Laatste voeding voor de nacht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ukkie1985, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik vroeg mij af of er meer moeders zijn die de laatste voeding voor de nacht (hier tussen 23.00-24.00uur) ook in bed voeden.
    En Zoja tot hoe lang heb je dit zo gedaan?kon je kindje op latere leeftijd wel in slaap komen zonder tepel?

Mijn dochter slaapt bij ons in bed omdat ik dat handiger vind met voeden snachts. En ik heb het idee dat ze "relaxter" wakker wordt. Overdag als ze alleen slaapt raakt ze namelijk altijd in paniek als ze wakker wordt en smorgens bij ons in bed niet. Nu drinkt de haar laatste voeding tussen 23-24 en valt dan aan de borst in slaap. (Dit duurt soms best lang trouwens,alsof ze tijd rekt) als ze eenmaal slaapt schuif ik haar boven in bed en ga ik zelf slapen.

Overdag slaapt ze wel alleen in en leg ik haar of slapend weg of moe maar wel wakker. Dit verschilt per keer

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Hier valt popje nog steeds aan de borst in slaap, al gebeurt dat inmiddels in de stoel in haar kamer. Tot vijf maanden sliep ze bij ons, begin vd nacht in haar wiegje en later in ons bed. Nu is ze de wieg ontgroeid en daarmee verkast, wij hebben geen ruimte voor een ledikant op onze kamer. Eerder voedde ik ook 's avonds in bed, met als gevolg dat ik ook in slaap viel rond 9 uur en pas rond middernacht wakker werd, wat niet goed was voor onze relatie. de avondvoeding is nu rond 8 uur, als we nog wakker zijn als meisje weer komt krijgt ze weer melk in de stoel, als het ook voor ons inmiddels nacht is neem ik haar mee naar bed. In de afgelopen maand is het welgeteld 1 keer voorgekomen dat ze pas wakker werd in haar eigen bed toen mijn wekker ging.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ze oud waren ging ik voor 21 uur naar bed, dus 23 uur was voor mij een nachtvoeding :) ze lagen ook gewoon bij ons, maar om eerlijk te zijn, ik keek nooit naar de klok.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    T gaat mij niet zo zeer om de tijd want die kan nogal eens verschillen, voed ook op verzoek. Maardat is neestal de tijd dat ik zelf naar bed.

De reden dat ik hier deze vrag stel is dat mijn man wel eens bang is dat ze zonder tiet niet meer in slaap kan vallen..en dus "verwend" wordt. Ik zelf ben er net zo heel bang voor gezien ze overdag ook zonder wel in slaap kan vallen maar twijfel soms wel eens. Want haar eerder de nacht in laten gaan lukt nog niet echt. Echt pas vanaf 24.00 kan ze er meer uren tussen laten zeg maar. Tot doe tijd wil ze alleen of in de box op de arm of op de bank slapen.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vaak willen kindjes rond een maand of 4 wel eerder de nacht in. Hier bij beide meiden rond 4 maanden om 19u de nacht in en daarvoor waren ze gewoon bij ons beneden en gingen we gelijk op bed. Langzaam wilden ze dan steeds eerder op bed.
    De oudste viel vanaf een maand of 6 niet meer in slaap aan de borst en kon ik haar gewoon wakker wegleggen.
    De jongste valt alleen s avonds laat/s nachts in slaap aan de borst.
    Die voed ik op ons bed, leg haar daarna in de cosleeper op haar buik met de speen. Daarna vaak nog 1x de speen geven en dan slaapt ze. Zonder speen slaapt ze hier niet.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Dit geeft me moed!:D ik krijg wel eens de imperiums dat wij te weinig structuur hebben en dat ze eerder op bed moet. Alleen dit lukt gewoon (nog) niet en een gefrustreerde baby vind ik ook niks.
    Dus ben erg blij om te lezen dat er meer kindjes en ouders zijn die t zo doen

Deel Deze Pagina