hallo Mijn zoontje heeft waarschijnlijk koemelkallergie. Nu mag mams dus aan een koemelkvrij dieet gaan, want ik wil perse bv blijven geven. Heeft hier nog iemand deze ervaring en hoe ging je ermee om? Welke multivitaminen slikte je om calcium en b2 aan te vullen?? groetjes moon
Vera heeft geen KMA, maar tijdens de zwangerschap kon ik zelf niet meer tegen koemelk (en ook niet tegen sojamelk en geitenmelk ) Ik gebruikte een tijdje calciumkauwtabletten van davitamon (en daarnaast gravitamon). En tegen t einde kwam ik erachter dat rijstmelk wel redelijk goed ging (hebben ze ook bij de AH). Hier was geloof ik ook calcium aan toegevoegd.
Ik ben een maand of 8 op koemelkvrij dieet geweest, en toen ineens was mijn zoontje eroverheen gegroeid. Ik slikte Gravitamon en daarnaast als ik het me goed herinner vitamine D en de B-complex van Hema. Sojamelk en rijstmelk kon ik gelukkig wel drinken alleen vond ik ze smerig dus dat deed ik niet vaak, maar het waren wel prima melkvervangers in gerechten. En verder alle etiketten goed lezen, maar dat wordt ook snel gewoonte. Ik vond AH wel erg handig want die hebben op hun eigen merk producten meestal heel netjes de allergenen staan (Lidl trouwens ook) zodat je niet alle ingredienten hoeft te lezen. Hardstikke goed dat je bv blijft geven!
Ik heb even gecheckt - de pillen waren "calcium met vitamine D" en "vitamine B complex" in mega-gezinsverpakking van HEMA. Die ben ik na een paar maanden pas gaan slikken, omdat ik merkte dat mijn nagels zo zacht werden. Daar had ik met die pillen al gauw geen last meer van.
Als je kindje KMA heeft kan je beter o geen soya producten nemen, dit omdat er een kruisallergie kan onstaan... rijstemelk is wel een optie
Ik ben net disndag bij de dietist geweest en moet voor 2 weken echt alles uit m'n menu schrappen: melk (ale soorten), ei, soja, noten en vis. Ook geen vervangers voor de melk. Voor twee weken is dat te overzien, zei de dietist, en daarna moet ik gaan proberen of sojamelk kan. Lukt dat niet, dan MOET ik idd (zeker ivm de borstvoeding) aan de calcium en B2. Maar als sojamelk geen probleem geeft, kan ik dus die van alpro soja gebruiken, waar voldoende calcium en B2 aan toegevoegd is (en dat schijnt de enige volwaardige vervanging van melk te zijn dan).
hoihoi, @ Noatje: Ik mag idd ook geen soyaproducten gebruiken..want dat zei ze al met die kruisbesmetting. Doordat koemelkeiwit en soya veel op elkaar lijken kan het lichaam dat toch aanzien voor koemelkeiwit. @ Rozemarijke: Is het je ook al opgevallen in hoeveellllllll spullen melk zit...echt niet normaal! Mijn dietiste zei dat je bij het voedingscentrum een boekwerk kunt bestellen (merkenlijst heet dat geloof ik) waar je alles in kunt vinden wat je wel mag. Hier vandaag volgens mij een regeldag of een sprongetje....vandaar ook mijn late reactie! groetjes Ramona
Ja, ik riep in een ander topic al dat wij hier in het westen echt leven op suiker, melk, ei en soja... My goodness, het zit echt bijna overal in! Je zou er bijna wantrouwig van worden als je gevoelig bent voor samenzweringstheorieen De komende weken dus maar saai aan de hollandse pot
ja en weet je wat het ook nog eens moeilijk maakt....dat als je bijvoorbeeld een zalmsalade zou pakken in de winkel...er dan wel op vermeld staat dat er mayo inzit..maar ze zijn dan niet verplicht te vermelden dat er in die mayo melk zit..ergens vind ik dat vreemd...waarom worden er niet op producten merkjes gezet...bijvoorbeeld een klein plaatje van een koe met een streep erdoorheen....dat is natuurlijk even wat werk voor ze..maar ze helpen er enorm veel mensen mee! Het is toch wel belangrijk dat mensen die een allergie hebben er zeker van kunnen zijn dat ze niet iets binnen krijgen waar ze allergies voor zijn lijkt me!! Misschien een idee voor het beste idee van Nederland
O, ik zie nu net op 'het consultatiebureau' dat op de producten van AH in ieder geval symbooltjes staan als het koemelkvrij is, en naast de ingredienten ook vaste allergie-informatie erop heeft staan. Handig... (op de eigen-merk-producten dus).
Was hierboven ook al genoemd Maar toch altijd zelf ook checken in de ingredientenlijst want op veel AH producten staan fouten.