BV en 'dagje uit'

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Astrid0482, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sweetlakecity,
    Misschien lukt het jullie de volgende keer beter ;) misschien zat je toch niet helemaal op je gemak en kon je je niet helemaal goed ontspannen? Ik zou het gewoon over een tijdje weer een keer proberen en anders een nog rustiger (alleen -> bijv pashokje oid) plekje zoeken ;)!

Hier overigens als we weg gingen geen flesjes bij, tenzij het in de tijd was dat ik ook kv naast de bv gaf als het dan net de kv voeding was die in dat tijdstip viel dan namen we die mee. Verder vind ik het echt veel gemakkelijker om gewoon zo even te voeden als een plekje te zoeken waar ik de melk warm kan en wil laten maken. En als het echt voedingtijd is terwijl je weggaat, dan kan het ook zijn dat je borsten gaan lekken en erg vol (auw) gaan zitten, lijkt me ook niet handig als je in de stad loopt dus dan zou je moeten kolven in de stad...nee doe mij dan maar gewoon lekker voeden :D!

2. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Als ik een terasje pak dan ga ik ook binnen zitten hoor. Anders vind ik het veel te koud maar je moet inderdaad wel ontspannen zijn bij mij ging het de eerste paar keren ook niet echt. Dus gewoon blijven proberen en je niet te druk maken. Ik zoek ook altijd een rustig plekje waar ik zo min mogelijk op val. En als het echt niet gaat kan je altijd nog in de auto gaan zitten en de tip over dat pashokje vind ik ook wel een hele goede. Ik weet zeker als je het even meld en het is niet te druk dat je vast wel ergens in een pashokje mag zitten.
    succes!

3. TS, daar makte ik mij in het begin ook zorgen over. ik moet nog steeds leren hoe het makkelijk en onopvallend kan, maar zoals ik lees word je daar vast wel handig in.
    Tot nu toe voed ik in de auto als we weg zijn, en vandaag op het CB (voor het eerst) gevoed tussen andere mensen, wel met mn rug naar hen toe. vond het wel een overwinning :)

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik voed ook overal. Heb altijd omslagdoek bij me of leuke grote sjaal om, en die kan dan voor wat discretie zorgen. Hangt af van de gelegenheid. Ik vraag in gezelschap altijd even of mensen bezwaar hebben. Zo ja, dan gebruik ik sjaal/doek, zo nee, dan leg ik haar discreet aan en ga ik er vervolgens gewoon voor zitten.

Rustig hoekje is wel fijn voor concentratie baby. En je hebt even weer je samen-momentje.

Tip: van het merk BOOBS bestaat er heel leuke BV-kleding. Geen blote buiken en slechts een deel van de borst zichtbaar. Ik heb twee basisshirts, die ik altijd onderweg draag. Met accessiores leuk te variëren. Jasje erover, ketting erbij, sjaal...
    Anders altijd even nadenekn wat je aantrekt voor je op pad gaat. Blouse knoopt makkelijk los, (spijker)jack kan blote buik wat verhullen, etc....

Succes met BV. Het is prachtig als het lukt!

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
  6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

maarre...hoe voed je het makkelijkst zonder leuningen?>
    Ik ben in een pashokje deze nog niet tegengekomen :-s

7. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Daar word je steeds beter in :D in het begin kon ik alleen goed voeden met allerlei kussens ondersteund, nu gebruik ik ook nog wel een kussen onder mijn arm maar als er geen kussen of leuning is dan laat ik hem wat meer op mijn schoot zitten en zo drinken ipv helemaal liggend (buik tegen buik), dan is het ook niet zo zwaar in je armen.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja, niet aan gedacht. Ik voed al vanaf dat ik borstvoeding ben gaan geven (ruim 1.5jr geleden bedoel ik dus) gewoon zonder leunigen en zonder kussens enzo. Maar dus gewoon zitten, baby aanleggen en baby vasthouden ;)! Je houd haar normaal ook weleens vast zonder leuningen toch? Nou zo en dan aan de borst ;)! Hier in bed bijv eigenlijk altijd een kussen tegen mn rug, zelf in 'kleermakerszit' en zo leg ik dan aan en laat ik drinken.

Ik zou het dus gewoon thuis eens wat oefenen ;)! Langzaam aan wat vrijer/losser voeden ipv vast zitten aan steun/kussens ;)! Wel opletten natuurlijk dat je niet te gespannen gaat zitten, dan kan je spierpijn enzo krijgen (wist ik ook niet hoorde ik toen de kraamzorg hier was nu met Benthe ;))

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ik voedde altijd voor ik wegging. Nou lekte ik ook bijna altijd tijdens het voeden. dan liet nathan weer los en spoot alles eruit.. Dus dan moest ik nog een spuugdoekje tussen mijn hempje stoppen ook. Ging bij mij eigenlijk nooit echt charmant :D Bij vrienden ofzo voedde ik wel gewono hoor maar in eeen restaurant ofzo niet gedaan..

Deel Deze Pagina