Ik hoop dat we borstvoeding kunnen geven aan onze baby. Ik vraag me af hoeveel en welke flessen en spenen jullie aanraden te kopen? groetjes Kim Bloem
Hoi Kim, Ik heb zelf vrij veel flessen, 3 kleine (125 ml) en 3 grote (260 ml) van Avent en daarnaast een heleboel bewaarbakjes van Avent. Ik heb deze flessen gekocht omdat ze op mijn kolf passen maar vind ze sowieso ook erg fijn. Deze hoeveelheid heb ik wel nodig omdat mijn kindje naar het KDV gaat: je gebruikt dan immers flesjes om uit te drinken en flesjes om nieuwe melk in te kolven op dezelfde dag. Spenen gebruik ik al 6 maanden nummer 1 (Avent), dat is beter als je kindje ook aan de borst drinkt, hij/zij moet dan wat meer moeite doen en wordt minder snel een luie drinker aan de borst. En begin vooral niet te snel met flessen als je baby nog klein is he (<4 weken)! Eerst goed aan de borst leren drinken en dan pas de fles! Succes!
Je hoeft geen flesjes in huis te halen van te voren... eerst zorgen dat je kind goed aan de borst drinkt en pas na een week of 4 voorzichtig beginnen met een fles. Dan gewoon uitproberen wat voor jullie werkt. Hier veel avent omdat ik ook de kolf gebruik... mocht je kindje niet aan de borst kunnen drinken de eerste periode dan geen flesje geven maar kolven (kraamhulp heeft wel een kolf bij zich die je kan lenen in geval van nood en anders is huren ook een optie) en de gekolfde melk in een cupje of met een borstvoedingshulpset geven.
zelf gebruik ik ook avent, ik heb 20 bewaarbekers gekocht,(2 verschillende maten)handig om in te vriezen.en ik heb 4 flesjes van 125 cc en 2 van 180 cc. maar als ik jou was dan zou ik minimaal flesjes kopen van 180,want die van 125 is eingelijk te weinig. mn zoontje drinkt meer dan die 125 cc,dus zonde van het geld vind ik.. maar ik zou idd wachten todat de bv goed op gang is gekomen,ik heb ze ook pas later gekocht
Ik ben begonnen met een kleine fles van Avent met een nr. 1 speen. En ik had wat van die Avent bewaarbakjes in huis (met blauw deksel). Later heb ik er grotere flessen bijgekocht. Ik had nog niks in huis voor de bevalling, ik heb alles pas gekocht toen Bram een week of 5 was, toen kreeg hij voor het eerst moedermelk uit een flesje (mijn eerste avondje weg ).