minder hard aankomen, extra voeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by carmpje, Dec 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    mn meisje komt sinds een aantal weken minder hard aan.
    ze krijgt nu meestal 6 voedingen, zal ik ergens op de dag een extra voeding 'inlassen'?
    ze is nu 13 weken oud..

oh ja, weet iemand hoe dat zou kunnen komen?

2. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hoeveel is ze aangekomen dan de laatste maand?
    Rond 3 maanden krijgen ze wel veel meer interesse in de omgeving en drinken ze wat onrustiger.

3. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    ja ze drinkt wel onrustiger, maar ik laat haar daardoor ook langer aan m'n borst.
    ff kijken in haar boekje:
    ze komt nu ongeveer 80 gram per week aan. voorheen 200 gram per week.

dat is toch echt veeeeeel minder?

4. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    in lengte groeit ze trouwens wel goed

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Omdat je je vraag bij 'borstvoeding' hebt gesteld neem ik aan dat je dit dus geeft? Geef je niet op verzoek dan?>

6. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    ja ik geef op verzoek, behalve 's ochtends, dan maak ik haar wakker, de 1ste en de 2e voeding

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze komt dan vanzelf wel als ze honger heeft, meer proberen te geven heeft geen zin denk ik. Ze groeit evengoed dus..

8. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    maar ze groeit wel minder hard, elke keer een beetje minder hard.
    ze zit nu onder die lijn van het gemiddelde..
    is dat niet slecht?
    kan het zijn dat er wel genoeg melk is maar niet voedzaam genoeg?

9. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Kindjes die borstvoeding krijgen zijn meestal iets kleiner als kindjes die kunstvoeding krijgen. De curve van het CB is afgestemd op kindjes die kunstvoeding krijgen. Daardoor krijg je niet echt een eerlijk beeld op deze curve. Op borstvoeding.com kun je een borstvoedingscurve invullen. Misschien dat jouw dat een beter beeld geeft.

Ik denk niet dat het aan je melk ligt hoor. Te weinig voedingsstoffen in je melk gebeurd echt maar heel zelden.

10. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    ik heb daar de gegevens ingevoerd en dan komt ze echt een stukje onder de 0-lijn..
    ik word gek van het piekeren. straks zegt die ouwe muts van het CB dat ik moet stoppen met bv

11. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Dat is echt een fabeltje, je zou zelf eerst ondervoed moeten zijn wil jouw bv niet voedzaam genoeg kunnen zijn.
    Heb je de gegevens van het CB als eens ingevuld in een groeicurve voor borstgevoede kindjes? Misschien dat jouw kindje dan opeens weer op de middellijn zit. Die van het CB is nl. gebaseerd op flesgevoede kinderen.

Je kunt natuurlijk ook altijd je dochtertje slapend aanleggen.

12. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin zit nu ook onder de 'gemiddelde' lijn maar zolang ze maar niet onder de onderste lijn zitten is er niks om je zorgen om te maken hoor, zolang ze alert en vrolijk is..

13. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Beetje dubbel, jullie gaan ook zo snel :)

Je laat haar ook goed je borsten leegdrinken? Van de vette achtermelk komen ze nl. het meeste aan.

14. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Ik ga even kijken voor je in Sven zijn groeiboek. En gekke mutsen van het CB hebben niks te zeggen over of jij moet stoppen met de borstvoeding hoor. Dat heb je altijd nog zelf in de hand. Zowiezo kun je nog tig dingen proberen als dit nodig is. Ik vraag me nl. af of ze echt te weinig aankomt.

*opgezocht* Sven kwam tussen de 3 en 4 maanden gemiddeld 89 gram aan. Niet heel veel meer dus.

Let goed op plasluiers en alert zijn. En anders leg je gewoon extra aan op jouw verzoek, misschien dat ze dan nog wat extra drinkt.

15. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    ze komt nu wel onder die zwarte lijn en eerst kwam ze 200 gram per week aan..
    ik wil er echt geen boeddha van maken, maar iets meer had ik niet erg gevonden..

en ja, ze drinkt echt goed, ik denk ook de achtermelk. die komt toch na 5 minuten?

16. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Bel anders even naar de vrijwilligerslijn van vbn of lll. Ik heb hun ook gebeld als ik mij ergens onzeker over voelde en zeker als ik bijna naar het cb moest. Zijn mensen met veel kennis over borstvoeding en daar kun je goed je verhaal en je vragen kwijt.

Dringende vragen?
    Neem contact op met:
    VBN: 0343-576626
    LLL: 0111-413189

17. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    De vettere melk komt al tijdens de tsr.

Ik zou me er niet druk om maken als jouw dochtertje gewoon lekker tevreden is en alert.
    Komt vast goed!

18. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Je melk is altijd voedzaam genoeg, tenzij jezelf zwaar ondervoed bent, maar ik neem even aan dat dat niet het geval is...

Buigt haar curve sterk af?

Mijn zoontje zit overigens al maanden op de onderste lijn van de cb-curve. Is nog nooit moeilijk over gedaan...

19. carmpje

carmpje Actief lid

Oct 11, 2006
    148
    0
    0
    jullie antwoorden stellen me wel een beetje gerust.
    voorlopig komt ze ook niet meer aan, want.... ze is snipverkouden! zo zielig!

20. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ach wat sneu... heel veel beterschap! Lekker veel aanleggen, krijgt ze lekkere gezonde melk met antistoffen binnen.

Oh ja, dat boek wat ik noemde, van Pantley, dat is echt een heel fijn boek. Het heeft ons inzicht gegeven in hoe de slaap werkt enzo en we hebben eruit gehaald wat we goed vonden en nu slaapt hij weer goed!

Share This Page