Vaak is een van de eerste vragen die je als nieuwbakken moeder krijgt: "slaapt je kindje al door?" Als je dan ontkennend antwoord krijg je van die goedbedoelde reacties als: Nou vanaf een week of 6 zou je kindje al "moeten" doorslapen hoor... Sem slaapt sinds kort een aantal nachten door, nog niet iedere nacht maar de nachten dat hij door gaat slapen worden er steeds meer en de nachten dat ie 's nachts nog voor een voeding komt worden er steeds minder. Maar...wat is nou doorslapen? Sem krijgt de laatste borstvoeding rond een uur half elf/elf uur en slaapt dan door tot ongeveer acht uur 's morgens. Vannacht kwam ie om half zes en zelfs dat vind ik eigenlijk doorslapen want dan heeft ie zeven uur aan een stuk doorgeslapen Wat valt voor jullie onder de norm "doorslapen" ?
nou van 23 tot 8 uur is doorslapen hoor wie zegt dat een kindje vanaf 6 weken al zou moeten doorslapen heeft geen kinderen of geluk gehad met zijn of haar kinderen en geen inlevingsvermogen in anderen...... wat is doorslapen.....nou precies wat jouw kindje doet!
Hahaha, wishful thinking voor ons! Hij is al 8 maanden en wordt nog elke nacht 1-2 wakker en zet 't op een krijsen! (maar niet voor voeding of zo, alleen een aai over zijn bol)
Vind dat ook doorslapen hoor. Milan slaapt van 22.30 tot 07.30. Hij kan nog langer slapen maar ik maak hem dan zelf wakker voor de fles. Ik vind dat als een kindje tussen de laatste en de eerste voeding slaapt en snachts ook niet wakker wordt, dat ze dan doorslapen.
ik vind dat in de eerste maanden bedoeld wordt met doorslapen: is geen voeding meer nodig hebben. maar eigenlijk is doorslapen: ze worden s'nachts wel even wakker, maar ze hebben je niet meer nodig om zelf weer verder te slapen. en ja, de één boft en dat is dan al snel zo...maar die kan net zo goed op 7 mnd leeftijd er opeens elke nacht uitmoeten....tja, dan slaapt je kind niet door. mijn zoon van 2,5 jr slaapt ook al de laatste paar nachten niet door zonder een aai over zijn bol....Lange leve sinterklaas in het land!
tja dat vraag ik me ook wel eens af.. mijn zoontje krijgt al heeeeel lang geen nachtvoeding meer... ligt van 19.30 tot 06.30 uur in bed... maar wordt wel bijna iedere nacht wakker (soms wel 2 uur lang) en dat laat hij ons ook wel even weten . dus ik vind dat mijn zoontje pas doorslaapt als ik hem heel de nacht niet meer hoor. maar volgens mij bedoelen ze ook meer of ie nog een nachtvoeding krijgt.
Ik las ooit ergens dat van 00:00 tot 6:00 doorslapen is, maar persoonlijk versta ik onder doorslapen dat ik kan doorslapen en hij me dus van 23:00 tot 7:00 niet nodig heeft. En zover is het hier nog niet
Officieel is 5 uur achter elkaar slapen 's nachts al doorslapen, van 11 tot 8 vind ik echt super, hoor. Hier eentje van 8 maanden die elke nacht nog minstens 2 keer van zich laat horen en dat zijn dan de goede nachten, zeg maar, haha.
En weet je wat nou het stomme is...soms mis ik dat knusse van samen in de nacht wakker zijn terwijl iedereen slaapt... Sem die half slaperig wat komt drinken bij me en helemaal tegen me aan gekruld ligt... Ik vond het nooit zo erg dat ik eruit moest 's nachts en dat ie nu al een zo'n 2 weekjes niet meer komt vind ik ook heerlijk hoor, ben veel meer uitgeslapen 's morgens En ik weet ook dondersgoed dat het van de een op de andere dag ook zomaar ineens weer anders kan zijn dus voorlopig geniet ik van het "doorslapen" en mocht ie 's nachts behoefte hebben aan wat te drinken dan is dat ook helemaal prima
Ik vind het begrip doorslapen ook wel vaag. Ik heb borstvoeding gegeven en altijd volledig op verzoek, ik maakte Eva dus niet wakker voor een late avondvoeding. Zo kwam het geregeld voor dat ze van 20 tot 2 uur sliep. Dat is dus 6 uur, maar dat vind ik in dit geval dan geen doorslapen . Vanaf dat ze 4 maanden was sliep ze af en toe echt door (van bv. 20 tot 7 uur), maar vaak ook nog wel een voeding (en soms zelfs 2) 's nachts. 's Nachts spoken heeft ze gelukkig alleen de eerste paar weken gedaan Vanaf dat ze 6 maanden is slaapt ze volledig door, van 20 tot 8 uur ongeveer, vaak zelfs nog meer. In de tussentijd (dus ongeveer 1,5 jaar) zijn we er geloof ik zo'n 4 keer uit geweest 's nachts omdat ze ziek was. Maar dan had ze bv. overgegeven en ging ze daarna lekker doorslapen, het is dat wij het hoorden door de babyfoon en alles gingen verschonen Ik miste de nachtvoedingen ook wel, het was altijd zo'n heerlijk knus momentje en daarna ging ze toch ook gewoon meteen weer slapen. Ik ging toen Eva 3 maanden was weer aan het werk en toen kwam ze meestal nog maar voor 1 voeding en een maand later soms helemaal niet. Ik miste haar dan best wel als ik dan ook nog een hele dag moest werken... Maar goed, misschien laat de baby waarvan ik nu zwanger ben me langer genieten van nachtvoedingen . Ik ben érg benieuwd!
Voor mij is doorslapen: mijn kindje redt zich gedurende de slaaptijd zelf (nu is dat van 19:00 - 8:00 maar eerst was dat van 23:30 tot 8:00). Ik geloof dat het CB de definitie hanteert van 5 uur maar die heb ik nooit begrepen... wat heb je daar nu aan? Mijn zoontje sliep dan vanaf dag 1 al door ('s nachts at hij maar 1 keer) maar dat vind ik dus onzin. Hij sliep met 6,5 week door: 23:30 (na de bv) tot 8:00 (volgende bv). Als je het dus met andere mama's over 'doorslapen' hebt dan is het handig om eerst even te vragen wat de ander begrijpt onder doorslapen, dan zit je in ieder geval over hetzelfde te praten
mijn dochter slaapt vanaf de geboorte al hele nachten door.. voor 12u krijgt ze de laatste fles en dan is ze meestal tussen half 9 en half 10 wakker
Ik vind dat doorslapen is als een kindje tussen ong 24.00 en 05.30/06.00 niet voor een voeding komt !