Overstappen van Friso 1 naar Friso 2 voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Claudia1977, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia1977

4 aug 2009
    56
    0
    0
    PA
    near Rotterdam
    Beste voedingsdeskundige,

Morgen is mijn jongen alweer 6 maanden en zou hij morgen mogen overstappen op Friso 2.
    Ik kreeg vandaag dus ook de vraag van kinderdagverblijf of ze dit al mogen doen.

Ik vind het maar moeilijk/lastig hoor. Van CB-bureau mag je tegenwoordig niet meer voor 6 maanden beginnen met fruit of groente hapje en moet je met 6 mdn maar gelijk op opvolgmelk beginnen?
    We zijn wel al 2 wkn bezig met fruit, maar hij snapt het nog niet. Hij kwijlt het eten eruit of duwt met zijn tong het naar buiten.

Hij vind het wel lekker (hij pakt namelijk het lepeltje af, en er zal ook wel wat in zijn maag komen maar van echt opeten is er nog niet van gekomen).

Sinds een week zijn we van 5 naar 4 flesvoedingen gegaan zodat hij lekker kan doorslapen 's nachts. Wat hij ook goed doet.
    Hij krijgt flesvoeding van 225 cc.

Voor 's avonds proberen we met een soepstengel hem te stimuleren dat hij moet kauwen. Dat gaat de ene dag beter dan de andere dag. Soms is het sabbelen en soms is het kauwen.

Wat is nou wijsheid? Kan ik al overstappen op Friso2 of even wachten tot hij het fruit en groentehapje snapt zodat hij wel alle vitamines binnen krijgt via Friso1.

Misschien denk ik er wel te moeilijk over, maar uiteindelijk doe je wat het beste is voor je kind. Het is ook ons 1e kind en dan doe je nog alles volgens het boekje ;)

Laatste flesvoeding is overigens met 3 schepen rijstmeel van Bambix. Hier reageert hij heel goed op.

Grt,
    Claudia

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Claudia,

Je kunt prima overstappen op Friso 2. Voor een betere overgang kun je de eerste dag de voeding nog mengen met de Friso 1.

4 flessen van 225 cc is wel teveel voor je kindje. Je kunt beter over gaan op 4 flessen van 180 ml water met 6 schepjes voeding.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je kindje te weinig binnen krijgt doordat hij nog niet veel bijvoeding binnen krijgt. De melkvoeding blijft tot 8 maanden toch het belangrijkste. De bijvoeding zijn nu nog oefenhapjes.
    Het uitduwen van de voeding is niet erg. Dit hoort bij het wennen.

Groetjes Sanne

Deel Deze Pagina