Advies lactatiekundige op consultatiebureau gratis?

Discussion in 'Borstvoeding' started by AugustusMama, Dec 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hoi meiden,

Binnenkort heb ik advies nodig van een lactatiekundige.
    Nu weet ik dat er bij ons op het consultatiebureau een lactatiekundige zit.
    Als ik daar een afspraak mee wil maken buiten de reguliere controles, is dit dan gratis?

Als dat namelijk niet zo is, moet ik namelijk op korte termijn een afspraak gaan maken ivm de aanvullende verzekering.

Hoop dat iemand mij kan helpen!

2. emma84

emma84 Bekend lid

Dec 3, 2012
    603
    0
    0
    Twente
    goeie vraag, ik lees ff mee!

3. Sic

Sic Bekend lid

Dec 17, 2010
    777
    691
    93
    Ik ben ook benieuwd! Kost het wel geld dan zou je even kunnen nagaan of bij je in de buurt ook een mamacafe is. Daar is (bijna altijd) ook een lactatiedeskundige aanwezig waar je kosteloos advies aan kan vragen.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Hier is het gratis. Ik was alleen niet onverdeeld tevreden. Maar dat is mijn ervaring.
    Je kan het consultatiebureau even bellen, dan kunnen ze je de juiste info geven!

5. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Ik ga maandag idd wel even bellen met het consultatiebureau.
    Ik weet dat de lactatiekundige van ons consultatiebureau in dezelfde praktijk werkt als de lactatiekundige die ik heb gehad in mijn kraamweek, dus heb er wel vertrouwen in dat ik wat aan haar (advies) heb.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Super!

7. Tukker27

Tukker27 Lid

Aug 6, 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf contact opgenomen met een lactatiekundige en dat moest ik wel betalen. maar het consult koste volgens mij 7,50 (heb er een uur gezeten) en ik kreeg dan 5 euro korting op de kolf die ik toen heb gekocht. Dus als je advies nodig hebt zou ik het om te prijs zeker niet laten.

8. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Zo dat is niet veel! Hier kostte een telefonisch consult 20,- !

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Als je via de verzekering de kosten kan claimen betaal je maar een klein bedrag.
    Zo niet betaal je rond de 100 euro voor een thuisconsult.
    Dat lijkt veel maar is het niet. Een lactatiekundige heeft een lange studie afgerond en is dus echt een professionele zorgverleenster.
    Daarbij...zie het als een investering. Met de hulp van een lactatiekundige kan je meestal de borstvoeding nog lang blijven geven. Dus geen kunstvoeding en dus betaald zo'n consult zichzelf al snel terug :))
    Jammer dat mama's het soms zo'n grote stap vinden

10. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Heb contact gehad met consultatiebureau. Kreeg eerst een heel (onpersoonlijk) verhaal over de mogelijkheden van een (officieel) consult, via ledenvereniging van icare of via de lactatiekundige zelf en het inloopspreekuur op het cb.

Maar goed, ik heb een aantal vragen en behoefte aan persoonlijk contact met iemand mbt deze vragen.
    Maar een officieel consult vind ik niet direct noodzakelijk.

Heb dus geantwoord dat ik 16 maanden borstvoeding geef en absoluut borstvoeding-vriendelijk advies nodig heb (beetje hard misschien, maar heb gewoon niks aan een verpleegkundige die een klein beetje van borstvoeding weet) maar een officieel consult niet direct noodzakelijk vind.

Kreeg vervolgens een (veel) persoonlijk(er) mailtje terug waarin ze aangaf dat ik hiermee op het inloopspreekuur terecht kan en gaf ze aan wanneer zij er is en ik dan dus (zeker) weet dat ik bij haar terecht kom :)

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Kijk das mooi :)
    Heb je trouwens al eens met een vrijwilliger van VBN of LLL gebeld?
    Ik heb daar zelf 3x veel aan gehad. Wellicht zijn jouw vragen toch voor een lactatiekundige bedoeld maar ik wil het je wel meegeven :)

12. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Ja daar kwam ze in de 2e mail ook mee.
    Maar bellen is niet bepaald mijn hobby ;) Heb er nogal moeite mee om mijn vraag/probleem te verwoorden (in het algemeen) en daarom kies ik er liever voor iemand te spreken die ik kan zien (en zij mij) dan dat ik dat telefonisch moet doen (ben bang dat ik er dan niet uitkom)
    Maar in ieder geval bedankt :)

Share This Page