Laatste keer gekolfd op het werk (en alles loopt terug)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SushiLover123, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ilias is nu 8,5 maand. Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met de BV. Daarom heb ik het ook zo lang volgehouden. Ja, ik heb een aantal productiedips gehad, waar ik erg onzeker van werd. Ik zei dan (dit is drie keer voorgekomen): "Ik stop ...dag!" Dat was dan een dag ongeveer 3 dagen later. ;) Maar wat bleek steeds: Als die dag was aangebroken, ging het weer beter!

Maar goed, die 9 maanden grens zat er aan te komen... En ook omdat Ilias nu goed zijn groente- en friuthapjes eet en tussen de middag nu ook wat brood (halve boterham) eet, dacht ik: Ik begin vast.

Het schema was (op werkdagen) als volgt:
    6u BV in bed
    8u30 fruithapje
    11u BV uit flesje (KDV of bij papa en ik kolfde op het werk)
    15u BV uit flesje (KDV of bij papa en ik kolfde op het werk)
    16u30 groentehapje
    19u30 BV bij mij

Twee weken geleden gestopt met om 15u te kolven en die voeding vervangen door FV. Toen er tegen aan zitten hikken om de ochtendvoeding ook te laten vallen. De productie is wel achteruit gegaan. Ik kolfde normaal in twee keer wel 400cc bij elkaar, wat hij ook dronk. Soms iets meer, soms iets minder. Sowieso in de ochtend dan meer dan 200cc en 's middags meer. Maar sinds ik die van 15u heb laten vallen, haalde ik ook 's ochtends de 200cc niet meer. Het zat tussen de 130 en de 180.

Vrijdag heb ik voor het laatst gekolfd op mijn werk. Ik heb ook bewust afscheid genomen toen ik mijn spulletjes weer inpakte. Voor het gemak begin ik vandaag, niet maandag, met de voeding van 11u te vervangen door FV. Het is nu makkelijker om ad hoc even af te kolven als de druk te groot wordt.

Maar goed, ik maak me ook een beetje zorgen om de eerste en laatste voedingen. Dus die van 6u en 19u30. Mijn borsten voelen behoorlijk slap, maar Ilias gaat niet zeuren en komt ook niet eerder. Soms gaat ie daarna nog wel op zijn vingertjes zuigen, wat ik wel herken als hongersignaal, maar daar blijft het bij en hij gaat er niet lang mee door. Meestal laat hij zelf los, omdat hij afgeleid is en gaat spelen.

Misschien kunnen jullie wat vragen beantwoorden...
    - Hoe merk ik dat ie echt te weinig krijgt 's ochtend en 's avonds?
    - Is er een manier om de productie voor die twee voedingen op peil te houden?
    - Als hij te weinig krijgt, wat kan ik dan doen om hem extra te geven? Bijvoorbeeld 100cc FV erbij, of een boterham erbij? Ik wil zo lang mogelijk door blijven gaan met die twee keer BV per dag!

Bedankt voor jullie hulp alvast!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beste manier om het op peil te houden is om Ilyas (mooie naam!) toch zeker drie keer per dag aan de borst te nemen. Dat moet op werkdagen toch goed te doen zijn, door bij het opstaan, bij het thuiskomen en bij het naar bed gaan aan te leggen. En op dagen dat je niet werkt toch liever wat vaker, in elk geval in combi met de maaltijden bijvoorbeeld.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ok, dus ik moet gewoon door blijven gaan... Ik heb net gisteren en vandaag alleen maar 's ochtends en 's avonds de borst gegeven. Nou ja en toevallig om 3 uur 's nachts, omdat we bij mijn schoonouders sliepen en wij naar de film waren geweest en Ilias bij ons thuiskomen wakker was (écht wakker) en niet meer wilde slapen. :D

Ik hoor ook graag andere meningen hierover. Ik kan natuurlijk wel bij thuiskomst ook nog even voeden...

Deel Deze Pagina