Onze Jitte is nu 2 weken oud en sinds eergisteren drinkt ze onrustig aan de borst... Steeds loslaten en dan boos zijn omdat ze niks krijgt... Nu heb ik in haar mondje achter aan haar gehemelte wat witte puntjes gezien. Het zit te ver achterin om te proberen het weg te poetsen. Als ze aan de borst drinkt maakt ze ook van die slurpgeluiden, zeg maar... Ze heeft dan ook krampjes, dus het lijkt alsof ze lucht binnenkrijgt. Kan het een beetje moeilijk omschrijven zonder geluid... Ook heb ik, als ze drinkt na een minuut of 5, een heel branderig gevoel in mijn borsten. Kan dit spruw zijn of niet? Verder zie ik niks op mijn tepels en in haar mondje, behalve dan die puntjes achterin. De Lc zei van de week dat het geen spruw was, maar toen had ze alleen maar die witte puntjes en verder geen klachten...
Bij ons was dit ook het geval, het begon bij ons hetzelfde als bij jullie, met witte puntjes, het CB zei ook steeds dat het geen spruw was, op een gegeven moment was z'n tongetje helemaal wit (we waren inmiddels 5 weken verder, met een huilend jochie als ie gegeten had door de krampjes van de spruw) en nog steeds bleef het CB zeggen, kijk het even aan.. nou niet dus! hij huilde constant als ie gegeten had en mijn tepels werden ook steeds gevoeliger, ik heb vervolgens de huisarts gebeld, uitgelegd wat de klachten waren en meteen dactarine gekregen, na 3 dagen werd al minder en na een week had ik een super vrolijk jochie, die weer heel erg netjes dronk! Dus ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan, voordat je hetzelfde hebt als ik. Succes!
Bij mij werd op het cb gezegt dat ze geen spruw had en 3 dagen later zat haar mondje vol....ik zou ff naar de ha gaan voor een spulletje. Dan is het zo weg en wordt er weer normaal gedronken.