Melk uit een beker drinken

Discussion in 'Voeding' started by Snoopy1979, Nov 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hoi,

Omdat Eva nu steeds vaker de borst en fles gaat weigeren, zijn we begonnen met het oefenen van melk drinken uit een (gewone) beker. Maar dat wil ze helemaal niet. Diksap drinkt ze wel prima uit een beker, dus het ligt niet aan de beker.

Nu is het natuurlijk even wennen om melk uit een beker te krijgen en ik had eerder al gelezen dat kindjes daaraan moeten wennen, maar ik ben gewoon benieuwd. Hoe lang duurde het voordat jullie kindjes wel melk dronken uit een gewone beker? En hoe oud was jullie kindje toen?

groetjes,
    Snoopy

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Helemaal niemand :(:

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Het is misschien niet helemaal een antwoord op je vraag maar Sofie krijgt gewone melk uit een tuitbeker van Avent. En heel soms uit een gewone beker, maar dat gaat nog niet zo goed.
    Ze luste eerst totaal geen halfvolle melk. Griezelde er zelfs van. En nu........een paar weekjes later vind ze het heerlijk. Gewoon blijven aanbieden. Dan komt het vanzelf wel denk ik.

Oh ja en wat ik eerst ook deed was melk mengen met yoghurt en een klein scheutje diksap. Zodat het wel vrij waterig was. Dat vond ze wel erg lekker. Misschien kan je dat ook bij Eva proberen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hihi ik ben in ieder geval wel blij met in ieder geval een antwoord.

Het is wel borstvoeding wat we in een beker doen, dus het wennen aan de melk is het niet. Wennen aan het uit een beker drinken is het ook niet, want dat kan ze heel goed. Het is echt de combinatie melk (die altijd uit de borst/fles kwam) die nu in een beker zit.

Maar ik denk inderdaad dat gewoon blijven aanbieden het beste is. Ik hoop dat ze het binnen een paar weekjes wel ook uit de beker gaat drinken.

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    En als je nou de (borstvoedings) melk ;) in een tuitbeker doet met een zachte tuit? Misschien wil ze het dan wel.

6. Marlous

Marlous Niet meer actief

Mijn Eva vindt ook de combi beker-melk een slecht idee. Los van elkaar vindt ze prima.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Tuitbeker vindt Eva niets... ja, om in te bijten en mee te gooien, maar o wee als er iets uitkomt! ;) En ze drinkt al goed uit een gewone beker, dus het moet gewoon kunnen ;).

Zou het aan de naam liggen? :D

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    misschien een dom idee, maar heb je één beker voor Eva? je kunt een sap beker en een melk beker gebruiken. En evt laten zien dat je de melk erin doet.

groetjes, Miranda

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    alicia drink uit alles wat ik haar geef en bied gewoon op geen andere manier aan :). ze kon met 6 maanden uit een rietje drinken en tuitbeker en vanaf een maand of 11 uit een beker. dit was niet zonder te knoeien en dat kan ze nu nog niet haha. ze kan het dus wel alleen soms iets te gulzig en loopt er van alles langs der mondhoeken af :). ze heeft hier wel apparte bekers en dat zijn tuitbekers met of zonder deksel voor sap en gewone bekers dus die ook bedoelt zijn om zo uit te drinken voor de melk.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Nou, mijn dochtertje biedt ik het af en toe nog steeds wel aan, maar melk uit een tuitbeker, vindt ze een slechte combi, iets anders drinkt ze er wel uit. Voorlopig krijgt ze nog even een flesje melk tussen de middag, omdat ze vaak al zo weinig drinkt, heb ik liever dat ze op zo'n manier aan haar vocht komt, dan amper drinkt. Ik heb het wel eens weggelaten, maar ze compenseert dat niet met meer drinken van iets anders.

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ze is helemaal gewend om melk uit de borst en de fles te krijgen. In haar logica hoort melk niet uit een beker te komen.
    Mijn zoontje drinkt geen koude melk uit z`n Avent tuitbeker, maar wel uit elke andere tuitbeker.
    Dit komt doordat wij de melk altijd opwarmde in z`n Avent beker. Wat dat betreft zijn kleine kinderen "gewoonte dieren".

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik gebruik voor Eva altijd die beker van Ikea. En ik heb 2 bekers staan, 1 met de melk en 1 met de diksap. Ze weet ook het verschil tussen melk en sap, maar wil de melk gewoon niet uit een beker. Nu is ze al een paar dagen ziek, dus ben ik er even mee gestopt, ik ben allang blij als ze nu 2 keer uit de borst/fles drinkt en een bekertje diksap.
    Op zich mag ze van mij best 3x per dag uit de fles/borst drinken, maar aangezien ze af en toe weigert ben ik bang dat ze straks alles gaat weigeren en we er geen melk meer in krijgen. Dus vandaar het oefenen met de beker.
    En inderdaad, ze is het niet gewend, melk uit een beker. Maar als ik blijf volhouden zal ze het toch heus wel een keer drinken? Of zou het misschien ook wel verwarrend zijn, melk uit de borst, fles en nu ook de beker?

13. Jelle (10,5 maand, flesvoeding) drinkt diksap en yoghurt (verdund met wat water en en beetje diksap, als toetje na het warm eten) ook regelmatig uit een beker, maar net zoals bij Eva moest Jelle ook niets hebben van zijn melk uit die beker. Toen ik het weer in de fles deed dronk ie het wel vlot op.
    Ik heb het nog even niet verder geprobeerd, eerst nog maar eens wat meer oefenen met diksap uit de beker. En tja, zo'n fles is toch ook wel gemakkelijker natuurlijk... (*luie mama :oops: *)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Even een update :).

Eva drinkt nu nog 2 keer uit de borst ('s ochtends en 's avonds), tussen de middag bij de boterham een bekertje zelfgemaakte drinkyoghurt (helft koemelk, helft yoghurt en een scheut diksap) en ze vindt het heerlijk! Nu steeds minder diksap en dan de yoghurt steeds minder en ze drinkt melk ;). Maar het belangrijkste vind ik dat de diksap er straks uit is, maar dat komt wel.
    Het was trouwens de tip van het cb om het zo te doen en het werkt dus heel goed!

groetjes,
    Snoopy

Share This Page