Hallo, Ons zoontje is 2,5 week oud en ik geef borstvoeding. Nu lijkt het sinds een paar dagen of hij veel vaker en veel meer wil drinken. We zien hem echt groeien, wat natuurlijk positief is! Hij komt ongeveer om de 2 uur en het lijkt of hij na een voeding nog niet voldoende heeft binnengekregen. Op dit moment heb ik ook last van tepelkloven waardoor het voeding geven pijnlijk is, ik kolf daarom ook tijdelijk naast borstvoeding geven. Wanneer we het gevoel hebben dat hij niet voldoende binnen krijgt en nog "honger" heeft en huilt na een voeding is het dan verstandig om hem een beetje kunstvoeding in een flesje bij te geven of zou het vanzelf na een aantal dagen weer beter gaan? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Hi. rond de 3 weken krijgen kindjes regeldagen. Dit houd in dat je kindje vaker en korter aan de borst gaat om je productie op zijn behoefte af te stemmen. Geef eraan toe. Het kan ook zijn dat je door de pijn aan je kloven de productie wat is terug gelopen. Door vaak aan te leggen/te kolven verhoog je je productie weer. Je verteld dat je kloven hebt. 99% van de tijd komt dit door niet goed aanleggen van je kindje. Vraag een lactatiekundige bij jou in de buurt om mee te kijken bij het aanleggen om je tepels te laten genezen. Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Groetjes Saskia