Misschien een beetje een gekke vraag, maar weten jullie of borstvoeding geven voor een jaar nog invloed heeft op de sterkte van je bril of contactlenzen? Ik weet wel dat de hormonen tijdens de zwangerschap daar wel invloed op kunnen hebben, maar ik weet niet of de borstvoeding die ik al een jaar geef ook nog van invloed is... De reden is dat ik zo naar de opticien moet om mijn lenzen te laten controleren (ik zie geen fluit meer namelijk) Maar als de bv nog invloed op mijn sterkte heeft, koop ik wel even een goedkope bril voor zolang, in plaats van een nieuwe set harde lenzen. Op de een of andere manier heb ik niet het idee dat de kennis bij de opticien over dit onderwerp erg betrouwbaar is
mijn vriend is opticien en hij doet het werk al 18 jaar. (hij is begonnen toen hij 17 was) hij heeft al erg veel gezien. ik zal het eens aan hem vragen of hij het weet! groetjes Lonneke
Wat sterkte betreft weet ik het niet, maar ik weet wel dat ik nog steeds mijn lenzen niet kan verdragen, dat is al sinds de zwangerschap zo. het jeukt en zit gewoon irritant. Dus ik ga maar eens naar een bril kijken, want ik geloof niet dat ik al snel ga stoppen met de bv...
Hier precies zo.... Alleen denk ik niet dat het aan de BV ligt, maar aan de hormonen van de zwangerschap. Volgens mijn opticien is het ook met je ogen zo dat je eigenlijk de 9 maanden moet ontzwangeren voor je ogen weer de 'oude' zijn. Ik geef zelf nu sinds 2 weken geen BV meer ( ) maar mn ogen zijn er nog steeds niet beter op geworden. Dus ik ben ook maar aan de bril
zolang je BV geeft is je hormoonhuishouding nog niet zoals het was voordat je zwanger werd.... dus kunnen je ogen varieren wat sterkte betreft of andere eiwitafzettingen op je lenzen krijgen..... Pas als je enige tijd gestopt bent met bv, wordt alles weer stabiel... tja als het niet lukt met de contactlenzen, dan toch tijdelijk maar een brilletje ?
Bedankt voor de reacties! De opticien wist het me toch wel te vertellen. Weet de beste man weer meer dan ik dacht. Inderdaad is de eiwitafzetting bij mij het probleem. Dus ik doe mijn lenzen even twee daagjes niet in en dan gaan we een leuk montuurtje uitzoeken en een bril aanmeten. (ik vind een bril vreselijk bij mezelf, wat ik toch weer niet allemaal over heb voor mijn meisje zeg )
Hee dat is interessant. Ik moet namelijk binnenkort ook naar de opticien, omdat de sterkte nogal veranderd is tijdens de zwangerschap. Ik heb nu een bril maar wil graag lenzen, maar ik begrijp dat ik daar nog even mee moet wachten? Balen.
Ik heb al lenzen sinds ik 8 was (20 jaar dus) en had altijd wel een bril liggen voor als ik ziek was of zo. Sinds ik zwanger ben, draag ik die bril bijna dagelijks, jammer genoeg haat ik die bril, en het heeft weinig zin nu een andere te kopen. Jammer dus dat het nog wel even kan duren voor ik weer met plezier mijn lenzen aan kan aangezien ik graag borstvoeding zou geven...
Dus daar ligt het aan...weer een mysterie opgelost. Helaas hier dan ook alweer een tijdje een brilletje
Ik gebruik daglenzen. Iedere dag schone lenzen in mijn ogen. Heb er geen last gehad van meer eiwitafzetting
Ik heb mijn lenzen nooit meer ingedaan. Wat een bevrijding, nooit meer dat gepiel bij mijn ogen! Bril op bril af, veel makkelijker... Maar als je graag lenzen wilt: met daglenzen speelt het probleem minder, als je ze maar regelmatig laat aanmeten. Overigens heeft het vooral met het ontzwangeren te maken hoor, de meeste lenzendraagsters hebben problemen de eerste 9 maanden na een bevalling, of ze nou wel of geen borst geven.
Oh, wat 'grappig' om te lezen... Ik was net van plan een afspraak te maken bij de opticien, want ik heb echt moeite met bijvoorbeeld de ondertiteling lezen......Maar ik geef nog BV, dus kan beter ff wachten.... Zou het zich pas stabiliseren als je helemaal geen BV meer geeft? Stel dat ik nog een jaar door zou gaan, kan ik slecht zo lang slechtziend door het leven gaan....
Als je toch nog minstens een jaar gaat geven kun je net zo goed een goedkoop brilletje nemen. Stel je voor zeg, hoe zou ik dan moeten rondlopen (ik geef al 8 jaar!)
Ik heb hetzelfde probleem met lenzen maar pas sinds een maand of twee. Tijdens mn zwangerschap had ik er geen last van en de eerste periode erna ook niet. Vreemd dus aangezien ik inmiddels ongeveer ontzwangerd zou moeten zijn? Ik dacht trouwens dat dat langer duurt als je bv blijft geven? Dan blijft je hormoonhuishouding toch anders? Afijn, inmiddels heb ik een mooie nieuwe bril (sterkte was niet veranderd) en draag ik af en toe daglenzen. Zo gaat t prima.
Mijn opticiƫn zei dat het tot een halfjaar nadat je stopt met BV invloed heeft. Hij heeft mij dus gewoon dezelfde lenzen gegeven als voor mijn zwangerschap.