Dag bv-mama's Er werd begin deze week koemelkallergie vastgesteld bij mijn zoontje. Ik geef nog steeds bv (afgekolfd) en wil dit ook graag nog een paar maandjes zo houden. Er zit dus niets anders op dan alle koemelk uit mijn dieet te bannen. Nu heb ik volgende week een afspraak bij een diëtiste om te bespreken wat ik wel kan eten, wat niet, hoe ik toch voldoende calorieën kan binnen krijgen, ... In afwachting van die afspraak is mijn eerste vraag: wat eten jullie dan zoal? Ik eet zelf geen vlees dus dat maakt het nog wat moeilijker om voldoende eiwit binnen te krijgen. Ik moet echt voldoende calorieën binnen krijgen want ik sport behoorlijk veel (tiental uur per week). Mijn tweede vraag: zijn jullie kindjes vanzelf uit die allergie gegroeid of hebben ze daar nog last van? Alvast bedankt!!!
Hier nog allergieen. Naast koemelk ook soja. Ik heb de eerste tijd koemelk, soja en ei laten staan. Na 4 weken voorzichtig uitgeprobeerd. Koemelk en soja gaven reactie. Nu gaan we voorzichtig soja weer proberen, kleine beetjes ging al goed. Melkproducten geeft nog gelijk reactie. Ik eet zelf wel vlees, maar peulvruchten schijnt erg goed te zijn. Sinaasappelsap met calcium kun je drinken om wel je calcium binnen te krijgen. Sowieso vit. D slikken. Verder at ik de hele dag door. Ca 10 boterhammen, 2 borden avondeten, 3 stuks fruit, volkoren biscuitjes etc. Ik viel ook nog wat af maar dat kon hier niet zoveel kwaad. Heb je al een idee qua brood, margarine en beleg wat kan? Moet nu eerst gaan maar kan later wel even een keer een lijstje met wat dingen typen.
Je kunt nu al beginnen met het weglaten van alle zuivel uit je dieet. Vaak maakt dat al verschil. Wie heeft de KEA bij je kind vastgesteld? Ik heb een tijdlang kip/koe/sojavrij gegeten. Best te doen hoor, ik at vaker linzensoep bijvoorbeeld. En veel brood. Op je brood kun je natufood van de reformwinkel smeren, dat is in elk geval koemelkvrij. Sinaasappelsap met calcium is inderdaad een goeie. So wie so vruchtensap bij je eten drinken, vitamine C helpt je lichaam ijzer en calcium op te nemen. Ik hoop dat je een goede dietist treft. Die ik had wilde me zelf pepti laten drinken...nou mooi niet dus, ik drink geen melk!
hier ook iemand met verdenking van kma (moet nu een week of 2 alles gaan mijden)....ik wilde eigenlijk een berichtje plaatsen hier met wat je WEL mag hebben. Ik vind namelijk overal dingen die je niet mag, maar daar hebben we niet zoveel aan! Ik kom nl net uit de supermarkt en ben geschrokken waar allemaal eiwit en koemelk inzit. Het lijkt alsof we dan helemaal niks meer mogen hebben....
Ik heb in jou topic gereageerd. @Mie, ben wel benieuwd hoe het is vastgesteld. De enige manier waarop ik dat hier kon doen, was de boosdoeners weglaten uit mijn eten.
Alvast bedankt voor de reacties, heel bruikbaar!! Ben alvast aan het vruchtensap begonnen @ brood: hier zei de ka dat brood helemaal niet mocht. Iemand die hier duidelijkheid over heeft? In brood zou namelijk ook iets zitten dat melksporen bevat. @ red: hoe het is vastgesteld: zoontje had enorm veel krampen en heel veel slijm en bloedsporen in zijn ontlasting. Eerst in het labo bekeken als het geen bacterie was (wat het dus niet was). Dan een week alles qua melk, soja e.d. weggelaten en ik merkte echt wel dat het beter ging. Enige nadeel, ik viel in een week veel te veel af en dat is de bedoeling niet. Ik zit al terug op mijn gewicht van voor de bevalling en daar mag eigenlijk niets af. Vandaar dat ik dus op zoek ben wat ik allemaal mag opeten want momenteel mag ik echt schrokken, ik kom toch niets aan hehe.
Als je alleen koemelkeiwit uit je voeding weg moet laten, dan is het met goede begeleiding (goede diëtiste) zeker te doen om op gewicht te blijven. Peulvruchten, noten etc. Dat gaat wel lukken. Maar je weet dus nu nog niet zeker of je zoontje misschien ook op andere dingen reageert? In het meeste brood zit inderdaad koemelkeiwit. Maar er is brood te kopen dat dat niet bevat. Veel broden van de natuurwinkel kunnen (even goed navragen) en ook het Blue Band brood dat bij AH te koop is, mag. Ikzelf eet nu nog koemelkeiwit- soja- (incl. sojalecithine) en kippeneiwit-vrij. Mijn dochter van bijna 1,5 jaar is helaas nog niet over deze allergieën heen gegroeid.... Met dit dieet lukt het goed om op gewicht te blijven. Maar in het begin ben ik wel afgevallen. Heel veel succes in elk geval!
Oke, had niet door dat je al op dieet was. Brood kan wel hoor! Maar wel opletten welk brood. Blue band brood kan in elk geval. Bij de bakker zou je ook na kunnen vragen. Ik heb in ander topic over KMA en bv al een lijstje neergezet en daar wordt ook aangevuld. Misschien kun je daar even een kijkje nemen. Hier at ik dagelijks ook nog een halve zak chips hihi.