bv stoppen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nina3, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2,5 jaar heeft syndroom van down. Hij heeftvanaf het begin heel goed bij mij gedronken en is mede daarom goed gezond. Drinken uit fles of beker ging slecht maar sinds een paarmaanden drinkt hijwel met een rietje hoewel het niet zijn hobby is. Hij verslikt zich regelmatig vooral in dunne vloeistoffen. Toch wil ik zolangzamerhand eens stoppen maar geen haar op zijn hoofd die daar aan denkt. Ik denk dat hij nog zo'n 50 -75 % bij mij drinkt. Nu vraag ik me af is er geen medicijn waardoor de melkaanmaak stopt zodat hij zelf merkt dat het ophoudt? Bruut iit logeren sturen of iets dergelijks staat me tegen , ook omdat hij wel een gebriuiksaanwijzing heeft.

2. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vraag is wat naar beneden gezakt. Iemand nog
    adviezen?

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Ja er zijn medicijnen die je productie stoppen, maar met de nodige bijwerkingen. Op een natuurlijke manier stoppen is beter.
    Mocht je toch medicijnen willen gebruiken, dan moet dat in overleg met je huisarts.

Het is lastig als je zoontje nog wel wilt, maar jij niet meer.
    Probeer het hem te zeggen en uit te leggen als hij om de borst vraagt dat dat niet kan en probeer op deze manier steeds meer af te bouwen.
    Stop niet per direct, dat kan jou lichaam niet aan en zal je zoontje waarschijnlijk niet begrijpen.
    "Ontzeg" hem 1 voeding per 5-7 dagen. Zo kan hij wennen en jouw lichaam ook.
    Als hij blijft doorvragen bied je hem iets anders aan. Dit kan drinken zijn, maar aandacht afleiden met een spelletje kan ook goed helpen.

Succes met deze lastige situatie.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina