flesweigeren, help!

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Saffron, Jul 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saffron

Saffron Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,086
    0
    0
    mijn dochtertje is nu 10 weken oud en weigerd compleet de fles!
    De borstvoeding gaat vanaf het begin super goed. Vanaf n week of 5 zijn we af en toe met wat gekolfde melk de fles gaan proberen. We hebben een aantal soorten uitgeprobeerd en kwamen uiteindelijk op de breastflow uit. Daar dronk ze een klein beetje uit, dus daar zijn we verder mee gaan oefenen. Maar helaas wil ze hem nog steeds niet. Zodra ze de speen in haar mondje proeft, zet ze het op het krijsen en vaak gaat ze erbij kokhalzen. Ook al allerlei tips van internet uitgeprobeerd, zoals andere houding, andere personen de fles laten geven, eerst op pink laten zuigen (wil ze ook niet trouwens). Niets lijkt te helpen. E
    Een fopspeentje wil ze ook niet, gaat ze ook van kokhalzen (verschillende merken en vormen al uitgeprobeerd). Heel soms pakt ze hem wel.
    Omdat ik vandaag weer begonnen ben met werken, is het toch echt van groot belang dat ze op een andere manier voeding binnen krijgt. Ze heeft vandaag tussen 7u en 15u maar 35 cc binnen gekregen en heel veel gehuild (op het kinderdagverblijf). Ik werk nog niet volledige dagen, dus kan in de middag gaan voeden of haar ophalen, maar dat zal ook niet lang zo zijn.
    Heb jij misschien nog tips/ adviezen? Of weet je misschien waar ik terrecht kan hiervoor?
    Alvast bedankt!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Totdat het goed gaat echt kort oefenen (geen drama maken) en anders de voeding met de lepel geven: dit gaat echt heel makkelijk: ze zetten je kindje dan voor zich neer en houden de lepel tegen haar lipjes aan: niet echt gieten maar iets schuin houden.

Helaas heb ik een zelfde dochter gehad en uiteindelijk heeft zij nooit gedronken uit de fles (na 5 maanden hebben we het ook niet meer geprobeerd want de lepel en daarna een beker ging heel makkelijk, melk trouwens niet verdikt)
    Sinsdien heb ik hier in de regio wel erg goede ervaring met een logopediste die gespecialeerd is in voedingsproblemen: zoek eens bij jou in de regio. Het is echt niet " niet willen" maar het is "niet kunnen"

Tot die tijd haalt ze het echt wel in gedurende de avond en nacht!

(maar ik voel de stress van toen wel weer)

Share This Page