Uit het niets borst en fles weigeren 9 maand

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marlena, 19 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    #1 Marlena, 19 mrt 2025
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2025
    Help! Ik zit met mijn handen in het haar. Na een mislukt borstvoedingsavontuur met de oudste ging het met ups en downs toch wel heel erg goed met mijn dochtertje. Ze heeft altijd fulltime live borstvoeding gehad (behalve op opvang) en dat ging helemaal prima. Sinds 4 dagen begon ze met bijten en vies kijken. Drinken deed ze echt niet meer. Fles weigert ze sindsdien ook. Nu sinds 2 dagen wil ze absoluut geen druppel meer drinken. Ze doet niet eens moeite om aan te happen. Ze ruikt, kijkt heeeeel vies, en houdt haar mondje gesloten. Ze eet goed haar fruitjes en papjes van afgekolfde melk dus krijg voldoende binnen nu. Daarnaast lukt het alleen wanneer zij in heeeele diepe slaap is om mijn borst in haar mond te duwen waarna ze toch begint te drinken:p Ik snap er helemaal niks van. Ze lijkt geen pijn te hebben en ongesteld ben ik nog niet geweest. Mocht het toch door naderende menstruatie komen, dan is het gek dat ze ook geen fles meer wil toch? Met bijten heb ik haar ook niet laten schrikken dus dat kan het ook niet zijn. Ik wil eigenlijk tot minimaal een jaar borstvoeding geven maar dit is echt stressvol. Ohja ik kolf nu elke gemiste voeding dus mijn productie is nog prima.

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Het zou best kunnen zijn dat de melk anders smaakt door een naderende menstruatie. Geef je afgekolfde borstvoeding in de fles of geef je dan flesvoeding?

3. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Ik heb zowel oudere ontdooide melk als verse melk geprobeerd. Beiden was nooit een probleem en nu drinkt ze beiden niet... Borstweigeren duurt inmiddels ook al 4 dagen en nog geen menstruatie te bekennen ....:(

4. Shalom

Shalom Niet meer actief

Wat lastig, dan zou je inderdaad niet denken dat dat er mee te maken heeft..komen er tandjes door?

5. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Oh wat vervelend, en ik snap je verdriet.
    Wat als ze de melk uit een andere bv tuitbeker krijgt of zelf de fles mag vasthouden? En hoe drinkt ze momenteel op de opvang de melk??
    Hoop dat je snel een oorzaak hebt gevonden en dat je weer heerlijk samen kunt genieten van de bv
    Dikke knuffel voor jou

Marlena vindt dit leuk.
  6. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Alsof er niks gebeurd is hapt ze sinds gisterenavond weer gewoon aan en drinkt haar melk bij me. Ze rook even, twijfelde heeeeeel even, en begon te drinken. De keren daarna probleemloos gegaan. Geen idee wat nou de oorzaak kon zijn! Wel heb ik nu helaas enorm veel moeite met de tsr... Denk door alle stress. Met kolven op werk namelijk totaal geen probleem met tsr, maar vanmorgen duurde het bijvoorbeeld echt 20! Minuten. Uiteindelijk met kolf opgewekt binnen 30 seconden...

Zoe123 vindt dit leuk.
  7. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Wat fijn!

Marlena vindt dit leuk.
  8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik denk je eisprong. Mijn zoontje heeft deze periode ook gehad toen hij jonger was. Ik voed mijn zoontje nog steeds (hij is 2) en die geeft nu zelf tijdens mijn eisprong aan dat mijn melk niet lekker is, hij kokhalst dan ook:roflmao:

Marlena vindt dit leuk.
  9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw
    Die eerste eisprong bij mijn zoontje was precies hetzelfde verhaal, een paar dagen lang geen voeding in te krijgen, alleen als hij in diepe slaap was. Daarna weer als vanouds gedronken.
    Als je over twee weken je menstruatie krijgt valt alles (hopelijk) op zn plek.

Ik heb de cycli daarna geen problemen meer gehad met mijn zoontje en tot zijn derde verjaardag kunnen voeden ;)

Fijn dat ze ondertussen weer drinkt!

Marlena vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina