steriel houden kolf+flesjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door poekie01, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi Ilse,

Daar ben ik weer met een vraagje.

Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen, maar het gaat om het volgende: Hoe houd ik al mijn kolfonderdelen en bijhorende flesjes steriel?

Ik heb nu een kolfset van medela met bijhorende flesjes. Ik steraliseer de boel in de steralisator van Prenatal. Na afloop blijft er in de flesjes condens zitten. Mag ik dit met een schone theedoek/ hydrofielluier afdrogen of moet dit aan de lucht drogen ?

Ik bewaar de spullen in een afgsloten door in een schone doek in het keukenkastje. Is dit juist? Ik lees ook wel dat mensen het in de koelkast bewaren.
    Ik kolf niet dagelijks, dus ik moet denk voor iedere kolfsessie, de kolfonderdelen steraliseren, toch?

Alvast bedankt voor je antwoorden!

groetjes Deb

2. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    ik bedoel natuurlijk doos...

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo,

Zoals je je spulletjes bewaart lijkt me dat prima, ik zou gewoon aan de lucht laten drogen (op een schone theedoek of hydrofiele doek inderdaad) eventueel nadrogen als je dit prettiger vindt. Bewaar het maar gewoon in een doos in een kastje. Een koelkast is ook niet altijd schoner...;)

Groetjes
    Heidi Margit

Deel Deze Pagina