Twee jaar en 's nachts borst willen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door senna1979, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Elin is 28 december twee geworden en ze krijgt nog borstvoeding.
    Ik geef normaal gesproken, 's ochtends, 's avonds, als ik thuis ben ook voor het middagslaapje en helaas ook 's nachts. Ze drinkt niet lang, een paar minuten dus ik denk dat het niet veel meer is.
    Eigenlijk heeft Elin nooit een nacht doorgeslapen, ze kwam altijd 1 a 2 keer per nacht. Ik geef dan ff snel bv en binnen vijf a tien minuten slapen we allemaal weer. Maar helaas de afgelopen nachten kwam ze drie keer.
    En nu zegt ze ook mama borst drinken, lijkt het af te dwingen.
    Normaal ben ik consequent maar 's nachts heb ik daar toch moeite mee :)
    Ik heb haar gewoon borst gegeven maar hebben jullie hier ervaring mee.
    Is het handig om 's nachts consequent te zijn en de bv te weigeren zodat ze leert om door te slapen?
    Aan de andere kant denk ik ach als ze 16 is dan slaapt ze vast door.
    Wie heeft ervaring met een wat ouder kind die 's nachts nog wil drinken???

Groetjes Senna

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier tot voor kort. Door de zwangerschap heb ik geen melk meer en nu wil ze niet meer.
    Vaak werd ze nog wel wakker, legde ik haar even bij ons en weer in bed.
    Ze heeft nu 3 nachten achter elkaar doorgeslapen dus wie weet zet dat door.

3. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Heerlijk dat jullie dochter nu lekker doorslaapt! Hopen dat ze dit vol gaat houden.
    Alleen Elin wil dan gelijk borst (en daarna het liefst tussenin). Daarna breng ik haar weer naar haar bedje.
    De reden waarom ik eigenlijk nog niet gestopt ben met de bv is dat het mij niet lukt om door te zetten tijdens de nachten (weer neerleggen, speen geven enz).
    Elin gaat dan keihard huilen, ik weet dat ik dan "door moet zetten" maar als ik dan moe ben dan is even borst en iedereen weer slapen wel zo makkelijk.

Groetjes Senna

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.817
    19.123
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wj hebben de nachtvoedingen eraf gekregen door toch even door te zetten. En in plaats van ikzelf, ging mijn man er naartoe. Dat wel even moeilijk en het is belangrijk om echt een paar nachten door te zetten. Onze zoon krijgt alleen nog nachtvoeding als hij ziek is.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Net zo als Tupp. Maar het sluipt er wel weer in als ze ziek is en dan moeten we toch weer een beetje afwennen. De laatste keer pikte ze tocjh van mij toen ik het uitlegde: nee schatje, we gaan niet drinken nu, het is nacht, we gaan slapen. Misschien moet je het ook 's avonds uitleggen aan haar. Ik "waarschuw" dl ook altijd als papa de nacht doet, en denk soms wel eens dat ze dan langer slaapt ;)

Maar ik herken je gevoel wel dat je het eigen willetje haast niet wilt "weerstaan", hier ook een pittige tante die een tijd lang (nu weer...) stond op haar borst in de nacht.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik merkte het vaak niet eens 's nachts dat ze dronken. Ik gaf gewoon, slapend.

7. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Hier ook een nachtdrinkertje van 15 maanden. Ik ben net zo'n type als jij, TS. Ik kies eigenlijk liever voor de makkelijke oplossing, dat is dus de borst.
    Van de week wel een nacht volgehouden, maar het heeft 2 uur geduurd voor dat ze uiteindelijk weer ging slapen.
    Vannacht heeft ze voor het eerst sinds haar geboorte niet gedronken!!
    Vanmorgen was het even doorzetten toen ze om kwart voor 7 wakker werd en heerlijk bij me kwam liggen.
    Snel naar beneden gegaan en ze at gelijk haar ochtend boterhammetje op.
    Ik ben benieuwd hoe het volgende nacht gaat. (overdag drinkt ze al heel lang niet meer)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook gewoon voor de makkelijkste weg gekozen en ze is er nu dus zelf mee gestopt.
    Hier gaf ze vaak zelf aan dat ze weer wilde slapen, dan wilde ze naar haar eigen bedje.

Nacht heeft ze weer doorgeslapen, 2x een kikje gehoord en t was weer stil.

Als ze hier niet zelf was gestopt, had ik het denk ik over een half jaartje gestuurd. Had ik nu geen puf voor en ze bouwde het al wat af met af en toe een onrustig nachtje.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb het gelukkig niet af hoeven dwingen: mijn zoontje ging doorslapen bij 23 maanden, zomaar opeens.

Maar als hij ziek is of een nachtmerrie heeft komt hij nog steeds om de borst hoor 's nachts! De laatste tijd weer wat vaker, maar ik vind dat niet erg.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Zelf ben ik rond 1 jaar gestopt met BV, maar bij dochter hebben we ook daarna wel eens nachten gehad dat ze wakker werd met dorst. Toen heb ik een antilekbeker met water in haar bedje gezet, zodat ze zelf wat kan drinken als het nodig is. Het lijkt alsof het bij haar geholpen heeft. Lijkt mij dat je een kind van 2 dat ook wel kunt uitleggen, dat ze 's nachts wat water kan drinken als ze dorst heeft.
    Maar goed, als ze een nare droom hebben gehad, helpt een bekertje water natuurlijk ook niet. Dan wil je een knuffel en troost...

11. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat van die beker is misschien wel een goed idee.
    Elin is ook een pittige tante, ze staat in bed en gaat gillen als ik haar in bed weer neerleg.
    Afgelopen nacht is ze 2 keer geweest, dat vindt ik netjes (je gaat je grenzen verleggen haha). Ik heb haar gewoon borst gegeven.
    Mochten er meer tips zijn dan hoor ik het graag.
    Meiden, bedankt voor het meedenken.

Groetjes Senna

Deel Deze Pagina