Altijd aanleggen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Charmer, Mar 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charmer

Charmer Lid

Mar 8, 2009
    41
    0
    0
    Mijn mannetje is onder tussen 6 maanden.
    Hij komt snacht om de 2 uur.
    Hij drinkt dan slapend en goed.
    Overdag komt hij om de 3 uur, hij drinkt dan matig tot slecht.
    Hij slaapt overdag ook telkens maar 1 uurtje.
    Ik vind het niet erg om er snachts uit te moeten, maar elke 2 uur vind ik toch wel erg vaak. Hij slaapt bij ons op de kamer.
    Als bij jullie de kleine wakker word, leggen jullie hem of haar dan altijd aan?
    Als hij snachts niet zo vaak krijgt, gaat hij overdag beter drinken? Of werkt dat niet zo?

En nog iets.
    Hij wil, als ik ben werken, alleen bij mijn moeder uit de fles drinken en voor de rest bij niemand anders. Niet bij mijn schoonmoeder of vader of bij mijn man, mijn zus, mijn schoonzusje. Alleen bij mijn moeder, dat is toch raar? Waar zal dat aan liggen?

2. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Persoonlijk(!!!) vind ik om de 2 uur 's nachts aanleggen te vaak. Heeft hij een speen? Ja...eerst speen geven Nee....probeer hem weer in slaap te wiegen/sussen.
    Ik ga ervan uit dat je begonnen bent met bijvoeding?

Telkens 1 uur slapen is herkenbaar. Dat heb ik geaccepteerd, mijn dochter word vrolijk wakker, hoe gaat dat bij jou?

3. Charmer

Charmer Lid

Mar 8, 2009
    41
    0
    0
    Ik vind dat ook eigelijk te vaak, maarja.
    Hij heeft geen speen. Toen hij kleiner was geprobeerd maar die wil hij niet. Later eigelijk niet weer geprobeerd. Maar hij wil de speen van de fles ook niet, dus ik denk de fop ook niet?
    Hij heeft sinds afgelopen zaterdag in een (schommel)wieg geslapen. Ik heb wel geprobeerd hem te wiegen als hij wakker werd, maar het lukkte van de 10x maar 3 keer om hem weer inslaap te wiegen.
    Ik weet niet hoe ik hem anders weer inslaap krijg. Ik heb namelijk ook geen zin om de halve nacht met hem op te zitten. Dan kan ik net zo goed aanleggen.

We zijn afgelopen weekend begonnen met bijvoeden. Er zit allergie in de fam, dus ik heb de 1e 6 maanden alleen maar borstvoeding gegeven. Hij krijgt via rapley dus hij heeft nog niet echt veel binnen gekregen!

Hij word altijd wel vrolijk wakker, als of hij uren heeft geslapen! Hij kan sinds vorige week niet zo goed meer alleen spelen. Als hij met ziet begint hij te jengelen. Hopelijk is het de 6 mnd sprong!

Hoe vaak komt jou docher snachts

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ze krijgt om 19 uur bv en gaat naar bed. Wordt naar 45 min. weer wakker, dan geef ik haar de speen en slaapt ze tot 23 uur. Weer bv.
    Rond 03.00 uur wakker voor bv en dan pas weer om 7 uur 's ochtends....
    Ik heb liever dat de voeding van 23 uur vervalt maar laat het voorlopig zo.

5. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Jeetje meid, iedere 2 uur lijkt me idd slopend... Is dat altijd al zo geweest? Of is het sinds kort?
    Mijn zoontje dronk, voordat hij bijvoeding kreeg, altijd om de 4 uur, zowel overdag als 's nachts. Maar nu hij overdag meer krijgt (ik geef gewone fruit en groente hapjes, geen rapley) wordt hij 's nachts nog maar 1x wakker.
    Miss zou je toch een x een speentje kunnen proberen?
    En ik hoor ook weleens dat het heel belangrijk is voor baby's dat ze overdag goed slapen, en dan 's nachts ook beter slapen. Waar leg je hem overdag?

Ik hoop dat het een fase is en hij weer iets langer tussen de voedingen laat zitten!

6. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Je zegt dat hij overdag slecht drinkt dan is het logisch dat hij snachts gaat inhalen.. Voor jou heel slopend natuurlijk.

Als je overdag op een rustige prikkelarme omgeving voed gaat het dan beter ?

7. Charmer

Charmer Lid

Mar 8, 2009
    41
    0
    0
    Misschien moet ik dan ook maar weer eens een speen proberen! En als hij dan snachts minder drinkt dan drinkt hij overdag misschien meer.

Vanaf dat hij vier maand is komt hij om de 2 uur, dus nu al 2 maanden.
    Ik leg hem overdag ook altijd in zijn eigen bedje te slapen. Hij gaat heerlijk slapen, maar word na 1 uur weer wakker. Ik kan er de klok op gelijk zetten!

Ik heb ookal geprobeerd om boven in bed te voeden, maar dat helpt niks. Als hij niet wil, dan wil hij niet. Het lijkt net of hij geen honger heeft. Waarschijnlijk heeft hij dat ook niet, want hij heeft zijn buikje snachts al lekker vol gegeten!

Ik hoop dat hij de bijvoeding lekker gaat vinden en daardoor iets minder bv wil. Ik heb al geprobeerd om rijstebloem door de bv te doen, maar hij wil niet uit de fles drinken bij ons!

Het is wel erg vermoeiend allemaal. Ik hem ook nog een meisje van 2 jaar en 3 mnd rond lopen. Zij slaapt overegens wel heel goed. Van half 8 savonds tot half 9 smorgens! Wordt snacht zelden wakker. En slaapt smiddags ook nog 2 á 3 uur. Zij heeft 14 mnd bv gehad

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Klinkt ook als de 4 mnd dip, die heeft bij mij ook laaaaaannnggggg geduurd :( Hier dronk ze vanf 3,5-4 mnd 's nachts elke 1,5 uur, daarmna een tijd elke 2, daarna werd het rond de 5,5 mnd heel langzaam beter. Maar ze bleef tot een maand og 9 echt wel 3x komen 's nachts.

Als je wilt kijken of het nu anders kan, zul je toch zelf iets moeteen doen. Zoals bijv 's nachts een beetje proberen te rekken en zien of dat lukt. Maar dat betekent idd misschien dat hij dan dus wakker is of zelfs huilt tot je weer voedt. Niet leuk dus.

Idd ook opletten dat hij overdag beter drinkt. Een heel enkel keertje vragen of oma eens een nachtje voor hem wil zorgen? Dan kun je ook zien of hij op een flesje misschien langer slaapt - dat hij dan misschien toch wat meer drinkt in 1x. Of oma een hele dag laten oppassen en zien of hij dan 's nachts minder nodig heeft. Je kunt ook eens uitproberen of het effect heeft als je hem overdag vaker aanlegt zodat hij in totaal meer drinkt, of jjuist minder vaak zodat hij misschien beter drinkt per keer. Voorzichtig wat proberen te sturen dus, maar alleen als je daar achter staat, hoor. En natuurlijk maar 1 ding tegelijk uitproberen, een aantal dagen minimaal.

Ons meisje is ook rond de 8 mnd naar haar eigen kamertje gegaan, dat hielp wel, werd ze minder vaak wakker (van ons oid).

Sterkte, het is loodzwaar!!

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oef, dat is pittig.
    De winst ga je voorlopig niet halen uit bijvoeding denk ik, ik zou dus echt proberen om overdag meer te laten drinken.

UHm even tips bedenken (;))
    - voeden op een vaste, rustige plek (wel lastig met nog een kleine die rondloopt)
    - voor en na de bijvoeding een borstmoment
    - borstcompressie tijdens het voeden zodat hij meer melk binnen krijgt
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Borstcompressie

Als je pap wil geven (ben ik geen fan van maar ik heb makkelijk praten) en de fles lukt echt niet kun je natuurlijk ook heel goed lepeltjespap maken.

Evt kun je papa vragen een fles gekolfde melk te geven 's nachts. Al hielp dat hier niet veel, was toch al wakker.

Eventueel ipv flesje melk: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Het gebruik van een borstvoedingshulpset

Share This Page