Mijn meisje heeft vaak flesjes gehad en ik kolfde vooral overdag. Nu wil ze geen fles meer en ik heb niet genoeg BV. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Zie het niet zitten om de hele dag maar aan te leggen. En daarbij komt ze 's nachts ook vaak en het begint me langzaam op te breken. Wil niet stoppen, maar hoe krijg ik haar weer aan de fles? Alleen maar kolven en gewoon geen borst aanbieden en kijken wie het het langst vol houdt?? Het lukt me nu al niet, ze blijft huilen omdat ze honger heeft. Denk dat het met het sprongetje te maken heeft, maar weet ook niet hoe lang dit gaat duren.
Op welke manier wil ze de fles niet? Pakt ze hem echt niet, of probeert ze te zuigen maar lukt het niet? Misschien heeft ze, heel praktisch gezien, een grotere speen op de fles nodig? Daarbij is het de vraag of jij door wilt gaan. Zo ja, dan moet je snel meer gaan aanleggen, en eventueel tussendoor kolven. Het werkt op vraag en aanbod, dus aanleggen zal zeker helpen om je productie te verhogen. Honger heeft ze, dus laat haar in ieder geval vaak drinken bij jou en dan zou je productie toch echt beter moeten worden. Persoonlijk werkt venkelthee heel goed bij mij. Ik heb ook wel eens een paar dagen wat te weinig, en een liter venkelthee helpt dan op de korte termijn iig goed. Je moet alsnog veel aanleggen om de vraag goed door te geven aan je lichaam, maar je meisje heeft dan iig genoeg! Succes!
Dikke kans dat een paar dagen doorzetten met veel aanleggen zorgt voor meer rust in de tent. Desnoods ziek melden en een paar dagen met je kindje in bed liggen ... slapen als het kan en voeden als ze vraagt Verder geen tips eigenlijk. Mirre weigerde ook vaak de fles, zeker in lastige periode's ... vervolgens wilde ze met 14 maanden savonds geen tiet meer, maar wel een fles melk (inmiddels wil ze helemaal geen tiet meer, maar die fles wil ze niet missen )