Hoi hoi, Ik heb een vraag over het geven van bv in combinatie met een avondje uit. Wanneer mijn dochter 4 weken oud is wil ik graag een avondje uit. Nu snap ik dat ik de voeding voor mijn dochter af kan kolven zodat zij deze voeding uit een flesje kan drinken. Maar hoe doe ik dat zelf met mijn borsten, kan ik zo'n 7 uur zonder kolven? Alvast bedankt! Groetjes, Mamma1984
Nou, wat denk je zelf? Ik denk niet dat je borsten van de ene op de andere dag snappen dat ze nu even niet moeten produceren....dat zit er nu eenmaal in! Wat je zou kunnen doen is je kindje aanleggen, met de jas al aan bij wijze van spreken (hihi) voor dat je weggaat. en kijk of je tussentijds nog ergens kan kolven als de borsten gestuwd raken. Desnoods gooi je die melk weg, als je het niet kunt bewaren. bedenk ook dat wanneer je helemaal niet kolft, (of tussentijds naar huis om te voeden, ik weet niet hoe ver je weg gaat) de borsten wel stuwen, en mogelijk gaan toeschieten, zit je met natte plekken. daarnaast gaan ze echt vervelend aanvoelen, je kunt daar zelf ook naar van worden, en in het ongunstigste geval loop je binnen een nacht een borstontsteking op (je bent per slot van rekening nog maar 4 weken geleden bevallen dan) Mijn advies: maak een goed plan, ga niet zomaar 7 uur zonder voeden door, maar zoek naar alternatieven. succes! heidi margit
Hoi Margit, Dank voor je reactie. Inderdaad ik twijfelde zelf al of het haalbaar is om 7 uur niet te voeden/kolven, vandaar mijn vraag aan jou Ik heb het avondje uit afgezegd aangezien ik geen zin heb om twee keer een uur op de wc te gaan zitten om mijn borsten leeg te masseren. De avondjes uit komen wel weer, maar nu nog even niet. Groetjes, Mamma1984