baby weigert drinken uit een fles, hulp!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lilage, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hoi hoi, ik open dit topic voor een vriendin van me die er helemaal aan onderdoor gaat...

Ze heeft een dochter van bijna 4 maanden die borstvoeding krijgt. Na een paar weekjes hebben ze een flesje geprobeerd, en zo af en toe in het wipstoeltje wilde ze dat wel. maar nu weigert ze al weken pertinent een fles. Hierdoor moet ze steeds om de zoveel uur naar het kdv om te voeden, kan ze nooit wat uit handen geven en is zij dus volledige voedingsleverancier zeg maar...het begint haar enorm op te breken dat ze nooit iets voor zichzelf kan doen, nooit even weg kan. Hooguit als haar moeder of schoonmoeder de beeb even meeneemt om te wandelen ofzo. De baby heeft jengeltijd tussen 4 en 8 ongeveer..
    Laatst was ze ziek en volledig uitgeput, maar moest ze ook de borst geven, hierdoor raakte ze snel kilo's kwijt, waardoor ze zich vervolgens nog slechter voelde...

Ik hoop dat ik haar misschien een beetje kan helpen door hier om hulp te vragen, of tips van mama's die dit kennen?
    Alles is super welkom!

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier 6 weken al een flesweigeraar.
    Nu was mijn kindje wat ouder en zijn we dus versnel begonnen met vast voedsel etc. Ik voed nu 2 x live overdag en in de ochtend krijgt ze lepeltjespap. Dat is nu misschien nog geen optie, maar dat kan ze navragen bij het CB.

er zijn wel verschillende flessen en spenen in omloop, zoals de breastflow, die erg doet denken aan de moederborst, zo heb ik begrepen. Wellicht dat da't kan helpen. Maar sowieso eens een gesprekje aanknopen met het CB en desnoods ene lactatiekundige zou haar misschien al kunnen helpen.

Voor je het weet kom je anders in een heel vervelend cirkeltje terecht (vermoeidheid,etc), wat ook je productie nog eens negatief beinvloed. Ook dat heb ik aan den lijve ondervonden.

Wens haar sterkte van me!

3. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    dank je wel!

Ze heeft idd al verschillende spenen geprobeerd, maarde kleine dame trekt zich er niet veel van aan, helaas...

geloof dat ze op het kdv wilde proberen te voeden met een lepeltje idd, pap dan...dat zou al mooi zijn!

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Echt tips heb ik niet voor je, maar hier had ik dus precies hetzelfde meegemaakt. Ik ben dan wel een thuisblijfmama, maar zo af en toe een flesje was wel makkelijk geweest, maar helaas ook onze spruit weigerde alle soorten en maten flesjes. Ze heeft t/m de 8 maanden alleen maar borst gehad (met bijvoeding natuurlijk), ander drinken uit de fles wilde ze tot die tijd echt niet.
    Ze kreeg hier met de 6 maanden pap met de lepel, en dat ging vanaf het begin goed. Na de 8 maanden ging ze de fles met water of thee ook accepteren (alleen bv of kv uit fles heeft ze nooit gewild).
    Met 9,5 maand is ze gestopt met het drinken van de borst en het enige melksoort uit de fles wat ze wil is aardbeimelk (niet het gezondste maar het is zuivel en het cb vond het prima).
    Dus ik herken het probleem, maar ik kan je helaas niet verder helpen.

Deel Deze Pagina