Hoi Linda en Ilse, Rosalie is nu bijna 5 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding (ondanks nogal wat problemen in het begin waar ik al eens eerder advies voor heb gevraagd, ben ik blijven doorgaan en gaat het nu geweldig!). Nu zit ik me nog wel iets af te vragen.. Tijdens mijn eerste kraamweek zei mijn kraamverzorgster tegen me dat ik beter geen parfum kon gebruiken, omdat dat in de borstvoeding terecht zou komen. Nu gebruik ik dus al die tijd nauwelijks meer parfum, maar eigenlijk vraag ik me af of dat nou echt zo is wat ze me vertelde, en of het dan echt kwaad kan als ik wel parfum gebruik (ik spuit geen halve fles leeg ofzo, gebruik redelijk weinig, maar wil toch wel graag een luchtje op elke dag..). Kunnen jullie me hierover wat meer informatie geven? Alvast bedankt! Groetjes, Linda
Hoi Linda, Volgens mij is het een fabeltje. ik ken het niet ten minste en kan het ook niet terugvinden. Het is wel zo dat baby's geurtjes niet altijd zo waarderen maar dat is wat anders dan dat het slecht zou zijn. groet Linda
Hoi Linda, Hartelijk dank voor je antwoord. Gelukkig, dan kan ik zonder me zorgen te maken wat parfum spuiten. Ik dacht inderdaad al dat baby's het niet echt leuk/lekker zouden vinden, dus ik spuit altijd bijv. vlak voordat ik de deur uitga ofzo, in elk geval op momenten dat ik niet volop met haar bezig ben of haar ga voeden of knuffelen. Groetjes, Linda