Ik weet niet precies waar ik dit onderwerp moet plaatsen, dus doe ik het maar hier. Ik geef bv vanaf het begin. ik vraag me af wanneer jullie voor het eerst na de bevalling zijn ongesteld geworden? Binnen hoeveel tijd komt meestal de eerste menstruatie na de bevalling? Heeft je eigen cyclus ook wat te maken met het feit of je bv of fles geeft?
Heeft je eigen cyclus ook wat te maken met het feit of je bv of fles geeft? Reactie: Als je bv geeft en je kindje drinkt je borsten leeg dan gaat er een seintje naar de hypofyse (is een gedeelte van je hersenen) die er voor zorgt dat er prolactine word gemaakt. Prolactine is een hormoon dat er voor zorgt er voor dat er melk uit jouw bloed word gemaakt. Echter prolactine zorgt er ook voor dat de werking van de eierstokken word onderdrukt. De meeste vrouwen die bv geven worden dus ook later ongesteld dan vrouwen die kv geven. Er zijn al heel veel topics geweest over wanneer weer ongesteld met bv.
bv kan je menstruatkie onderdrukken, maar dat hoeft niet. ik geef volledige bv en heb mijn eerste eisprong alweer gehad...
Ik geef ook nog steeds volledige bv, maar helaas werd ik 10 weken na de bevalling alweer ongesteld :x. Ik heb ook maar 1 kleine week gevloeid na de bevalling.
Ik was ook met volledige bv al na 7 weken weer ongesteld, en dus ook meteen weer netjes een cyclus van 28 dagen...
Ook ik geef volledige borstvoeding en ben na 6 weken weer ongesteld geworden nu... wel een borstvoedingsdip nu tijdens de menstruatie maar goed, dat staat in een ander topic hihi
Hier 14 maanden na de bevalling voor het eerst ongesteld. Meteen weer een regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik had het niet echt gemist, kan je zeggen.