bv en intimiteit

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door steffie1980, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Ik weet dat er al een aantal post over geweest zijn. Maar toch wil ik het even aanhalen.
    Ik geef ft bv en heb het soms best zwaar met de kleine die heel veel wil drinken. Allemaal niet zo erg maar de combi van dit alles en nog drie kinderen maken me eigenlijk erg moe. Het huishouden gaat dan nog net. (laat veel liggen) maar om ook nog mezelf als partner van te zien gaat tever.
    Gevolg, sjacho als manlief iets aardigs zegt, me aanraakt een kus wil geven of wat dan ook. Gewoon hem van me afstoten terwijl ik dat helemaal niet wil.

Heb soms zo overdag het gevoel van mmm als hij straks thuis is geef ik hem eens een dikke knuffel en gemeende kus. En wie weet komt het dan in de avond als alles ligt te slapen wel tot iets meer. Maar....ik doe het dus nooit. al 3 maanden niet. (zw schap was op eind ook zwaar)
    Dan komt erbij dat ik echte intimiteit gewoonweg raar vind. Ik heb zeer veel last van onzindelijke borsten en schaam me daar op sexueel vlak nogal voor. ook al is het echt niet de eerste keer (had het bij de vorige drie ook maar zowel hij als ik hebben dat nooit als storend gezien.)

Herkent iemand dit? en wat zou ik kunnen doen? want ik zou zo graag mezelf even vrouw willen voelen en met hem samen zijn zonder drempelvrees of zonder die nega gevoelens.

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik herken het helemaal... alleen hier al ruim vier maanden en zelfs zonder drie kinderen...

Maar ik heb geen tips voor je. Ik stel het allemaal maar gewoon uit.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heel herkenbaar. Geef het de tijd. Verder kan ik je geen tips geven.
    Borstvoeding kost veel energie daarbij ook nog andere kleine kids is erg vermoeiend.

Ik geef op dit moment nog Bv...mijn doel was 6 maanden en dan zien we wel. Maar ik heb tig keer (vooral tijdens een Bv-dip) gezegd het is mooi geweest ook ivm mijn andere twee kids. Aandacht voor man is vanzelf hier weer gekomen, maar daar zijn zo 4 maanden over heen gegaan.

Veel succes en hopelijk vind je jezelf gauw weer terug.

Kwebbel

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Denk dat je het idd de tijd moet geven... nu is het slopend. Je moet zelf nog wat opknappen, je bent vermoeid, je kind wil vaak drinken en dan nog het huishouden ed. Maar met de tijd zal het echt wel beter gaan. Je kind zal minder vaak willen drinken op den duur (zal iig sneller en soepeler gaan) en jij zal beter in je vel gaan zitten. Ik denk dat dit gewoon een periode is waar je even doorheen moet. Praat hier ook gewoon open over met je man en hou vertrouwen dat je leven er met een paar maanden heel anders uitziet, laat staan over een jaar.

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    herkenbaar, bij ons duurde het ook best lang totdat alles weer een beetje was zoals het altijd was. Geef het de tijd, maar vooral praat erover. Bij mijn man en mij ging het beter toen we er goed over praatten. Er viel een lading van mijn schouders en voelde me minder schuldig en ja toen ging het ineens vanzelf weer.

6. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar!
    Wat bij mij wel hielp was om gewoon mijn BH (met kompressen, haha) aan te houden in bed en het uit te leggen aan mijn man; mijn borsten waren dat gewoon een soort buitenspel en dat gaf mij meer rust.

Succes en vraag ook niet teveel van jezelf!

Deel Deze Pagina