oefenen met fles...breastflow/avent

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje25, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal,

We zijn sinds een week aan het oefenen met de fles met borstvoeding.
    Nu heb ik de avent gekocht (met de brede dop zeg maar) en daar drinkt ze goed uit...ik merk alleen dat ze nu aan de borst niet zo sterk meer zuigt als dat ze eerder deed.. het lijkt wel alsof ze het uit die fles wel errug makkelijk vind...:D

Ik heb nu ook de breastflow gekocht. Niet omdat ze de fles weigert maar omdat ze daar (naar zeggen) net zoveel moeite voor moet doen als met de borst. Ik hoop dat ze dus, door deze fles aan te bieden, niet zo lui word en gewoon blijft drinken bij mij...
    Is mijn denkwijze goed of is dit een waardeloze fles en kan ik beter bij de avent blijven?

enne...hoe vaak kan je het best een fles geven? Elke dag 1?

groetjes

Maartje

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben groot fan van de breastflow:D

De drinktechniek is bijna gelijk als aan de borst, en dl bepaald dus zelf de snelheid van de melkstroom.
    Ik heb nog nooit gehad dat ze de fles en/of borst weigerde.
    Ze drinkt hieruit vanaf dat ze 6 weken was om te oefenen en vanaf 3 maande 4 dagen in de week

Ik gebruik de aventfles nu voor water of thee, de melk blijft uit de breastflow

3. maartje25

Oh dat is een goed vooruitzicht...dan ben ik helemaal benieuwd!!

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik ben ook groot fan van breastflow. En je denkwijze klopt wel hoor. Als het te makkelijk gaat worden sommige kindjes 'lui' aan de borst en het is ook een andere techniek. Je wil toch dat ze de borst techniek behoudt lijkt me?

Wbt oefenen, begin je met dagelijks een beetje. 20-30ml. Niet direct een hele fles. Zou zonde zijn als ze het nog niet opdrinkt.
    Als het goed gaat, geef je wat meer etc.

5. maartje25

Ik krijg hem vanmiddag binnen, ik ben super benieuwd hoe ze het vind.!

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik oefen momenteel met mijn zoontje van 5,5 week met de flesjes van Avent. Wat ik doe is dat ik tegen voedingstijd een klein beetje in het flesje aanbiedt (tot nu toe 20-30 cc) en direct daarna nog aanleggen, hij drinkt dan prima verder aan de borst..

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Nog een tip: geef overdag een flesje.
    Niet in de avonduren, dat zijn de cluster-uurtjes,
    die kun je nu beter gebruiken om live te voeden :)

8. maartje25

Oeps... vanavond een hele fles met voeding op... tsja...is geen andere mogelijkheid. Mijn man is alleen savonds thuis... dat is de enige kans om te oefenen...
    De fles beviel haar trouwens wel...
    Hij zoog alleen aan de bovenkant vacuüm. ..klopt dat?

Deel Deze Pagina