Baby kokhalst plotseling van fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door livia, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. livia

livia Lid

13 sep 2009
    13
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje van 16 weken (ruim 3 weken te vroeg geboren) krijgt borstvoeding en dat gaat goed. Over twee weken moet ik weer werken en je raad het al, hij wil de fles niet meer.
    We waren op tijd begonnen met oefenen en het ging eigenlijk heel goed ook wisselen tussen borst- en flesvoeding ging goed en ik kon het hem ook zelf geven.
    Hij heeft ook spruw en daarvoor hadden we dactarin gel. Dat was een drama, want hij ging er van kokhalzen en overgeven. Dus hiermee gestopt en overgestapt op nystatine, wat ook niet hielp en voorlopig laten we dus de spruw voor wat hij is, want hij lijkt er niet echt veel last van te hebben.
    Sinds de problemen met daktarin ging het flesje al moeilijker (kokhalzen en spugen), maar we kregen het er meestal wel in. Het lijkt erop dat hij door de daktarin bang is geworden van alles wat in zijn mond komt, behalve mijn tepel dan. Zijn fopspeen wil hij namelijk ook niet meer.
    Toen zijn we twee weken op vakantie geweest en heeft hij geen flesjes meer gehad en nu lijkt hij het dus verleerd te zijn. Hij likt een beetje aan de speen, duwt hem eruit of naar de zijkant van zijn mond en gaat uiteindelijk kokhalzen. We gebruiken een fles van Tommee Tippee.
    Ik kan niet tijdens mijn werk naar het kinderdagverblijf om te voeden, dus in de komende twee weken moet er een oplossing komen.

Zou het kunnen dat we op een of andere manier de fles op de verkeerde manier in zijn mond stoppen, waardoor hij gaat kokhalzen?
    Twee weken geleden dronk hij nog uit de Tommee Tippee fles, is het dan slim om een andere speen te proberen (en zo ja, welke?) of is het beter om hiermee te blijven oefenen, omdat hij deze eerst wel snapte?
    Andere tips?

groeten,
    Livia

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HOi

Wat een lastig probleem joh, ik kan me goed voorstellen dat je daar echt even mee zit! Binnenkort weer aan het werk en dat heb je dit!

Ik mail je prive een aantal tips door.

Ilse

3. livia

livia Lid

13 sep 2009
    13
    3
    3
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je tips en uitleg...we gaan weer vol goede moed aan de slag.

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ik wens je heel veel succes! Ik zal aan jullie denken, misschien helpt het om de fles weer te laten lukken!

groetjes

Ilse

Deel Deze Pagina