig!

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

:D whaha ja ik hoor zoveel dingen van mensen de een geeft het al vanafl 2 maanden de ander zweert bij 4 maanden pas ik denk ik geef het op ff info vragen maar ik ga het inderdaad nog ff aankijken misschien is het meer dat ik het niet gewend ben dat ze wakker word normaal slaapt ze zo 7 a 8 uur door snachts

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is er qua dagindeling/drukte iets veranderd? Dat zou ook kunnen verklaren waarom ze 's nachts even niet meer doorslaapt?
    Verder kan het rond deze leeftijd sowieso allemaal nog erg schommelen hoor. En een sprongetje rond deze tijd kan ook erg goed... :)
    Rijstebloem bijgeven zou ik zelf niet doen hoor: er zitten maar heel erg weinig calorieen in, en de ervaringen met doorslapen op rijstebloem zijn zo ontzettend wisselend dat je je dus af mag vragen of kids die door zouden zijn gaan slapen op rijstebloem, dat sowieso niet zouden zijn gaan doen...

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik had precies hetzelfde, met ruim 2 maanden doorslapen en met 4 maanden niet meer. Ik ben na een paar weken (4 maanden 2 weken geloof ik) begonnen met bijvoeden, toen ging het weer goed. Ik denk dat het toch een soort van honger is, dat ze het niet meer een nacht redden op alleen bv. Je kunt of gaan bijvoeden (maar 11 weken is dan wel wat vroeg, wacht wel tot minimaal 4 maanden) of accepteren dat ze niet in 12 uur genoeg binnen krijgen en weer een nachtvoeding doen.

Share This Page