Overdag slecht drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jammie, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jammie

Jammie Actief lid

17 jul 2008
    198
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van 9 maanden drinkt sinds een paar weken overdag slecht(er). Hij heeft het véél te druk met de dingen om zich heen om de tijd te nemen om aan de borst of (afgekolfde melk) uit de fles te drinken.

Daarentegen komt hij 's nachts nog wel meerdere keren, soms zelfs om de 2 uur.

Is het nodig om hem overdag ander vocht te geven? Hij krijgt nu het volgende:

Tussen 21.00 en 7.00 uur meerdere keren borstvoeding
    8.30 uur 1 boterham
    10.00 uur fruit daarna een slokje borstvoeding (maar meestal heeft hij 'geen tijd')
    12.00 uur 1 of 2 boterhammen en daarna een slokje borstvoeding
    15.30 uur rijstewafeltje of nog een klein beetje fruit
    16.30 uur borstvoeding (deze gaat soms nog wel redelijk goed)
    18.00 uur warm eten
    19.00 uur lange borstvoeding (hij valt aan de borst in slaap en gaat dan zijn bedje in)

Waar ik schrijf een slokje is het ook echt maar een slokje. Het maakt niet uit of we het met een fles geven of dat hij bij mij drinkt. Ook op mijn werkdagen drinkt hij slecht uit de fles. Hij krijgt in totaal maar z'n 130 ml op.

Drinkt hij niet te weinig?

Overdag zijn zijn luiers niet zwaar. Er zit meestal wel een plasje in. Na de nacht heeft hij wel een hele zware luier.

Alvast bedankt voor uw reactie!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Als je kindje verder goed reageert, alert is (en dat geloof ik wel als je schrijft dat hij geen tijd heeft om te drinken) en groeit is het geen punt. Je kindje neemt heel effectief wat hij nodig heeft….in de nacht.

Kijk of je een rustige omgeving kunt bieden bij het drinken (tv of radio op mute, telefoon uit, even niet whatsappen (haha, moderne moeders tegenwoordig!), etc. ) Eventueel biedt je de borst voor de boterham aan?

Wanneer je kindje een ontwikkeling gaat doormaken zie je ook wel terugval. Hoewel, je schrijft op je werkdagen drinkt hij ook minimaal. Ik denk dat hij zoals ik boven al schreef gewoon heel effectief drinkt als je er bent en er geen afleidende factoren zijn.
    Goed he, dat je kindje dat kan!

Geen zorgen dus, geniet van die momentjes in de nacht en houd hem dicht bij je!

Deel Deze Pagina