Door mijn zwangerschap loopt mijn bv helaas toch terug. de middag voeding vertikt meneer sowieso al aan de borst, tenminste, vaak , die hebben we nu structureel vervangen door een fles kv en dat geeft onze uk en mij wat meer rust. 's ochtends en 's avonds ligt meneer nog wel lekker aan de borst, maar heeft hij nadien nog honger. we geven hem tegenwoordig nog een flesje kv na de bv, maar we vinden het erg lastig in te schatten hoeveel hij dan nog nodig heeft. ik heb tenslotte geen maatstreepjes op mijn borsten staan. zijn er meiden die hier ervaring mee hebben of goede tips hebben? opkrikken van de bv met kolven is eigenlijk geen optie, omdat ik tegen de 9 maanden-grens aanloop en dan geen kolfrecht meer heb op mijn werk. ook doet het kolven (en het live voeden) enorrum! veel pijn, dus vaker kolven is niet iets waar ik om zit te springen het is dat we gewoon nog geen afscheid kunnen nemen van de knusse ochtenden en avonden met z'n 2
Ik heb 's avonds ook niet altijd voldoende en maak gewoon een flesje van 180 + 6 dan. De ene keer drinkt ze dan na de bv nog maar 40 ml en de andere keer 150. Heb het idee dat als ik weinig gedaan heb en veel gedronken ik veel meer voeding heb dan wanneer ik heel de dag weg ben geweest. Mijn dochtertje geeft dus zelf aan wat ze van de kv wil drinken en dat het genoeg is geweest. Net als bij de bv. Rest gooi ik gewoon weg.
Mijn zoontje was in het begin veel afgevallen en daardoor gaven we bijvoeding . Nu geven we het nog heel af en toe als hij blijft huilen . Ik maak dan een flesje van 150 cc .Daar drinkt hij niet eens zoveel van .Op het pak staat zelfs dat hij meer mag als je naar het gewicht kijkt .
op 't moment drinkt hij 's ochtends nog wel trouw wat uit de borst, daarna krijgt hij 120 cc kv. 's avonds heeft hij het voor het badje vaak te druk om de borst te pakken, is dan aan het spelen bij mij in bed. dan krijgt hij na het badje een fles kv van 180cc. hij lijkt het er goed op te doen. het is toch echt een aflopend iets blijkbaar, helaas. nu even in de gaten houden hoe het met z'n gewicht gaat, maar hij lijkt een tevreden mannetje
claartje, wat vervelend dat het zo'n pijn doet. heb je enig idee waar dat door komt? want het hoort geen pijn te doen, live voeden niet en kolven ook niet. misschien passen de kolfschilden niet goed, of het vacuum is te sterk? maar dat verklaart sowieso niet waardoor het live voeden pijn doet. heb je dat al die tijd gehad? door kv bij te voeden versterk je het teruglopen van je bv, maar dat weet je vast al. is het voor je werkgever niet bespreekbaar om tóch nog wat langer te kolven? ook al heb je geen formeel kolfrecht meer? (misschien heb je minder dan een kwart van je werktijd gebruikt, dat geeft je toch ook een argument om het wat langer te blijven doen.) ik kan me je laatste opmerking zó goed voorstellen: vooral die ochtend- en avondvoeding zijn zulke speciale momenten.... vind het zelf de leukste momenten van de dag! ik hoop dat jullie toch nog door kunnen gaan, zolang het prettig is tenminste. belangrijkste is dat het goed gaat met je mannetje - en met jou, zeker nu je weer zwanger bent!
En nog even voor TS.... ik lees nu net bij een heel ander onderwerp dat je al iets te vaak hebt gehoord dat 'BV geen pijn mag doen, dus als het pijn doet zul je wel iets verkeerd doen'.... Sorry! Ik wil zeker niet zo iemand zijn die jou vertelt dat je het fout doet! En nogmaals heel veel complimenten dat je het tóch zolang hebt volgehouden.
Idd bij zwangerschap kun je pijn hebben bij het voeden terwijl er niets mis is met het aanleggen en er ook geen spruw aan de orde is.
Bri, geeft niks hoor. alle adviezen zijn goed bedoelt en dat telt ik heb me er hier een beetje bij neergelegd dat de bv met deze kleine helaas toch echt aan eht aflopen is. 's avonds wil hij al niet meer drinken, 's ochtends nog wel even. we vullen 's ochtends dus een beetje op de gok aan en als hij dan eens wat meer dan de andere voedingen drinkt.... ach.... zo'n vaart zal het niet lopen. geen idee hoe lang hij nog een slokje neemt 's ochtends, maar ik geniet er ondanks de pijn echt nog heel erg veel van! dat is echt 'ons' momentje.
Claartje, jullie hebben toch maar mooi ruim 8 maanden van die momentjes gehad, dat kunnen niet veel baby's (en mama's) zeggen. En wat heerlijk dat er een 'frummel' onderweg is... *zwijmel*.. Ga je het dan weer proberen? Ik hoop voor je dat je er dan niet zo veel pijn van hoeft te hebben en nóg meer kunt genieten.
jaaaaaa, als de tweede er is gaan we zeker weer bv geven. misschien wil onze oudste (klinkt zo raar, hij is nog zo klein haha) dan nog wel weer eens een slokje mee doen ik heb voor mezelf al bedacht dat wanneer ik ook stop met bv, het zal altijd een verdrietig afscheid voor me zijn, of dat nu is of over 1 of 2 jaar, ik denk dat het altijd even een traantje wegpinken zal zijn