bv en kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pepe, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hoi dames,

mijn kleintje is nu 3,5 week oud. in het begin bleek dat ze niet genoeg uit de borst dronk. Ik gaf ook met een tepelhoedje. Ik ben toen ook gaan kolven en dit zijn we uit een flesje gaan geven zodat we weten hoeveel ze drinkt. Kolven en apart nog voeden is nogal time consuming. Helemaal als ik net moet kolven en ze komt eerder voor een voeding. We geven haar ook kv omdat ik om de 6 a 7 uur kolf en dan niet genoeg heb voor een hele dag. Ze krijgt wel meer bv als kv. Ik zit nu een beetje op een kruispunt wat te doen. Stoppen met bv en dus afbouwen of toch op deze manier door. ik raak er soms gestressed van, flessen en toebehoren steeds reinigen van de kolf, als ik moet kolven en ben alleen thuis is het wel even een geregel. Heeft iemand van jullie dezelfde ervaringen en hoe hebben jullie dit aangepakt. Ik vind bv wel belangrijk namelijk, maar het moet voor moeders ook wel te doen zijn natuurlijk.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Wat zegt de LK ervan?
    En niet onaardig bedoeld, maar je bent al aan het afbouwen, aangezien je om de 6 uur kolft.

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    LK heeft me niet zo geadviseerd. Idd om af te bouwen maar als ik me goed voelde bij bijv. om de 6 uur kolven dan kon ik dat blijven doen en de rest kv geven. Dit doe ik dus nu.
    Ik zoek ervaringen van anderen hoe zij het doen met kolven.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    En toch vraag ik het je wel, je kindje is nog maar 3,5 week.
    Je hebt nog ALLE tijd en mogelijkheid om je kindje gewoon aan de borst te krijgen.
    Wat houdt je tegen om dat te proberen ipv de moeilijke weg van kolven en de fles in te slaan? Want je merkt zelf nu al dat je daar veel moeite mee hebt..

Oudste dochter dronk ook niet goed. Ben precies hetzelfde gaan doen als wat jij nu doet. En ook met tepelhoedje gevoed!! Met hulp van een LK (want alleen kan je het vaak niet), en even doorzetten is het , na ruim 4 weken,gewoon goed gekomen. Ze heeft uiteindelijk 9 maanden bv gehad en ik heb nooit meer problemen gehad.

Net als de dame van het andere topic......jullie kindjes zijn nog zo klein, met de juiste begeleiding en even doorzetten is het helemaal geen toestand om je kindje gewoon aan de borst te krijgen.
    Fulltime kolven, dat is pas een onderneming!:)

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    LK heeft me zo geadviseerd bedoelde ik.
    Wat goed dat het bij jou uiteindelijk allemaal goed is gekomen. Dat geeft de burger moed. :D

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik weet dat ik fel uit de hoek kom, maar dat komt echt door mijn eigen ervaring, en dat ik dus zelf heb ervaren hoe flexibel je kindje nog is met 3,5 week.

Ik weet nog toen ik zwanger was van nr 2, mijn instelling was toen echt :zoals het toen is gegaan, dat doe ik niet nog een keer.
    Want daar zaten we op de bank, midden in de nacht. Eerst aanleggen, ik kolven, vriend met spuitje met baby. Zooo vermoeiend!

Het gaat mij er ook niet om dat je per se bv moet geven. Als je op volledige kv wil overstappen, prima natuurlijk!
    Maar het is zo belangrijk dat je goed geinformeerd bent over wat je mogelijkheden zijn. En dat je met de juiste hulp je kindje wel aan de borst kan krijgen.
    Maar dat is een beslissing die je zelf maakt.

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Neehoor, je bent niet fel. Ik vind het goed van je dat je je ervaring zo wilt delen. Ik weet dat het een kwestie van doorzetten is maar de ene situatie is de ander niet. Bij mij doet bv ook zeer aan de tepels. Ik denk wel dat kolven bij mij de beste manier is. Ik blijf dit zo nog wel even doen. Ze krijgt in ieder geval de borstvoeding op deze manier. :D

Deel Deze Pagina