Hoe doen jullie dat? Een dagje op pad zonder baby?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mama van Isabella, Aug 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Ik ga zaterdag de hele dag op pad met een vriendin. Even lekker shoppen, uit eten, op stap enz. Nu heb ik de vriezer vol melk staan dus dat is het probleem niet. Ik neem de kolf ook mee. Maar ik ben dus niet in de gelegenheid om mijn melk te bewaren. Dan moet ik het dus weggooien? :$:x Beetje zonde.
    Dit zijn nu ongeveer de voedingstijden
    7.00
    11.00
    14.30
    17.30
    19.30 (deze voeding drinkt meneer heel lang, doe ik soms wel een uur over)
    De voeding van 7 uur en 11 uur ga ik zelf nog geven. Moet ik met kolven me dan percee aan deze tijden houden? Of zou ik bijvoorbeeld ook een keer om 16 uur kunnen kolven en dan weer rond 21 uur bijvoorbeeld? Dan zit ik alleen wel over een hele dag op 4 voedingen. Ik wil 's avonds laat/ 's nachts liever niet kolven omdat ons zoontje al het klokje rond slaapt en mijn borsten beginnen net een beetje te wennen hieraan dus als ik 's nachts ga kolven ben ik bang dat ik de volgende ochtend weer met flinke stuwing zit.
    Hoe doen jullie dat dat dan als je een dagje weg gaat? Ergens kolven op de wc in de V&D ofzo? :D

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij het beste om te kolven op de uren dat je zoontje drinkt om ontregeling te voorkomen. Maar dan moet je wel een aantal keren kolven natuurlijk...

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier kan ik prima een keer 6 uur er tussen hebben zonder dat ik heel veel stuwing krijg of de boel erg ontregeld is.
    Ik zou idd even rond 16 en 21u kolven. Dan hoef je in elk geval een keer minder te kolven.

*bedenkt zich dat ze ook moet kolven, dochter is bij de oppas*

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan je geen koeltasje meenemen (je hebt hele kleintjes en zelfs ook rugzakjes - Vrijbuiter bijv.).

Aangezien je kindje nog erg jong is zou ik inderdaad zeker 2 a 3 x proberen te kolven. Anders ga je misschien meteen dippen.

Veel plezier!

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Koeltasje is een goed idee, melk blijft buiten de koelkast 10u goed dus dan kun je je melk gewoon bewaren.

6. Mama van Isabella

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Oh das wel een idee ja. Moet er dan ook percee een koelelement bij in? Waar koop ik zo'n klein koelkasje dan? Kan het natuurlijk altijd overschenken in ijsblokzakjes.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik weet niet hoelang die koelelementen koud blijven. Volgens mij kun je het beter dan op gelijke temperatuur houden dan dat het eerst afkoeld en dan misschien weer warmer wordt.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik had er 1 te koop (net vandaag verkocht!) maar dat is een element waar precies 4 flesje omheen passen (kleine flesjes hoor). Als je niet meer dan 150 ml per borst kolft, kom je dat dus kwijt.
    Koeltasjes worden overal verkocht hoor (Hema / Blokker / Marskramer etc.). Ze moeten het alleen net NU hebben natuurlijk. Campingzaken verkopen het altijd.
    Wij hebben een hele leuke blauwe met grote bloemen (staat nog hip ook).
    Koelelementen idem. Sommige vriezers hebben er standaard 1 inzitten anders bij diezelfde zaken kijken.

Ik doe 's morgens het element in de koeltas (7.15 uur ongeveer) en als ik thius kom (17.45 uur) is de boel nog koud hoor!
    Maar mijn koeltasjes is precies pas, dus dat scheelt ook een hoop opwarming denk ik.

Elmo

9. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

Feb 3, 2009
    921
    0
    16
    ik gebruik ook wel een thermoskannetje. blijft het op temperatuur kun je het daarna in de koelkast zetten als je weer thuis bent.
    ook als ik met de kleine op pad ga en ik geen bv in het openbar geef dan heb ik een thermoskan bij me waar ik de ,melk in meeneem
    werkt voor beide kanten warme of koude vloeistof.

10. Mama van Isabella

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Oh ik heb nog wel zo'n klein koelfesje. Weet niet precies hoeveel daar in kan maar dan kan ik het daar inderdaad indoen en die makkelijk in mijn handtas houden.
    Mijn vriend heeft zoiets van "ach, dan gooi je het toch voor een keer weg" maar dat vind ik zo zonde :D

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Doodzonde!!!!

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    nou in zo'n thermoskannetje blijft het toch langer warm, en dan bederft het toch eerder of zit ik er nu helemaal naast?
    Als je het eerst op gewone temp bewaart kun je het daarna niet meer bewaren. Je kunt het dan nog wel geven, maar dan dus binnen die 10 uur.
    Ik zou gaan voor koeltasje. Heb je geen gewone koelelementen + alufolie voor een keertje?

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een thermoskan heeft alleen zin als je de melk koelt inderdaad. Anders blijft het lichaamstemp. (het wordt vast wel wat kouden hoor) maar een voorgekoelde thermosfles zou beter zijn.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De oplossing lijkt mij heel simpel: gewoon wat korter weggaan!

Je kind is nog geen 3 maanden, moet je dan meteen EN shoppen EN uit eten EN stappen? Moet je 3x kolven, dat is toch niet grappig?

Met alle respect hoor, maar is dat niet een beetje teveel van het goede?

Ik ben weleens 3 uur weggeweest, m'n kind is bijna 16 maanden...;)

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Of om 19:00 een uurtje naar huis om te voeden en daarna uit eten... (of op de bank ploffen met je vriendin en een gezellige lekkere pizza in de oven schuiven met een filmpje erbij, joggingbroek aan, oh! ik zou het wel weten)
    Ik ging ook niet zo lang weg, vond ik niet prettig. Maar anders is een keertje 's avonds kolven echt geen ramp hoor. Als ie een keer extra wil drinken weiger je dat (neem ik aan) toch ook niet? Hier zat nooit enige regelmaat in de voedingen (behalve dat er altijd korter dan 3 uur tussenzat) en ging altijd prima.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    #16 Snoopy1979, Aug 19, 2010
    Last edited: Aug 19, 2010
    Nu kolf ik fulltime en we gaan ook wel eens een dagje weg. Lisa is wel wat ouder en mijn productie misschien wat stabieler (maar ik heb altijd wel een stabiele productie gehad). We zijn een keer een dagje naar de dierentuin geweest, mijn idee was om dan op de wc daar te kolven. We hadden een koeltasje met koelelementen mee (en flesjes melk, maar dat heb jij niet nodig dan). Het liep ietsjes anders en ik heb op de wc in het ziekenhuis gekolfd.
    Laatst waren we de hele ochtend weg, ik heb toen om 7 uur gekolfd en daarna pas om 14 uur. Daarna wel om de 3 uur gekolfd (meestal laat ik er 4/5 uur tussen) en niets aan de hand. Maar ik krijg ook nooit stuwing en mijn productie heeft nog nooit gedipt.

Bij een kindje van 3 maanden zou ik eerlijk gezegd niet zo lang weg gaan. Ik zou óf gaan shoppen, óf uit eten gaan, óf gaan stappen ;). Of gaan shoppen, thuis eten en voeden/kolven en daarna gaan stappen :). Hoef je ook niet zo te slepen met kolf en koeltasjes, want je hebt natuurlijk ook geen handige kinderwagen bij je waar je het in kwijt kan.

17. Mama van Isabella

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    :( Ik snap deze reactie niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Het komt op mij een beetje over als "hoe haal je het in je hoofd om je baby van 3 maanden de hele dag in de steek te laten". Voelt een beetje als een rare reactie. Maar goed, kan aan mij liggen hoor :)
    Bovendien is er ook altijd nog een papa die ook heeeeel goed voor zijn zoontje kan zorgen.
    Ik ben waarschijnlijk weg van 12 uur tot een uurtje of 21.00 ofzo. Dus in deze tijd zitten 3 voedingen.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je moet het ook zelf weten, je vraag ging nit over het feit OF je weg kon.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als ik dat zo had bedoeld, had ik dat zo wel opgeschreven. Maar ik heb het dus niet over in je hoofd halen of in de steek laten, dat maak jij er zelf van. Ik bedoel meer van: dat je daar zin in hebt: 3x kolven op een plee of in een kleedhokje, is dat ontspanning?
    Vind het idee van Ireen veel aangenamer klinken, stuur je de papa toch op pad!:D

Misschien snap ik het niet omdat ik had daar bij 3 maanden echt nog geen zin in had, zo'n hele dag op pad! Ten eerste kon ik zo'n hele dag lichamelijk nog helemaal niet aan bij 3 maanden (bovendien voedde ik om de 2 uur) en ten tweede wou ik niet zo lang gescheiden zijn van mijn kind.

Maar misschien voel jij je wel heel fit enzo, dat kan natuurlijk!
    Trek het je niet persoonlijk aan, ik hang er geen waardeoordeel aan.;)

20. Mama van Isabella

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Ok prima :D Zo kwam het een beetje op mij over.
    Ik heb de hele zwangerschap zware BI gehad en ik voel me nu eindelijk weer een beetje fit. Ik heb ook veel thuis gezeten en mijn vriend is door zijn werk ook veel van huis dus zit hele dagen/avonden/weekenden alleen met de kids. Een vriendin stelde voor om samen een dagje op pad te gaan en eigenlijk heb ik daar wel veel zin in. Even lekker shoppen en 's avonds een hapje eten en daarna weer naar huis. Verheug me er ook heel erg op :D
    Maar is idd niet prettig om in de plee bij de V&D te moeten kolven nee maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

Share This Page