borst loslaten en huilen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mirjam87, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Dames,
    Ik zit met een probleem... :(
    Na de productiedip van ongeveer 1,5 maand gaat het nu eindelijk weer een beetje beter met behulp van extra kolven en domperidon. maar nu begint hij te drinken en dan weer loslaten huilen drinken loslaten huilen en zo maar door, tot hij zo hysterisch en overstuur is dat ik maar een flesje geef.
    hebben jullie dit ook mee gemaakt?
    Tips zijn welkom...!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als eens gekeken naar spruw?
    Tongriempje laten checken?

3. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Spruw hebben we gehad, is over, gelukkig :)
    En tongriempje niet aan gedacht, maar kan dat na 5 maanden ineens zijn? hij heeft altijd goed gedronken, en de 1ste 2 voedingen drinkt hij ook gewoon goed?!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer geen fles te geven, maar pas borstcompressie toe als je het idee hebt dat hij las gaat laten om te huilen.

Ze groeien natuurlijk continue, en soms kunnen ze later last krijgen van het tongriempje (al komt dat niet vaak voor).
    Weet je zeker dat jullie echt helemaal van de spruw af zijn?

5. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Borstcompressie helpt ook niet :(
    zeker weten weet ik natuurlijk niet, maar ik heb nooit ergens last van gehad (wel mijn tepels ingesmeerd met speciale zalf) , en de vlekjes op Sem zijn lipjes en tong zijn helemaal weg.

Voorderest drinkt hij sochtends heel goed, en soms de rest van de dag 1 borst goed, en dan bij de 2de gaat hij loslaten

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    krampjes?? als je weinig melk produceert zou je ook kunnen proberen om venkelthee te drinken dat verhoogd de melkproductie!

7. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft ook spruw, de eerste weken niets te zien in de mond maar nu wel. Dus kan alsnog. Als ze het eenmaal hebben gehad zijn ze er erg vatbaar voor.
    Een tip: om en om voeden, eerst bijv. linkerborst begint hij te huilen dan rechts en zo door. Ze krijgen dan vaak veel ineens. Kan zijn dat het net te langzaam of juist te snel voor haar gaat. Bij te snel kun je eerst wat melk uit je borsten laten lopen.
    Succes

8. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Om en om doe ik al, maar dan nog word hij hysterisch!

9. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmmm, kan het geen sprongetje zijn?

10. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Geen idee, het is al een maand aan de gang :(

11. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Ik heb dat ook gehad. Volgens mij was ze toen niet geduldig genoeg om het toeschietreflex af te wachten. En s'ochtends was daar weinig voor nodig. Zat soms een half uur met een huilende baby. Heb één keer de fles gegeven. Maar dacht ook, straks weet ze dat het zo ook gaat en dat is veel makkelijker voor haar. Volhouden en ik wisselde dan ook wel eens van borst. Waardoor ze opnieuw ging proberen.
    Succes

12. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochtertje laat ook wel eens huilend los omdat er dan te veel melk toeschiet.

Het kan zijn dat je een heftig toeschietreflex hebt of dat je nu wel veel melk aanmaakt en ze daar moeite mee heeft. Normaal legt een baby zijn/haar tongetje over de tepel om even pauze te hebben, maar met een heftige TSR wil dat wel eens niet voldoende zijn. Spuit de melk er uit als jouw kindje loslaat? Heb je dasr wel eens naar gekeken?

13. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO

Volgens mij valt dat wel mee, het duurt in elk geval even voor het tsr er is, en daarna drinkt hij gewoon goed, zonder zich te verslikken.
    Ben wel bang dat ik te weinig heb, maar hij doet het nu ook als er gewoon melk in zit. hij is nu na 1 borst vaak ook klaar, als ik dan de andere wil aanbieden gaat hij kletsend om zich heen lopen kijken.. haha

14. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oh ons meisje heeft mestal ook voldoende aan een borst hoor. Komt ook omdat ik doe blokvoeden omdat ik te veel melk aan maak anders.
    Nee dan weet ik het niet, dan zou je een lactatiekundige kunnen raadplegen. Ik heb dat ook gedaan en heb daar veel aan gehad. In het begin ook veel problemen enzo, nu gaat het echt super goed.
    Succes in elk geval.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Rond de vier maand begon onze vent opeens ook los te laten en te huilen. Na een paar keer was hij dan enorm hysterisch.
    Wat bij mij hielp was in de eerste vijf minuten even een hand achter het hoofdje zodat hij zijn hoofdje niet zo ver naar achteren kon doen.
    Ik kreeg namelijk het idee dat hij alles wil zien maar ook wil drinken en dat gaat niet samen dus hij werd gefrustreerd van het feit dat hij niet kon drinken.
    En het geduld niet had om de tsr af te wachten.
    Ik kan nu met vijf maand pas zeggen dat het beter wordt en dat hij weer rustig kan drinken zonder te huilen. Heel af en toe heeft hij nog zo'n bui. Maar dan hou ik mijn hand er weer even achter op 1 a 2 cm van zijn hoofdje en dan gaat het prima, zodat ik na een 3 min weer een tevreden baby aan de borst heb.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier was dat brullen aan de borst ook idd met fases en rond 4 maanden heel heftig. T ben ik toen gaan voeden op zn kamertje met de gordijnen dicht. Dat hielp al heel erg. Idd frustratie omdat ze alles willen zien én trek hebben.

17. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Heb je gekeken of hij een boertje dwars heeft? Mijn zoontje doet dat ook namelijk en danlaat hij een boertje en drinkt weer verder :)

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hidde zit ook in de fase huilen bij de borst in de avond... Wat helpt is "lopend" voeden, beetje heen en weer in een donkere kamer. Hij wordt rustig en drinkt lekker door. Vanochtend deed hij het ook bij het flesje bij mijn man, dus hij ook lopend voeden, maar met 1 hand is dat met een baby van 7.5 kilo best zwaar:p Het wordt bij hem wel steeds beter, ik ga er vanuit dat het een fase is!

Deel Deze Pagina