Hoelang voor een fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door QueenBee, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hallo!

Ik vroeg mij af in wat voor een tijdsbestek een beebje haar fles 'moet' leegdrinken, dus wanneer is het te snel en wanneer duurt het te lang? Dit omdat Britt (6 weekjes jong ;) ) eerst zo'n beetje 45min over haar fles deed, omdat ze tussendoor steeds in slaap viel. Dit was vooral 's avonds bij haar laatste fles onhandig, omdat ze dan ook midden in de nacht ineens weer honger kreeg logischerwijs. Ik had zo'n 3-standenspeen, omdat ze eerst de fles binnen no-time leegdronk (10min) en dat me ook niet goed leek. Nu heb ik er vanmorgen maar weer een normale speen opgezet, en was ze klaar in 20 minuutjes.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    HOI,

die drie kwartier is inderdaad wat lang en niet handig....het lijkt er op dat het gebeuren dan meer met slapen dan met voeden te maken heeft. Probeer haar rechtop te houden, aanmoedigen door te praten of opnieuw de fles aanbieden wanneer ze in slaap dreigt te vallen: houd haar bij de les: ze is nu aan het drinken, slapen mag straks in bed!

10 min. kan wat snel zijn, maar als ze er geen last van heeft (kramp, spugen, nog zoeken omdat ze zuigbehoefte heeft) is dat oke.

de 20 min. vind ik een mooi compromis! zolang kan het ook duren aan de borst. drinken, af en toe pauze, misschien een keer overeind om een boertje te doen en de rest drinken.

Succes ermee.

groetjes Heidi Margit

3. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ze heeft nu aanzienlijk minder last van krampjes ook, dus denk dat we het nu voor elkaar hebben! ;) Halverwege de fles een boertje, dan zijn we idd gemiddeld 20 minuutjes bezig!

Bedankt voor de reactie!
    Xx

Deel Deze Pagina