Ik heb vandaag neusspray 'gekregen' van de HA. Omdat het kolven eigenlijk behoorlijk but gaat ... en de voorraad rap slinkt ... Net vol goede moed (en warme theehanden en veel gedachten aan mn meisje en lekker relekst) na neusspray begonnen kolven ... Met heeeeeeel veel moeite 60ml ... 1. Hoe krijg ik meer opbrengst of is dit gewoon zoals het is? 2. Als het is zoals het is ... hoe los ik dan het probleem op als ik werk (gelukkig maar anderhalve dag) 3. Betekent dit dat mijn productie maar 60ml is? Op de bijsluiter staat namelijk dat de spray ervoor zorgt dat je borsten helemaal 'leeg' raken ... Ik ga nu maar mn best doen weer een beetje vrolijk te zijn ... Mn man wordt anders ook nog sip
Krijg je wel je toeschietreflex? Want daar is die neusspray volgens mij voor, om die op te wekken. Verder weet ik het niet, ik had gisteravond hetzelfde , maar zonder neusspray en met bedroevende tsr (3 pisstraaltjes ipv 6 a 7 flinke stralen).
Heb je de syntocinon spray? En hoelang van tevoren heb je gesprayd? Ik doe zelf (zo staat het niet in de bijsluiter) in elk neusgat een keer sprayen aan het begin van een kolfbeurt, dit had ik toen op het eurolacforum gelezen en dit hielp bij mij goed. En idd wat stranger al vroeg, in plaats van een voeding gekolfd of tussendoor?
Wat ik bij mijzelf erg merkte is dat kolven ook heel psychisch is. Als ik snel/veel "moet" kolven dan kan ik het vergeten. Dan kolf ik mischien een bodempjes. Mischien helpt het om het los te laten. Gewoon kolf aan en denken/visualiseren dat je je kindje aan de borst hebt. Of een leuke lachfilm kijken of een goed boek lezen tijdens het kolven en niet steeds naar het flesje kijken hoe veel/weinig je opbrengst is. Je zegt dat je relaxt bent maar ik kan me best voorstellen dat je je nu toch wat strest. Relax ! En je borsten leegkolven ? Je borsten raken nooit leeg er wordt tijdens het kolven altijd gelijk nieuwe melk aangemaakt. En je kindje haalt er altijd meer melk uit, ook als je kolft met een neusspray. Mocht je op je werk niet genoeg kolven dan zou je elke dag een kolfmoment kunnen inlassen en zo een paar voeding sparen.
Nou man is inmiddels ook sip ... *zucht* SNOOPY, ik heb wel een TSR ... maar sowieso nooit 6 a 7 stralen hoor ... en in de bijsluiter staat dat de spray ervoor zorgt dat je borsten leeggemaakt worden ... STRANGER, tussendoor ... (maar de reden dat ik om de neusspray heb gevraagd is omdat ik op mn werk ook niet veel meer dan 80-100 cc kolf en dat is dus ipv een voeding ... ik kom thuis met ongeveer 180cc ... Mirre drinkt iets van 300 ...) PAPRIKA, ja die heb ik ... ongeveer 5 min van te voren ... Ik ga morgen je tip proberen op mn werk ... NEMO, hihi ... mn man zegt ongeveer hetzelfde ... en die is nu boos op me omdat ik een eigenwijze parg ben ... oops ... Ik probeer inderdaad altijd te doen alsof Mirre aan de borst zit ... kijk suffe tvprogramma's of lees een boek (op mn werk) ... heb foto's bij de hand ... neem thee mee en masseer mn borsten met warme handen etc etc etc ... Dank jullie wel meiden ... (ik haat kolven)
Tja, en dat maakt het kolven ook niet makkelijker natuurlijk! Heb je het volgende al geprobeerd: -vaker op een dag kort kolven - 4 x 10 minuten geeft vaak meer dan 2 x 20 minuten -dubbelzijdig kolven -wisselkolven als je enkelzijdig kolft, dus na de 2e borst de 1e weer etc. -kop thee, korte pauze, dus: beide borsten kolven, lekkere kop thee, diep ademhalen, aan mooie dingen denken (die mooie volle fles die je zo meteen hebt) en opnieuw kolven. -op dagen dat je niet werkt, na de voedingen die je onder werktijd geeft kort en krachtig nakolven, zodat je borsten 'weten' dat ze rond die tijd extra hun best moeten doen En het blijft toch ook een beetje orengedoe hoor. Als je met tegenzin kolft kolf je minder als wanneer je denkt 'ha nou ga ik lekker kolven en zorgen dat die schat van me straks niet door die volle fles heenkomt' of zo.
Zet 'm op, zet 'm op, zet 'm op, zet 'm op, je kan het! Idd, lekker relaxen dat is het beste, maar best lastig om je niet op dat aantal ml te focussen. Succes hoor! Wat betreft die spay kan ik je namelijk niet verder helpen.
Oh ja, en wacht even met die neusspray gebruiken. Vaak krijg je wel uit jezelf een eerste tsr, dus dan zou het jammer zijn dat je de neusspray al hebt gebruikt. Kolf eerst tot je je eigen tsr hebt en totdat de straaltjes minder krachtig worden. Dan even sprayen, stoppen, masseren en weer verder kolven. Als ik het even moeilijk heb met kolven (had 2 weken geleden een kolfdip) dan hielp het doorbladeren van een fotoalbum heel goed. Sterkte!
Positief blijven hoor. Lekker een bakkie thee meenemen, foto's en andere afleiding. Kolf aan zetten en gaan. Niet kijken in je flesje gewoon doorgaan. Als nu je eerste tsr is geweest dan je neusspray gebruiken, zoals appeltje ook al zei, en weer lekker doorgaan. Je kan het hoor, hoe meer je kolft hoe beter het gaat.
Superbedankt voor alle reacties ... Het gaat redelijk ok (130 resp 90cc) ... het haalt het niet bij wat Mirre drinkt, maar het is in ieder geval geen 60cc ... Nu weer verder werken (nog een vergadering om kwart voor 8) ...
ha, goed zeg salapio. ik zat je net in het andere topic al op te beuren gaat vast steeds beter, je weet nu ook dat t best gaat, dat scheelt echt.