Hoi allemaal Begin januari moet ik terug aan het werk. Omdat ik zoonlief nog borstvoeding wil blijven geven zal ik op het werk afkolven. Ik moet elke dag met het openbaar vervoer naar het werk en ben zo'n 30 minuten onderweg. De bus is steeds overvol en meestal kan ik niet zitten, ben dus een beetje bang dat als ik het in een gewone tas doe mensen misschien tegen mijn flesjes en apparaat aanlopen en er zo dingen gaan lekken. Nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen, zo elke dag het afkolfapparaat en de flesjes meesleuren? Nemen jullie dat mee in een speciale tas of zorgen jullie voor koelstukken in een gewone tas? Is het moeilijker om te kolven als je baby niet in de buurt is? Zou ik best een foto meenemen naar het werk? Ik zal mijn melk in de koelkast op het werk (gemeenschappelijk - waar andere collega's hun lunch en dergelijke in bewaren) moeten steken tot wanneer ik naar huis ga. Hoe gaan jullie om met "grappige" opmerkingen (ik weet al zeker dat die gaan komen... )? Of doen jullie de flesjes in een zakje ofzo? Alvast bedankt voor de tips!
Medela CityStyle Kolftas | TASSEN | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk Dit gebruikte ik, dus aan de buitenkant zag je niks. Vierkante tasje met 4flesjes en koelelementen zette ik zo in de koelkast op het werk, kreeg er zo geen stomme opmerkingen over
As we speak zit ik nu te kolven op m'n werk Ik heb alles in een klein rugzakje zitten. De gekolfde mlk kan wel even buiten de koelkast. KrING eigenlijk nooit flauwe opmerkingen...
Bij mij was er een koelkast in de kolfruimte. Ik had een speciale tas met daarin een koeltasje, met koelelementen.
Deze kolftas + klein koeltasje met diepvriesblok heb ik ook. Die zat standaard bij de medela freestyle kolf die ik heb gekocht. In praktijk gebruik ik de grote zwarte tas niet, dat vind ik niet handig. Het vierkante koeltasje + diepvriesblok wel. Dat is echt ideaal, er passen precies 4 flesjes in. Als werktas heb ik een Cumpler rugzak met een speciaal vak voor een fototoestel. Ik kan mijn model niet meer in een webshop vinden (kostte ongeveer 70 euro), maar het is deze (een Crumpler Pretty Boy): http://www.kiekeboo.net/Reviews/crumplerbackpack.png De onderkant is van dikker foam en is normaal bedoeld voor een spiegelreflexcamera. De tussenschotten zijn verplaatsbaar met klittenband. Ik heb er 2 schotten van gemaakt. In een kant past precies het vierkante medela koeltasje, en in de restruimte de kolf en de onderdelen. Zo kan alles veilig en rechtop mee. De bovenkant van de rugzak gebruik ik voor mijn gewone spullen om mee te nemen. Ik hoef dus maar een rugzak mee te nemen Het koeltasje gaat gewoon in de koelkast, daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Ik denk dat de meeste mensen niet eens doorhebben dat er melk in zit Om te kolven gebruik ik overigens de Beldico flesjes. Passen prima op een medelakolf, maar zijn lekker goedkoop en lekken nooit: 20 Flessen 120 ml incl. schroefdop :: Borstkolvenshop De Boezem
OMG dat had ik moeten weten dat die erop passen Nouja voor de tweede in ieder geval wel een idee. Ik waste me altijd de pleuris met die 4 flesjes van medela (haha kniepert, I know)
Ik zit nu ook te kolven. Doe het al een tijdje en gaat prima. Ik heb ook die van medela incl tas en koeltasje. Ideaal. En wie m herkent vindt het niet raar. En voor de rest is het gewoon een nette tas.
Leuk dat je gaat kolven! Net als Micera kwam bij mijn Medela Freestyle een hele mooie tas, ik vind hem persoonlijk wel handig. Het is een flinke uitgave deze set maar ik heb er super veel plezier van. Als je dit bedrag afzet tegen kunstvoeding ben je uit eindelijk net zo veel kwijt of meer (afhankelijk van hoelang je borstvoeding geeft) (tot zover de verkooppraatjes ) Ik neem elke dag de tas met kolf en flesjes mee naar het werk en weer terug om thuis goed schoon te maken. In de tas zit een koeltasje met element die ik elke ochtend bevroren meeneem. Zo blijft het op een werkdag van 8 uur of langer gewoon koel tot ik weer thuiskom. Lekken was ik eerst ook even bang voor maar als je de flesjes goed sluit is dit geen probleem. Verder heb ik in de tas: - Extra setje zoogcompressen - Zakdoekjes voor als het wat lekt bij het loskoppelen - Flesje met alcohol voor als ik ergens ben waar ik mijn handen niet kan wassen - Een groenkleurig schoon ziplock zakje met schone kolfspulletjes - Een paarskleurig vies ziplock zakje waar ik niet schone kolfspulletjes in bewaar voor als ik niet in staat ben direct af te wassen (dit zijn die zakjes van de Ikea) - Een reistandeborstel en een mini flesje vaatwasmiddel waar ik de spulletjes mee schoonmaak Ik vind het zelf niet moeilijk te kolven als de baby in de buurt is maar als ik erg druk in mijn hoofd ben of afgeleid kijk ik soms wel eens naar filmpjes en fototjes van de kleine. Als dat echt niet helpt is er eventueel een neusspray te krijgen via de huisarts maar hier heb ik geen ervaring mee. Wat betreft opmerkingen daar trek ik me eigenlijk niet zoveel van aan, het viel mij eigenlijk wel mee hoor maar dat ligt natuurlijk beetje aan de cultuur op het werk. Ligt natuurlijk helemaal aan hoe je zelf bent maar maak er gewoon een grapje over en hou het luchtig. Succes!
Ik heb een simpel lunch/koeltasje waar, samen met 4 koelelementen van de Blokker (van die standaard rechthoekige van een paar euro) 4 avent bewaarbekers in passen. Zo'n soort tasje: LT Lunch /koel Tasje rood met witte stippen | Lunch koeltasjes | Helena`s kinderfeesten. De bewaarbekers passen op mijn avent kolf, dus ik hoef niets over te gieten. De kolf neem ik mee in de tas van avent die ik erbij kreeg. Ik heb er op mijn werk nog nooit vervelende opmerkingen over gekregen, hooguit vragen uit interesse van mede-moeders. Wat ik zelf prettig vind is om voor ik vertrek van huis alvast een keer te kolven. Mijn dochter drinkt mijn borsten 's ochtends niet helemaal leeg en een keer kolven levert dan alweer genoeg op voor een voeding. Beetje afhankelijk van het soort werk dat je doet, maar waar ik echt niet zonder zou kunnen is het vooruit plannen van de kolfpauzes in mijn agenda. Voor de komende twee maanden heb ik ze er al in gezet zodat ik het kolven niet vergeet en mijn collega's ook niet een heel dagdeel vol kunnen plannen met vergaderingen. Even schuiven kan, maar cancellen niet. Het kolven gaat bij mij gelukkig heel makkelijk, ik neem wel altijd mijn telefoon of een tijdschrift mee omdat het anders wel heel erg saai is. Ontspannen zijn werkt het beste, dus gun jezelf ook die tijd. Tenslotte heb je er gewoon recht op.
Dankjewel voor al jullie tips en goede raad!! Best wel spannend, ik hoop dat ik het zo lang als mogelijk volhoud! Misschien nog een stomme vraag, maar in die Medela CityStyle Kolftas zou daar ook een afkolfapparaat van Avent in passen? Spathiphyllum, kunnen de bewaarbekers van Avent tegen een stootje (letterlijk en figuurlijk) ? Om de melk meteen in de bewaarbeker te krijgen heb je nog zo'n opzetstuk nodig hé? Waar heb jij deze gekocht? Ik kan deze niet direct vinden tenzij in de online shop van Philips.
Die opzetstukken zitten ook in het doosje met tien bewaarbekers en deksels: Philips/Avent Via Bewaarbekers 180ml (10 stuks) - SCF618/10 | Philips/Avent Overige Artikelen | Baby-Dump. Ik zie trouwens dat ze nu andere deksels hebben, dat is dan een nieuw model denk ik. De bewaarbekers die ik heb doen het prima, wel is het belangrijk om even goed op te letten met het dichtdraaien. De deksels zitten af en toe een beetje scheef en dan lekken ze dus wel, maar dat check ik altijd even en als ze goed dicht zitten kunnen ze tegen een stootje. Ik laat er ook per ongeluk wel eens eens vallen en dat kunnen ze best hebben. Misschien dat die nieuwe deksels zelfs nog wel wat steviger zijn.