Ik geef nu 8 weken borstvoeding aan mijn kindje. Ik zit met 10 kilo overgewicht (7 nog van de zwangerschap). Bij mij zijn de kilo's nooit "gevlogen" of "gesmolten". na mijn bevalling is er niets meer afgegaan. Nu eet ik al 2 weken heel bewust en ga ik ook al 2 weken sporten (3 keer per week onder begeleiding). En nog steeds zit ik met die 10 kilo. geen gram eraf! Ik voel me er echt ellendig van. Ik ben nu heel erg onzeker en voel me slecht in mijn vel. Iemand enig idee of dit door het voeden komt? En wat kan ik er dan nog meer aan doen dan wat ik nu doe? Iemand misschien persoonlijke ervaringen?
Allereerst gefeliciteerd met je kindje en wat fijn dat de bv zo goed gaat. Ik vind het heel vervelend voor je dat je je zo naar voelt, maar kom op, je bent pas net bevallen! Je moet je lichaam wel de tijd geven om de zwangerschap en bevalling te verwerken. Ik heb ook de eerste 3 maanden stilgestaan qua gewicht en ineens zonder dat ik er iets voor deed, vloog het er wel af. Echt waar hoor meid... kijk het minimaal nog een paar maanden aan, je lichaam heeft een topprestatie geleverd (en doet dat nog met de bv) dus geef het tijd om te herstellen.
ja vind ik ook,en nee komt volgens mij niet door het voeden. ik gaf ook bv en ik zat "pas" na 6 maanden op mn oude gewicht. ik heb over de laatste 5 kilo ongeveer 3 maanden gedaan. dus geef het rustig de tijd.
Ik heb 15 maanden bv gegeven en ben de laatste 5 kilo's nooit meer kwijtgeraakt. Ik heb wel in het begin echt helemaal nergens op gelet qua eten. Ik had onwijs honger van het voeden, dus ik at maar raak. Geen wonder dat er niks af ging! Nu ben ik weer zwanger, maar deze keer ga ik wel wat normaler doen na de bevalling. Gewoon normaal gezond eten, en niet ineens 6 boterhammen tussen de middag, haha.
Hier ook nog 7 kilo af te vallen, en ik geef ook borstvoeding, lijkt ook wel een constante want krijg er niks meer af... Ondanks het vele wandelen. Heb zelfs nog steeds een buikje dat niet wegwil, maar misschien moeten we indd geduld hebben...
Geduld inderdaad dames! Gewoon geduld hebben. Ik vond het de eerste tijd ook zeer traag gaan, de eerste 7 kilo was ik meteen na de bevalling kwijt, maar vervolgens ging het afvallen extreem langzaam voor mijn gevoel. Ondanks volledige bv. Nu is mijn zoontje 5 mnden en opeens gaat het sneller. Terwijl ik nog steeds eet als een bootwerker! Ik doe er dus niks voor, maar begin ineens mijn oude lijf terug te zien. En de kilo's gaan er eraf. Het heeft gewoon tijd nodig!
Het heeft zeker tijd nodig hoor. Ik ben pas na 9 maanden alle zwangerschapkilo's kwijt. Wil er nog wel meer vanaf maar das een ander verhaal haha. Nog even geduld hebben, komt vanzelf goed.
ik ben wel 20 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.... wees maar blij met je 10 kilo... en ik zit nu nog op 9 kilo voor mn normale gewicht maar vervelend vind ik het niet.... je moet er gewoon vrede mee hebben en inderdaad, dan is het er ook wel af voordat je het weet
geef het nog maar wat tijd. Acht weken geleden was je hoogzwanger, het zou bijna onmogelijk zijn mocht je nu al op gewicht zijn!
Ik was al gelijk op gewicht hoor en ook helemaal geen buikje. Maar ik wil wel dat de huid van mijn buik strakker wordt, dus ik ga deze week beginnen met sporten.
Hmmm, in de zwangerschap zelf 11 kg aangekomen, een week later was dat weer weg, alleen de andere 10kg die ik voor de zwangerschap er bij op heb gegeten willen niet... Even toelichten, ik was voor de tijd 79kg bij een lengte van 1,68, aan het eind was ik dus 90kg en zit nu nog steeds vast op 79... Blijkbaar hield ik zo ontzetten veel vocht vast... Mn buikje zit er uiteraard nog wel
ik was met der zwangerschap 15 kilo aangekomen en ben zonder te sporten enzo na 2 maanden bv ook alles weer verloren. daarna ben ik gestopt met borstvoeding maar weeg nu 4 kilo lichter als voor de zwangerschap. ik doe er niks bijzonders voor en denk wel dat de borstvoeding hier erg geholpen heeft
Hier juist de omgekeerde wereld. Tijdens de zwangerschap maar 7 kg aangekomen, bevallen met 35+6 en twee week na de bevalling alle kilo's al weer kwijt. Heb nu een ondergewicht probleem. Mijn kleine eet me compleet op, terwijl ik mega-veel eet. Elke week gaat er minimaal een kilo af, ik weeg nu nog 56,5 bij een lengte van 1.74. Voor mijn gevoel is het het prettigst rond de 60kg, daar zit ik nu flink onder en ga daar sinds 2 dagen een prijs voor betalen: veel duizelig zijn en constant moe. Ik loop al bij de dietiste, maar die kan me niet helpen omdat mijn eetpatroon goed is. Ik eet voldoende voor bij de bv. Het probleem is alleen dat de kleine krampen krijgt van heel veel dingen en ik die producten dus allemaal niet meer kan nemen. As dinsdag moeten we weer naar de huisarts om te kijken of we gaan testen op koemelkallergie (die kans is volgens het cb 95%) en of er voor mij nog een andere oplossing is dan stoppen met de bv, want dat zou ik zoooo jammer vinden! Aan de andere kant, de eerste drie maanden zitten erin en daar heb ik van genoten!
geef nu drie en halve maand borstvoeding, was 11 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap, 8 eraf na de bevalling en de laatste drie gaan langzaam. Ik wandel veel en eet ook veel, ik merk dat ik veel voeding nodig heb (als ik eet als 'voor de zwangerschap' voel ik me zeer flauw). Maar ik ben er van overtuigd dat het wel in orde komt. Leuk is het niet, ik heb nog een klein buikje en ben dat niet gewend. Maar geduld is een mooie zaak
Ik ben in m'n zwangerschap ruim 24 kilo aangekomen. Nu 2,5 week later is er ruim 14 af ....dus ik moet nog ruim 10 wil ik op m'n oude gewicht komen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik enorm veel vocht vasthield (ik gok wel kilo's, echt heel veel) , maar ik ben blij dat ik die nu eindelijk kwijt ben. De rest komt vanzelf allemaal wel weer als ik weer wat mobieler/meer in beweging ben ..heb een keizersnede gehad) Mirre