hallo, ons zoontje is nu 3,5 maand. sinds een week ongeveer wil hij veel meer drinken. hij dronk altijd elke 3-3,5 uur. en hij sliep van 8 tot 6 en dan na een voeding tot half 9. de afgelopen week veranderde zijn patroon overdag al. hij wil nu elke anderhalf a 2 uur drinken... en sinds afgelopen vrijdag ook weer een extra nachtvoeding. nu een keertje om 3 uur, om 4 uur en gister al om half 1... dit in combinatie met al die voedingen overdag zorgt ervoor dat ik ontzettend moe ben... ik heb wel gelezen dat het vaker voorkomt dat ze opeens 's nachts weer willen drinken, klopt dit? en hoe lang duren dan zulke periodes? of ligt het aan mijn melk, heeft hij soms niet meer genoeg eraan? ik heb mijn oudste bijna 8 maanden gevoed, en ik wil het graag bij mn tweede zoontje ook zo lang volhouden, maar op deze manier trek ik het niet ben ik bang... ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips... bedankt!
Ja! Hier precies hetzelfde.. Het begon toen ze 3 maanden en 1 week oud was ongeveer. Ze ging op een gegeven moment zelfs naar 3 nachtvoedingen. Inmiddels zitten we volgens mij weer op 1 voeding. Het is echt zwaar, maar je kunt vrijwel niks anders doen dan het accepteren. Waarom het zo is dat weet ik ook niet, maar het ligt absoluut niet aan de kwaliteit van de voeding dat weet ik wel. Niet aan jezelf twijfelen hoor. Ik ga inmiddels wat vroeger naar bed en trek het op deze manier redelijk, ja ik kijk absoluut wel uit naar de nacht dat ze weer doorslaapt. Het blijft een groot raadsel, wat ik wel weet is dat je het heel veel leest op internet!
ja daar was ik al bang voor hihi... gewoon afwachten dus en hopen dat het snel weer over gaat... over 3 weken moet ik weer werken en ik hoop dat we dan weer op 1 vroege voeding zitten en niet meer de nacht ertussen...
Hier van 1 naar 2 keer per nacht, en overdag amper interesse wegens dan is madam met het Ontdekken van de Wereld bezig. Zucht. *gaap*.
Irem komt ook vaker, ze gaat altijd tussen 20.00 en 21.00 naar bed, en eerst kwam ze dan rond 3.00 uur, en dan om 10.00 uur weer, maar nu komt ze rond 00.30, dan om 5.00 ofzo en dan weer om 8.00 pffff. Ik was echt verwend door dat tot 10.00 uur uitslapen van haar
Gewoon regeldagen, die kun je rond deze tijd weer verwachten. Op verzoek aanleggen en even de tijd nemen, dan ben je er zo weer door.
Volgens mij hier geen regeldagen... Of regeldagen van 3 weken? Ze komt overdag niet vaker dan anders.
Hier was het regelen van een week terug echt om het uur drinken en dan huilen, en idd, toen had ik opeens een dip (na een zee). Nu is de zee weer terug en is het bij ons ook een beetje 'mijn schuld'. Ik val gewoon in slaap, en zij ook. Dan leg ik haar terug in de cosleeper en heeft ze twee uur later natuurlijk nogsteeds honger. Vroeger ging ik haar verschonen en legde ik opnieuw aan. Maar ja. Verschonen is nu heeeel wakker worden en niet meer slapen en dan slaapt niemand meer. Maar ik ga het ritueel weer terug invoeren Avondvoeding om 19u, vannacht 00.30, 3u, 4u. *gaaap* Pakt tas voor een lange dag werk toch maar in. Ik had gedacht dat we met 6 maanden juist naar MINDER nachtvoedingen zouden gaan.
Hier ook. Onze meid sliep van 3 maanden tot bijna 5 maanden door en sinds toen is het grootste merendeel van de nachten ook weer drinken. Meestal maar 1 keer maar er zijn ook nachten bij dat ze vaker drinkt. Op begin lieten we haar dan bij ons liggen maar nu leggen we ze elke keer terug zodat ze er niet aan went dat ze dan bij ons mag blijven. Soms slaapt ze wel de hele nacht maar dus meer niet dan wel. Ons meisje slaapt meestal van ong 20u tot ong 4 uur in de nacht dus op zich maakt ze voor haar aardig wat uurtjes alleen voor ons is het wat minder.
Regeldagen hebben we wel gehad tussendoor, net zoals een sprongetje. Maar dat is niet langer dan 2 a 3 dagen. Alles gaat weer prima behalve het slapen... Moeilijk dat ze in slaap valt Evenstar. Ik kan niet liggend voeden snachts, dat vind ik niet prettig. Dus ik zit altijd. Als ze uitgedronken is leg ik haar weer terug in bed maar dan komt ze na 3 uurtjes weer voor een voeding. Eerst maakt ze toch een lange ruk. Gisteravond om 22.00 naar bed gegaan en ze kwam om 03.00 uur weer. Vannacht kwam ze daarna weer om 05.00 en om 06.00 besloot ze dat ze genoeg geslapen had. Voor al dit gedoe maakte ze nachten van 22.00-22.30 tot 07.30-08.30, soms zelfs langer... Maar nu is ze ook om 06.00 uur klaar met slapen en zo wakker als ze maar zijn kan. En om het dan nog maar niet te hebben over de momenten dat we haar een speentje geven, dat waren er vannacht nogal wat.... De laatste 2 nachten niet, toen was het enkel 1 voeding en goed te doen. Maar vannacht was weer een grote ramp!
Goh Duchess je zult wel niet op en top fit zijn vandaag! Balen, hopelijk slaapy Yasemin (en alle andere wakkere baby's, haha) snel weer wat meer door. Bij Irem zijn het ook echt geen regeldagen, dan was dit al wel weer afgelopen. Gelukkig slaapt ze wel meteen zonder problemen verder als ik haar weer in bed leg. Gisteravond is ze gaan slapen na om 20.00 en 21.00 gedronken te hebben. Om 1.30 kwam ze, toen vervolgens om 5.45 (gaap), gelukkig slaapt ze nu nog steeds maar omdat ze om 8.00 in haar slaap geluidjes maakte zit deze mama nu al weer wakker te zijn (ik word echt bij het eerste kreuntje van haar al wakker, zeer irritant). En ik moet volgende week weer aan het werk....brrrrrr.
Hier met mijn meisje van dik 6 maanden ook! Van 1 keer naar 2 keer per nacht Vervelend...maar wel geruststellend te lezen dat het dus kennelijk normaal is...
ik dacht dat regeldagen altijd maar een paar dagen waren, maar dit duurt al overdag zeker anderhalve week en de nachten nu 4 dagen... dus ik hoop niet dat het zn nieuwe ritme is... ik wacht het wel af...
Wait and see; het komt zoals het komt! Mijn ventje is een jaar ouder en komt sinds kort weer 1x per nacht. Tsja...
Nou hier nog een kereltje van bijna 6mnd die van 1x naar 2x per nacht is overgeslagen, zat al te praktiseren hoe dat nu zou komen, maar geruststellend dat het vaker voorkomt en normaal is.
mijn zoontje heeft met een half jaar zelfs nog gehad dat hij opeens weer 's nachts wilde drinken. Dat heeft best een aantal weken geduurd en toen was het weer over. Ik dacht zelf misschien een sprongetje ofzo...
Hier momenteel 3x per nacht... ben zo gaar als wat! Zijn een weekje op vakantie geweest maar 't was 's avonds en 's nachts steeds brullen. Al bij ons in bed geslapen. Hoop dat 't nu thuis weer een beetje beter gaat. 3 nachtvoedingen vind ik een beetje teveel van het goede, maar ja, 't is niet anders.