BV en koemelk/soja allergie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door red88, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ei mag ik ook niet.. :(

och ja pure chocolade.. ga wat inslaan maandag!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens ga ik over een tijdje wel wat dingen introduceren.. zit nu een beetje te rommelen met waarschijnlijk verborgen reflux en een zusje van onze kleine man die erg allergisch was en een dus erg huilend jochie wat nu op zijn buik redelijk goed lijkt te kunnen slapen.

Ga het maandag nog even bespreken bij de kinderarts.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mag je ei zeker weten niet of neem je het voor de zekerheid niet? In pure chocola zit wel sojalecthicine, dus als je dat ook geschrapt had?

Ik had ook alles eruit gegooid maar ben sinds een paar dagen weer begonnen met sojalecthicine en kippeneiwit en dat gaat goed, dus hopelijk is het hier echt alleen de koemelk.

Wat ik nog wilde zeggen: spekjes mogen vaak ook, even het etiket lezen, en ik neem 's avonds vaak een stukje ontbijtkoek (van die friese kandijkoek), ook lekker. En op de site van AH staat een lijst met koemelkvrije producten (sowieso vind ik de AH producten erg fijn want daar staat duidelijk op of het koemelkvrij is).

Krijgt je zoontje ook medicijnen voor zijn reflux? hopelijk keert de rust snel weer terug!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    mijn dochter was ook erg allergisch voor ei dus daarom durf ik het niet zo goed.

Ben vrijdag bij de huisarts geweest en kan gelukkig morgen al terecht bij de kinderarts dus ga het even bespreken. Afgelopen 2 weken waren dramatisch (1 uurtje slapen op de dag, 4 a 5 uurtjes s'nachts en voor de rest krijsen). Ben er nu achter dat hij wel goed slaapt op zijn buikje dus duidelijk een zuurprobleem als je het mij vraagt. Gisteravond wat 'gezondigd' met wat melkchocolade en vanmorgen veel krampjes, scheten en een flinke poepluier maar weet niet of dat toeval was.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sorry, ik was met vakantie en kon niet eerder reageren. Maar ei is hier geen probleem. De rest overigens ook niet, alleen soja- en koemelkeiwit.
    Patat gaat hier gewoon goed en mayo ook, mits er geen soja aan toegevoegd zit.

@koekjes, ik eet met name volkorenbiscuitjes van de Aldi of AH, ontbijtkoek/kruidkoek en bastognekoeken (zit wel ei in). Zelf ook wel eens appeltaart gebakken.
    Verder een keer wat snoepjes of naturel chips.

Sojalechitine is hier ook geen probleem.

Hoe doen jullie dat met producten die sporen van melk of soja kunnen bevatten? ik laat ze meestal staan.
    Danique reageert hier bij 2 theelepels yoghurt en 1 slokje sojamelk.
    Ik loop bij Stefan Kleintjes en heb bijv. ei in een maand tijd opgebouwd vanaf 3 dagen 1 theelepel tot een half ei. Dat ging prima. Helaas de melk en soja dus niet.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Chocolade van rijstemelk is trouwens ook best wel lekker. Ik hou niet van puurchocola.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

als er staat 'kan sporen van' bevatten eet ik het wel, de kans is zo klein dat er dan wat inzit, en dat moet dan nog via mijn melk bij Irem terecht komen....dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. En anders blijft er helemaal weinig over

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tsja, sporen, dat is echt heel weinig he!
    Helemaal als het dan ook nog eens via de moedermelk komt; moeilijk!

Mijn zoontje reageert nog steeds op ei, helaas. Ook als het ergens doorheen zit.

Heb jij een introductieschema voor me, Red?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, die heb ik wel. Stuur ik je even via pb.

10. zogelukkig

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je hebt pb!

'k Ga dan ook maar wat minder moeilijk over die sporen doen. En de producten waarop staat dat het in dezelfde fabriek verwerkt is of zoiets, dan ook?

Nog zoiets, als ik vlees bak/braad, ik heb nog wel eens 2 soorten. Iets voor m'n man wat ik niet mag en iets voor mij. Kan ik dit in dezelfde pan doen en daar de jus ook van eten? Tot nu toe bak ik dan voor m'n man even wat apart in een koekenpan.

'k Blijf 't lastig vinden... 'k hoop zo dat ik over een half jaartje alles weer kan eten maar ja... dat wachten we wel af.

12. zogelukkig

Ah, super meid, bedankt!;)

Dit: "kan sporen van noten en pinda's bevatten" enzo is voor heel ernstige gevallen van allergieen waardoor je een anafylactische shock kan krijgen. Sterke allergenen zijn bijv. noten, pinda's, schaal- en schelpdieren.

Verschillende vleesjes in een pan; moeilijk, moeilijk...

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Graag gedaan!

Oke, thnx! Ik denk dat ik het vlees nog maar even gescheiden hou, vooral omdat ik best veel jus gebruik.
    Eerst maar eens met groente, fruit en straks brood aan de slag.

Deel Deze Pagina