Sinds een week of 8 weigert mijn kleine om gekolfde melk uit een fles te nemen. Omdat werkelijk niets hielp, zijn we op advies van het CB aan bijvoeding begonnen. Het eten van een lepetje gaat haar dan inmiddels ook best goed af, hoewel ze ook soms nog haar nukken heeft. Alleen de ochtendvoeding krijgt ze pap ipv BV, omdat ik anders 3x per dag heen en weer vanuit mijn werk moet reizen om live te voeden en aangezien ik door de week alleenstaande moeder ben mét een noodgedwongen fulltime baan, hebben we een middenweg gevonden die voor mij en haar werkt. Ze drinkt nu 's ochtends live voor ze naar de opvang gaat, op de opvang krijgt ze op verzoek voeding in de vorm van lepeltjespap (ik kolf dan even) , begin van de middag een live BV (een uur of 3,5-4 na de pap..dat kan dus moeilijk op verzoek, want ik moet voor mijn werk huisbezoeken doen dus ik MOET echt een tijdstip reserveren), in de loop van de middag op haar aangeven fruit en aan het einde van de middag neem ik mijn kolfverlof op en voed haar rond half 5-kwart voor 5 thuis. Maar..omdat ik toch ook zoveel mogelijk voed op haar aangeven, kan dat dus ook wel eens later worden. En daar kom ik in de knel met het avondeten. Ik wil haar nu ook graag regelmatig aan een groentehapje hebben en omdat ze toch wisselend drinkt ( ook afhankelijk van mijn cyclus en het tijdstip waarop ze pap/fruit at op het KDV) lukt dat dus niet. Ik wil het iets werkbaars maken voor haar en mij. Ik kan ze ook niet langer gaan ophouden omdat ze dan wel nog een groentehap neemt. Ze heeft al heel drukke en lange dagen ( ik sta elke dag om half 6 op en zij ongeveer een half uurtje later) en ze ligt op zijn vroegst pas om half 8-8 uur op bed. Dat komt omdat ik 9 uur moet werken en alles alleen moet doen. Daarom ben ik op zoek naar tips. Moet ik ze toch maar in een strak schema gaan duwen? Of zeggen jullie: ach..dan de ene dag maar wél en dan maar geen prakje?
Dat zeg ik. Met zes maanden is het nog helemaal niet iets wat je kindje NODIG heeft, vooral als het nog borstvoeding krijgt. Zeker tot negen maanden en sommigen zeggen zelfs een jaar, is bijvoeding echt nog BIJvoeding en hoef je het helemaal niet zo regelmatig te geven.
Dat zou ik ook zeggen, zeker die eerste maanden ! Als ze straks ouder word en minder borstvoeding krijgt vind ik het wel belangrijker worden, maar nu ze nog zo klein is nog niet hoor ! Hier ook zonder van die drukke dagen (petje af trouwens hoe je het allemaal doet) soms over geslagen of "heel per ongeluk" vergeten (soms zelfs echt vergeten in het begin ).
Kee dan. Tja..CB zegt natuurlijk weer andere dingen. Hoewel ze gek genoeg wel erg BV minded zijn. En Roos vind haar prakjes ook erg lekker (maar dan wél pas na de 6 maanden sprong). Ik zie dat sommigen van jullie al langer voeden, dus ik ben wel benieuwd hoe jullie die introductie van vast voedsel hebben aangepakt...
Zeg ik ook. Daarnaast, je weet toch dat je je voedrecht ook kunt inzetten door later te beginnen en eerder naar huis te gaan he? Dat maakt de tijd die je kind moet overbruggen korter!
Heeeeel rustig. Hij mocht en mag zelf bepalen hoeveel en wat hij at. Gelukkig lust hij alles wel. Pas NU met 11 maanden eet mijn zoontje een half of heel bord. Tot dan spraken wij over "proeverijtjes". Nu hij meer eet is er ook een bv af. Heerlijk hoe natuurlijk het gaat! Eerst gaf ik eerst een borstvoeding dan bijvoeding, maar al gauw werd het erna, dat was ook geen probleem.