BV en KV combineren

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Jongemama, Mar 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jongemama

Jongemama Lid

Nov 18, 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Zoals de titel al aangeeft wil ik graag borst en kunstvoeding gaan combineren.
    Momenteel zit ik op ongeveer 8 voedingen (borst) per 24 uur waarvan ik nu de late middagvoeding vervang door een fles, de stuwing masseer ik weg en opzich heb ik daar geen erge last van.

nu wil ik als de stuwing weg is ook graag de laatste avondvoeding gaan vervangen door een fles, maar dit zal betekenen dat er dan maar 1 keer BV zit tussen 2 flessen en mijn schema er ongeveer zo uitziet:

1300 BV
    1600 KV
    2000 BV
    2300 KV
    0300 BV
    0500 BV
    0730 BV
    0900 BV (ochtend is een beetje een rommeltje)

Is het wel slim om die late avondvoeding te vervangen? omdat het dan niet echt mooi verdeeld is...

bedankt voor het antwoord.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    hoi,

Ja, je eigen conclusie klopt. Dit is niet zo mooi verdeeld. Bovendien, als je baby straks langer doorslaapt zit er meteen wel erg veel tijd tussen de laatste avondvoeding (20.00) en de eerste ochtendvoeding (bv 5.30 uur) dit zou problemen kunnen geven.
    Je kunt beter voedingen eerder op de dag vervangen.
    Stel dat je een keer vroeger naar bed wilt, dan kun je wel net voor het slapen gaan je borsten leegkolven en hoef je niet per se te wachten tot ze zich meldt.

groet
    linda

Share This Page