Kolf-voedingsschema als ik weer ga werken ná mijn verlof

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Premama, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo!

Ik ben bezig met uit te dokteren hoe ik het zal aanpakken als ik na mijn verlof weer ga werken. De baby zal dan 10 weken oud zijn.
    Ik weet dat ik recht heb op maximaal 2 uur per werkdag kolf/voedingstijd.

Nu is het zo dat er op mijn werkplek geen kolf-plek is te creëren. Dus mag ik van de werkgever ook naar huis of de opvang om de baby daar 'live' te voeden. Dat is ongeveer 15-20 minuutjes fietsen enkele reis. En mijn werktijden zijn van ongeveer 8:30-17:00 uur. Daarin zit ook een half uur lunchpauze die ik natuurlijk kan gebruiken voor voeden/kolven.

Mijn vraag is wat jullie creatieve ideeën zouden zijn over hoe ik voedingen en werken kan combineren, qua tijden. Want voeden voor ik ga werken, 1x tijdens lunchtijd en dan als ik thuis kom, lijkt me wat te weinig voor zo'n kleine baby; dan zou er namelijk ongeveer 4,5 uur tussen de voedingen zitten.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of ideeën.

Alvast bedankt voor jullie reacties! Premama

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je mag een kwart van je werktijd besteden aan voeden/kolven, das volgens mij nog excl. lunchepauze maar dat weet ik niet zeker.

10 weken oud zal waarschijnlijk idd wat jong zijn om 4,5 u zonder te kunnen dus dan tot die tijd misschien 1x live gaan voeden en 1 of 2x kolven bijv?

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Hoi premama,
    ja, klopt wat je zegt. als je 8 uur werkt mag je max 2 uur van je werktijd (1/4 deel) aan kolven/voeden besteden. Je lunchpauze hoort daar niet bij dus die heb je ook nog.

Tja, het hangt helemaal van je kind af hoe vaak je moet voeden natuurlijk. Een keer op een werkdag lijkt me wel te weinig sowieso. Die van mij drinkt 2x op t kdv (ging daarheen vanaf 13 weken geloof ik). Ik neem aan dat je aan een half uur genoeg hebt om te voeden dus dan zou je incl reistijd per keer een uur nodig hebben. Dat zou dan dus net kunnen als je kindje aan 2x voeden genoeg heeft. Ik zou wel proberen om voordat je gaat werken een voorraadje aan te leggen door alvast te gaan kolven. Dan kun je altijd op t kdv wat melk in een flesje achterlaten zodat je kindje niet hoeft te wachten tot jij komt als hij/zij al eerder honger heeft.
    Als je ipv live/voeden zou gaan kolven thuis ben je net zoveel tijd kwijt denk ik?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je mag je verlof ook gebruiken om later te beginnen en eerder weg te gaan. Je zou dan bijvoorbeeld 3 kwartier later kunnen beginnen en vlak voor je weggaat op jouw verzoek voeden, een half uur verlof aan je lunchpauze plakken en naar huis gaan om te voeden en dan 3 kwartier eerder naar huis om meteen weer aan te leggen. Op die manier kun je het vrijwel zonder te kolven oplossen. In het begin zou je ook nog een half uur later beginnen, half uur later weg en dan 2x 3 kwartier naar huis (als je kind snel drinken kan) van je lunchpauze doe je dan bij elke van de 2 x een kwartier.
    De eerste weken is het wel handig om een kolf bij de hand te hebben om te erge spanning weg te kolven. Is er helemaal geen hoekje of gaatje waar dat even zou kunnen? Als het alleen voor de druk van de borst gaat zou het desnoods op een toilet kunnen.

Als je zo dicht bij je werk woont, kan de oppas dan niet je kindje naar je werk brengen zodat je daar gewoon even in een hoekje aanlegt? dat is voor jou een stuk minder vermoeiend.

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie ideeën, daar kan ik wat mee! Meer tips en trucs zijn altijd welkom.

6. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik las ergens op het forum dat iemand een kamerscherm in een hoekje had gezet en dat ze met de colelga's had afgesproken dat ze tijdens het kolven niet tegen haar mochten praten of iets vragen. Het was even wennen maar daarna ging het goed. En anders misschien inderdaad kolven op het toilet, is niet echt gezellig maar ja t'is voor de kleine he ;)

Deel Deze Pagina